تفاوت مالکیت تجاری و صنعتی

مالکیت صنعتی شعبه ای از حقوق تجارت است که حقوق غیرمادی ناشی از علایم مشخص کننده مانند علایم تجاری یا صنعتی و یا خدماتی ،اسم تجارتی،سمبل یا علامت و مشخصات منشاء کالا را مورد مطالعه قرار داده و به حقوق حاصل از خلاقیت و نوآوری از قبیل ورقه های اختراع،گواهی اشیاء مصرفی و بالاخره به اشکال و ترسیمات و مسایل راجع به رقابت نامشروع و سوءاستفاده از حقوق مالکیت صنعتی می پردازد. تغییر آدرس شرکت مالکیت صنعتی شامل حقوق مربوط به ابداعات و اختراعات در عرصه طرح های صنعتی و علایم تجاری و ویژگی های جغرافیایی است.بعنوان مثال علاوه بر حق اختراع یا ابداع حقوق مربوط به مبداء یا منشاء جغرافیایی که شامل خاستگاه و ویژگی های خاص مناطق مختلف جغرافیایی و آب و هوایی است نیز قابل طرح،ثبت و مشمول حمایت و صیانت است.
امروزه مالکیت صنعتی،چه در حقوق داخلی و چه در سطح بین المللی به علت الزامات بازرگانی بین المللی و روابط اقتصادی کشورها با یکدیگر،مورد حمایت جدی قرار گرفته و به مخترع مبتکر،و بالاخره به فرد خلاق امکان می دهد که به طور انحصاری از علامت یا اختراع خود استفاده کند و فرد متجاوز به حقوق خود را از طریق حقوقی یا جزایی تحت تعقیب قانونی قرار دهد.(مواد 528 تا 530 ق.م اسلامی-تعزیرات)
از اینرو علایم تجاری و صنعتی از زمان های دور همزمان با تولید و عرضه کالاهای مشابه در بازار مورد استعمال قرار گرفته و قانونگذار نیز آن را به رسمیت شناخته و برای حفاظت و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده بر آن صحه گذاشته است.البته وضع قوانین و مقررات در این عرصه از قدمت زیادی برخوردار نیست لیکن قبل از پیدایش قانون،صنعتگران و تجار بموجب قانون نانوشته و رعایت اصول انسانی و اخلاقی بکارگیری اسم و علامت تجاری دیگری پرهیز و آن را کاری مزموم و ناپسند تلقی نموده و علیرغم فقدان قانون در صورت بروز تخلف،متخلف،سرزنش و مجازات می گردید.
گرچه حق مالکیت تجاری با حق مالکیت صنعتی اغلب مترادف با هم استعمال می شوند،ولی تفاوت هایی بین آن ها موجود است،زیرا مالکیت تجارتی مربوط به حقوقی است که در نتیجه فعالیت تجارتی به تاجر تعلق می گیرد.مانند حق مایه تجارتی،سرقفلی،اسم تجارتی و علامت تجارتی و مالکیت صنعتی مربوط به حقوقی است که در نتیجه فعالیت صنعتی به ارباب حرف یا صاحبان تعلق می گیرد مانند حق انحصاری اختراع؛حق بر اشکال و ترسیمات صنعتی.به این ترتیب می توان  مالکیت تجاری و صنعتی را از یکدیگر مجزی نمود ولی چون حقوق مالکیت صنعتی جزئی از دارایی موسسه تجارتی را تشکیل می دهد این دو کلمه با یکدیگر تواماَ و به جای یکدیگر نیز استعمال می شوند.
مالکیت تجاری و صنعتی اغلب با مالکیت علمی نیز اشتباه شده و گاهی اوقات نیز تواماَ به کار برده می شوند در صورتی که این دو مالکیت با یکدیگر تفاوت داشته و مالکیت علمی خود دو قسمت می باشد.یکی مالکیت هنری که حقوقی است که هنرپیشگان و نقاشان و مجسمه سازان و موسیقی دانان و به طور کلی هنروران بر آثار هنری خود دارند و دیگری مالکیت ادبی که عبارت است از حقوقی که منصفان و مولفان و مترجمان نسبت به تالیفات خود دارند.حقوق مالکیت هنری و ادبی گرچه امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده و ناشران کتب استفاده سرشاری می برند ولی جنبه تجارتی آن کمتر در نظر گرفته می شود و به این جهت توضیح مربوط به مالکیت علمی از بحث حقوق تجارت خارج است.
پس به طور کلی می توان گفت حق مالکیت تجاری و صنعتی عبارت از حق بهره برداری انحصاری است که صاحب آن از اثر و فعالیت تجارتی و صنعتی خود دارد.کلیه ی کشورها امتیازاتی برای صاحبان حق مالکیت تجارتی و صنعتی قایل شده اند تا آن ها را از تجاوز دیگران مصون نگاه دارند ولی حمایت از این حقوق اغلب منوط به انجام تشریفاتی از طرف مالک آن است.مثلاَ در مورد علامت یا اختراع صاحبان آن ها در صورتی می توانند از حمایت قانونی برخوردار شوند که قبلاَ آن ها را به ثبت رسانیده باشند و حق مالکیت خود را محرز کرده باشند.
به این جهت حق مالکیت تجاری و صنعتی اغلب محدود به زمان و مکان می باشد.با توسعه روابط بین المللی و اهمیتی که حقوق مالکیت تجارتی و صنعتی مخصوصاَ علایم تجارتی و اختراعات در اقتصاد امروز پیدا کرده اند حمایت موثرتری از لحاظ بین المللی احساس گردید.زیرا اشخاص سودجو ممکن است از اختراع یا علامت مهمی که در کشور دیگری به ثبت می رسد اطلاع حاصل نمایند و قبل از آن که صاحب علامت یا اختراع مزبور بتواند تشریفات ثبت را در کشورهای دیگر انجام دهد اختراع یا علامت مزبور را در بعضی از کشورها به نام خود به ثبت برسانند و صاحب حقیقی آن را از حقوق خود محروم سازند. به این جهت از اواخر قرن نوزدهم بین اغلب کشورها قراردادها و موافقت نامه هایی برای حمایت علایم تجارتی و اختراعات امضاء گردید.

