آیا سئو سایت کار مشکلی است؟

آیا راه آسانی برای یادگیری و آموزش سئو سایت وجود دارد؟ قبل از اینکه ادامه دهید چند لحظه خودتان درباره پاسخ به این سوال فکر کنید!  اموزش سئو رایگان 

همین ابتدای کار می‌بایست به سراغ یک اصل برویم. حتی اگر به میزان اندکی آینده خود و کسب و کارتان برایتان ارزشمند است، هیچ مانعی نباید جلوی پیشرفت شما را بگیرد.

در این قسمت اصلا قصد تبلیغ برای یادگیری سئو را نداریم و نمی‌خواهیم بگوییم که ساده‌ترین و پرآمدترین شغل در کره‌خاکی سئو و بهینه سازی سایت است. اما می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که آموزش سئو، راهی برای بهبود و رشد کسب و کار در فضای اینترنتی است.


ممکن است افرادی مدام به شما گوشزد کنند که یادگیری سئو خیلی سخت است! و یا اینکه آموزش سئو به همین راحتی که دیگران می‌گویند نیست!!! در اینجا 3 اصل مهم را به اتفاق یکدیگر بررسی می‌کنیم؛

  1. آنها اصلا زمانی برای پیشرفت و آموزش خود اختصاص نداده‌اند و با تنبلی قصد داشته‌اند بدون زحمت به موفقیت برسند.
  2. عده‌ای از افراد به سراغ سئو رفته‌اند و بدون توجه به قدم‌های اصولی اقدام به یادگیری و آموزش سئو کرده‌اند و در نهایت با شکست مواجه شده‌اند.
  3. و احتمال آخر اینکه این افراد تمایل ندارد که پیشرفت شما را مشاهده کنند و به نوعی موفقیت شما را، شکست خود می‌دانند.

پس اگر برای خود اهدافی را تعیین کنید، مطمئن باشید که دور از دسترس نخواهد بود. تاکنون سابقه نداشته است که فردی برای بدست آوردن هدفی تلاش کند و دیر یا زود به آن هدف دست پیدا نکند.
هرکاری سختی خاص خودش را دارد و آموزش سئو سایت نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود. هدف ما نیز دقیقاً همین است که به شما اطمینان دهیم پا به مسیری گذاشته‌اید که هرکسی جرأت قدم گذاشتن در آن را ندارد و سپس با یک آموزش اصولی، شما را به هدفتان نزدیک کنیم.

چرا سئو اهمیت دارد؟

در این قسمت از دوره رایگان سئو و تولید محتوا قصد داریم ببینم که چرا سئو اهمیت دارد و چرا سایت نیاز به سئو و بهینه سازی دارد؟ در این به بخش به طور کامل متوجه می‌شوید چرا بیش از 95 درصد کسب و کارها سعی می‌کنند در گوگل دیده شوند.
این آمار که در قسمت زیر ارائه شده است به طور رسمی از مستندات گوگل استخراج شده است و به خوبی نشانگر اهمیت گوگل در رشد و دیده شدن کسب و کار است.

  • در سال 2021 بیش از 360 میلیارد جستجو در گوگل انجام شده است. تنها درصد