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/

دولت ایران فقط طبق قانون 14 اسفند ماه 1337 به قراردادهای اتحادیه پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی ملحق شده است.

مراقبت های قبل و بعد از جراحی فک و صورت

به دلایل بسیار متفاوتی افراد به جراحی فک نیاز پیدا می کنند. مواردی مانند عدم تقارن فک ها، جلو و عقب بودن فک ها، روی هم بودن یا به اصطلاح داخل هم بودن فک ها و … از این دست می باشند. جراحی فک و صورت  یک عمل تقریبا سنگین روی صورت حساب می شود و نیاز به مقدماتی دارد. برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن مراجعه کننده باید نسبت به کارهای قبل و مراقبت های بعد از جراحی فک و صورت آگاهی کاملی داشته باشد. گاهی بغیر از رعایت نکات توسط مراجعه کننده، انجام چند اقدام دندانپزشکی، پیش از جراحی فک ضروری می باشد، از جمله می توان به ارتودنسی اشاره کرد که برای برخی متقاضیان تجویز می گردد. بهترین دکتر ایمپلنت در رشت

اقدامات قبل از جراحی فک و صورت

از لحظه ای که با تصمیم خود یا پیشنهاد یک متخصص تصمیم به جراحی فک می گیرید، اقدامات لازم را باید به درستی شروع کنید و مراحل مختلف را طی کنید تا به روز عمل برسید. از مهمترین اقدامات قبل از جراحی فک و صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • انتخاب بهترین متخصص در زمینه جراحی فک و ارتودنسی، با بررسی رزومه، بررسی رضایت مندی مراجعین از پزشک و کلینیک و …
  • دریافت وقت معاینه و مشاوره از متخصص انتخاب شده.
  • بیان انتظارات و اهداف خود از جراحی فک به صورت دقیق و کامل به متخصص و دریافت بهترین راهنمایی ممکن از متخصص.
  • بعضا نیاز است که هم به متخصص ارتودنسی و هم به متخصص جراحی فک مراجعه کنید. توصیه می شود اول به متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کردید به شما نامه مشاوره برای متخصص جراحی فک خواهد داد.
  • انجام کامل نکات گفته شده توسط  متخصص ارتودنسی از جمله گرفتن عکس از تمام دندان ها و پیگیری معاینات به صورت کامل.

این اقدامات فرآیند آغازی در زمینه درخواست جراحی فک بود، اما در ادامه با معاینه ای که روی دندان های شما انجام می گردد ممکن است نیاز به انجام اقدامات ثانویه داشته باشید.

اقدامات بعد از معاینه توسط متخصص ارتودنسی برای جراحی فک

زمانی که متخصص ارتودنسی معاینه کامل و دقیقی را به صورت چشمی و همراه با بررسی های عکس انجام دهد، در زمینه اقدامات بعدی به شما توضیحاتی می دهد که به شرایط دهان و دندان شما بستگی دارد. این اقدامات عبارتند از :

  • در صورتی که معاینات نشان دهد فرد دارای دندان خراب و پوسیده است، باید به طور کامل آنها را درمان کند.
  • هرگونه بیماری که در دهان و لثه فرد دیده شود باید قبل از اقدام به جراحی فک، درمان گردد.
  • اگر متخصص تشخیص دهد که نامرتب بودن دندان ها، با کشیدن یک یا چند دندان برطرف می گردد، لازم است که دندان ها کشیده شوند.
  • در شرایطی که ارتودنسی تجویز شود، باید قبل از جراحی فک انجام شود و تا رسیدن به نتیجه نهایی ارتودنسی، جراحی فک را به تاخیر بیندازید.
  • تهیه قالب توسط متخصص ارتودنسی از دندان ها و فک مراجعه کننده.
  • عدم مصرف دخانیات، مشروبات الکلی، غذا های سفت و …
  • رعایت کامل بهداشت دهان و دندان با استفاده از نخ و مسواک با دقت بالا تا شرایط درمانی بهتر انجام گیرد.

انجام ارتودنسی قبل از جراحی فک

گاهی قسمتی از مشکلات فک مربوط به چینش و ترتیب دندان هاست که اگر برطرف شود، متخصص بهتر می تواند در زمینه جراحی فک و مقدار جابجایی آن تصمیم بگیرد. به همین خاطر برای افرادی که دندان های مرتب با چینش مناسبی ندارند، ارتودنسی توصیه می گردد. با کمک ارتودنسی دندان ها در جای خود قرار داده می شوند و به صورت مرتب و یک دست مشاهده می گردند.

حالا اگر بعد از انجام ارتودنسی همچنان عدم تناسب بین دو فک و در ظاهر کلی صورت وجود داشت، متخصص جراحی فک با تغییرات مناسب آن را برطرف خواهد کرد.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/




اقدامات قبل از جراحی فک در روز عمل

قبل از انجام عمل نهایی و در جلسات مشاوره و معاینه تمام نکات توسط متخصص بررسی شده است و زمانی که به شما وقت عمل داده می شود، یعنی شرایط برای انجام جراحی فک مناسب است. هرگونه نگرانی و سوالی در زمینه جراحی فک دارید باید در این جلسات مشاوره بپرسید و با آرامش کامل برای روز عمل که نیاز به اقدامات زیر دارد، آماده شوید.

  • قبل از روز جراحی استراحت کافی همراه با آرامش داشته باشید.
  • برای مراجعه جهت عمل بسیار خونسرد و راحت باشید و نگرانی در مورد آن در شما وجود نداشته باشد.
  • تمام  عکس ها دندان و مدارک خواسته شده برای روز عمل را از قبل آماده کنید و به کلینیک ارائه دهید.
  • شرایط و توصیه های بهداشتی و غذایی بیان شده توسط متخصص را در روز عمل رعایت کنید.
  • در زمان مراجعه برای عمل حتما یک یا دو نفر همراه، در کنار شما باشند.

در صورت داشتن استرس زیاد، نگرانی شدید و هرگونه مشکلی روحی و جسمی، آن را به متخصص انتقال دهید تا تصمیم درست را اتخاذ کند.

ثبت شرکت های بیمه

امروزه اهمت وجود بیمه در زندگی بر هیچ کس پوشیده نیست، خطرات زیادی همواره انسان را تهدید می کنند. خطراتی همچون سیل، آتش سوزی، سرقت، تصادفات، خشکسالی و هزاران خطر دیگر که در صورت بروز، خسارات زیادی را به شخص وارد می کنند. بنابراین دادن مبلغی به شخصی برای اینکه در اینگونه موارد به جبران خسارت اقدام کند کاملاَ منطقی به نظر می رسد و امروزه نیز تقریباَ بیمه به طور کامل فراگیر شده است. ثبت شرکت

 

تعریف و انواع بیمه:
با توجه به ماده 1 قانون بیمه مصوب اردیبهشت 1316 می توان بیمه را اینگونه تعریف کرد: بیمه تعهدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می کند که در ازاء پرداخت وجه یا وجوهی به وسیله طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده را جبران نماید، متعهد را بیمه گر و طرف تعهد را بیمه گذار می نامند. موضوع بیمه نیز به وجهی گفته می شود که از طرف بیمه گذار به بیمه گر پرداخت می گردد. به موازات خطراتی که همه روز انسان ها را تهدید می کنند انواع بیمه به منظور جبران خسارت این خطرات نیز به وجود آمده اند که از میان آن ها می توان به بیمه های سرقت، آتش سوزی، عمر، از کار افتادگی، حمل و نقل و بیمه های جدیدتری همچون بیمه مسئولیت اشاره کرد. از انواع بیمه می توان بیمه اتکایی، بیمه مشترک و بیمه مکرر را نیز نام برد.

ثبت شرکت های بیمه:

ثبت و تغییرات هر شرکت سهامی عام بیمه در ایران، نیاز به اخذ مجوز از بیمه مرکزی ایران دارد. طبق ماده 8 قانون ثبت شرکت ها، شرکت های بیمه اعم از ایرانی و خارجی تابع نظامنامه هایی خواهند بود که از طرف وزارت دادگستری تنظیم می شود. قبول تقاضای ثبت شرکت های فوق و شرایط مربوط به ادامه ی عملیات آن ها منوط به رعایت مقررات نظامنامه های مزبور خواهد بود.بر اساس مفاد ماده ی 9 نیز نظامنامه باید صریحاَ نسبت به مسایل ذیل تعیین تکلیف نماید.

  1. اشخاصی که باید اظهارنامه ثبت بدهند.
  2. نکاتی که باید در اظهارنامه قید شود.
  3. اوراق و مدارکی که عین یا ترجمه مصدق آن ها باید به ضمیمه اظهارنامه شود.
  4. نکاتی که در صورت تغییر باید مجدداَ به ثبت برسد.
  5. طرز ثبت شعب یا نمایندگان جدید.
  6. اعلاناتی که پس از ثبت باید به وسیله اداره ثبت اسناد به هزینه شرکت به عمل آید.
  7. تعرفه راجع به ترجمه و تصدیق صحت ترجمه

به موجب ماده 4 آیین نامه ی تنظیم امور نمایندگی بیمه، شخص حقیقی متقاضی اخذ پروانه نمایندگی بیمه باید واجد شرایط زیر باشد:

  • تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به اسلام یا یکی دیگر از ادیان اسلامی کشور
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری و همچنین نداشتن سابقه محکومیت به جرایم نام برده شده در ماده 64 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری؛
  • داشتن گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دایم؛
  • داشتن حداقل مدرک کارشناسی در ر شته ی بیمه (و یا سایر رشته ها با گرایش بیمه) با شش ماه سابقه کار بیمه ای فنی و تخصصی، یا مدرک کارشناسی در رشته ی غیر بیمه و یک سال سابقه کار بیمه ای فنی و تخصصی و یا مدرک دیپلم با دو سال سابقه کار بیمه ای فنی و تخصصی

تبصره 1: متقاضیان فاقد سابقه کار مندرج در بند "و" به غیر از دارندگان مدرک کارشناسی در رشته بیمه (و سایر رشته ها با گرایش بیمه)، باید دوره آموزشی شامل اصول بیمه، آشنایی با رشته های بیمه، بازاریابی بیمه، قوانین و مقررات بیمه و رایانه (شامل آموزش مهارت های Internet- Word- Excel) را در مجموع، به میزان حداقل 80 ساعت در مرکز آموزشی شرکت بیمه، یا مرکز آموزش فنی و حرفه ای وزارت کار و امور اجتماعی و یا سایر مراکز آموزشی مورد تایید بیمه مرکزی ایران گذرانده و گواهی نامه قبولی را ارائه نمایند. علاوه بر این متقاضیان مذکور باید دوره کارآموزی را در شرکت بیمه مربوط طی نمایند. متقاضیان فاقد سابقه کار دارای مدرک کارشناسی در رشته بیمه (و سایر رشته ها با گرایش بیمه)، فقط دوره کارآموزی را در شرکت بیمه طی خواهند کرد.

تبصره 2: شرکت بیمه می تواند برای پذیرش نماینده، هر نوع شرایط رقابتی برای انتخاب نمایندگان برتر، از جمله برگزاری آزمون را تعیین و اعمال نماید.
مسئولیت احراز صحت شرایط لازم در مورد هر یک از متقاضیان اخذ پروانه نمایندگی بیمه بر عهده ی شرکت بیمه مربوط می باشد.

شرکت بیمه برای اعطای پروانه نمایندگی حقوقی باید موارد ذیل را بررسی و رعایت نماید:
1-تشکیل نمایندگی حقوقی به شکل شرکت سهامی خاص با مسئولیت تضامنی یا شرکت تعاونی؛
2-تایید اساسنامه نمایندگی توسط شرکت بیمه؛
3-انحصار فعالیت به نمایندگی بیمه؛
4-وجود حداقل سه عضو هیئت مدیره؛
5-داشتن حداقل 500 میلیون ریال سرمایه؛
6-ارائه گواهی نامه بانک حاکی از تادیه قسمت نقدی سرمایه،حداقل به مقدار 50 درصد کل سرمایه نماینده حقوقی؛
7-صورت کامل اسامی سهامداران،مدیران و میزان سهام هر یک از آن ها،
8-گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مدیران؛
9-داشتن مدیر عامل و عضو بیمه ای هیئت مدیره طبق شرایط مندرج در ماده 9 این آیین نامه؛
10-صورت جلسات مجمع عمومی موسس و هیئت مدیره
11-اظهارنامه ثبت نمایندگی حقوقی و تاییدیه نام آن.


https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


به موجب ماده ی 7 آیین نامه مذکور، ثبت نمایندگی حقوقی و هرگونه تغییرات بعدی از جمله تغییر در مفاد اساسنامه، میزان سرمایه، ترکیب سهامداران، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره آن، موکول به رعایت مقررات این آیین نامه و با مسئولیت و موافقت شرکت بیمه طرف قرارداد خواهد بود.
تبصره: شرکت بیمه موظف است قبل از ثبت نمایندگی حقوقی بیمه و هرگونه تغییرات بعدی آن،نظر بیمه مرکزی ایران را استعلام نماید. عدم اعلام نظر بیمه مرکزی ایران ظرف مدت 20 روز به معنای موافقت با ثبت نمایندگی حقوقی یا تغییرات بعدی آن خواهد بود.

ویژگی های یک برند

ویژگی های یک برند چیست ؟ 

برند می بایست چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت آن، منافع آن، استفاده های آن و طرز عمل آن و غیره پیشنهاد کند. ثبت برند تجاری

برندسازی چه تاثیری می تواند بر فروش ما بگذارد؟

ایجاد نام برند به عنوان ترویج یک محصول یا شرکت به وسیله تبلیغات و طراحی متمایز تعریف می‌شود. این راهی مهم برای ایجاد هویت کسب‌وکار شما و تعیین هویت خود در رقابت با سایر رقبا است.

 ما در دنیایی از تبلیغات زندگی می‌کنیم. شرکت‌های بزرگ هم از تبلیغات استفاده می‌کنند، بیلبوردهای اطراف هر بزرگراه را تزئین می‌کنند و شما نمی‌توانید گوگل را بدون دیدن دسته‌ای از تبلیغات جستجو کنید. تبلیغات در تاروپود زندگی روزمره ما بافته شده است. به عنوان یک کسب‌وکار شما باید به نحوی از موانع عبور کنید و اطمینان حاصل کنید که در مقابل هر رقیب دیگری در صنعت خود می‌ایستید. راز مربوط به این موضوع یک مارک تجاری با کیفیت و تبلیغاتی هوشمند با استفاده از هدایای تبلیغاتی است.

در حالی که ممکن است راهی خوب برای تحت تاثیر قرار دادن افراد باشد، اما گسترش نام تجاری نیز زمانی که شرکت شما قصد ورود به بازار را داشته باشد، بسیار ارزشمند است. 

ایجاد یک نام تجاری و هویت سازی برند چگونه است ؟

هنگامی که یک شرکت تصمیم می گیرد که بر اساس یک نام تجاری به تبلیغات عمومی بپردازد، ابتدا باید هویت نام تجاری خود را مشخص کند. هویت یک شرکت می تواند بخشی از موارد زیر باشد: هویت زنانه یا مردانه، پیر یا جوان یا میانسال یا کودک، ثروتمند یا عضو طبقه متوسط و … که در مقاله جداگانه ای به آن خواهیم پرداخت.

لوگوی شرکت نیز اغلب می تواند شامل پیام ، شعار یا محصول آن شرکت باشد. در واقع هدف از ایجاد این تمایزات و ویژگی ها این است که نام تجاری به یاد ماندنی و برای مصرف کننده جذاب باشد.

این شرکت ها معمولاً برای شروع کار با یک شرکت طراحی لوگو مشورت می کنند تا ایده هایی را برای جنبه های بصری نام تجاری مورد نظر ارائه دهند. یک نام تجاری موفق پیام یا احساسی را که شرکت می خواهد با آن ارتباط برقرار کند به دقت نشان می دهد.

هنگامی که یک برند احساسات مثبتی را در بین مخاطبان هدف خود ایجاد کند، گفته می شود که شرکت ارزش ویژه برند را ایجاد کرده است. برخی از شرکت های دارای ارزش ویژه برند و دارای محصولات تجاری بسیار شناخته شده عبارتند از: مایکروسافت ، کوکاکولا ، فراری ، اپل و فیس بوک.

اگر برند سازی به درستی انجام شود ، فروش نه تنها برای محصول خاصی که در حال فروش است ، بلکه برای سایر محصولات فروخته شده توسط همان شرکت ، افزایش می یابد.

یک نام تجاری خوب باعث ایجاد اعتماد در مصرف کننده می شود و پس از تجربه خوب با یک محصول، مصرف کننده بیشتر احتمال دارد محصول دیگری را که مربوط به همان مارک است امتحان کند. این پدیده اغلب به عنوان وفاداری به نام تجاری شناخته می شود.

ایجاد یک برند چگونه میتواند کسب و کار شما را  از رقبا متمایز کند ؟

هدایای تبلیغاتی شرکتی کالاهای بازاریابی هستند که با لوگو و یا پیامی به مشتریان فعلی و یا احتمالی هدیه داده می شوند. در برخی موارد این هدایا وسیله‌ای برای نشان دادن قدردانی از مشتریان با ارزش، برای انجام کسب‌وکار با شما هستند. هدیه دادن به مشتری می تواند خیلی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، حتی اگر کسب و کار ما یک محصول پیشرفته و جالب را برای فروش ارائه دهد، تأثیر هدیه تبلیغاتی بهتر و ماندگارتر است.

https://danasabt.ir/


ایجاد یک برند یک بخش ضروری از کسب‌وکار می باشد و شما می توانید آیتم های تبلیغاتی را برای معرفی برند خود به کار ببرید در حالی که در طول روز برای مشتریان خود نیز از آنها استفاده می کنید این کار باعث گسترش بیشتر برند خواهد شد. اگر بازاریابی با صداقت، بخش مهمی از معرفی کسب‌وکار شما باشد، راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید استراتژی‌های برندینگ را توسعه دهید که بر ارزش‌های اصلی شرکت شما تمرکز دارند.

درمورد فلوراید بیشتر بدانید

فلوراید چیست، کاربردهای آن کدام است چگونه استفاده می‌شود و اثر ضد پوسیدگی آن روی دندان چه سازوکاری دارد؟

فلوراید یک ماده‌ معدنی طبیعی است که در پوسته زمین وجود دارد و در طبیعت به وفور یافت می‌شود و به دو صورت استفاده می شود

به صورت سیستمیک
مثل فلوراید موجود در آب آشامیدنی
فلوراید موجود در غذاها وسبزیجات
فلوراید به صورت قرص که فقط با تجویز دندانپزشک امکان استفاده از ان هست . بهترین دکتر ایمپلنت در رشت

به صورت موضعی
وارنیش فلوراید
ژل فلوراید
فلوراید موجود در دهانشویه ها
فلوراید موجود در خمیر دندانها

کاربرد موضعی ماده درمانی فلوراید (تماس مستقیم آن با دندان ها) ساختمان دندان را نسبت به روند پوسیدگی مقاوم کرده و در پیشگیری از ایجاد پوسیدگی های جدید موثر است. از طرفی می تواند حتی باعث توقف یا کند کردن روند پوسیدگی های اولیه ایجاد شده روی دندان ها هم بشود. در بعضی موارد ، دندانپزشک ترجیح می دهد فلوراید موضعی با غلظت بالا را به دندانهای کودک برساند .این کار حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد. و نیاز به بیحسی موضعی ( تزریق آمپول ) ندارد.

مراحل انجام کار به قرار زیر است :

ابتدا سطح کلیه دندانها با مسواک تمیز می شود .
سپس دندانها با گاز استریل خشک شده
سطح تمام دندانها به وارنیش فلوراید آغشته می شود ( گاهی اوقات یکطرف هر دو فک در یک مرحله و نیم دیگر در مرحله بعد به ژل آغشته می شود)
وارنیش فلوراید حدود ۴ دقیقه در مجاورت دندان قرار می گیرد.
در تمام مراحل پشت کودک حالت عمودی داشته سر کمی به سمت جلو خم می شود تا از بلع فلوراید ممانعت به عمل آید .
پس از گذشت ۴ دقیقه اضافات ژل با گاز استریل یا پنبه برداشته می شود. در این مرحله کودک آب دهان خود را بطور کامل خارج می کند.
کودک نباید بعد از فلورایدتراپی دهانش را بشوید و تا نیم ساعت باید از خوردن و آشامیدن اجتناب کند. و طی این مدت در صورت جمع شدن بزاق در دهان ، آنرا خارج کند.


https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/


فلوراید تراپی در کودکان زیر ۳ سال یا کودکانی که مهارت خارج کردن بزاق (تف کردن ) ندارند ، انجام نمی شود.

انجام فلورایدتراپی با صلاحدید دندانپزشک و انجام آن بصورت دوره ای (هر ۶ ماه یکبار ) بین ۳۰ تا۶۰ درصد باعث کاهش پوسیدگی می شود.
فلورایدتراپی هم برای دندانهای شیری و هم برای دندانهای دایمی قابل انجام است و از سن ۴ تا ۱۲ سالگی توصیه می شود .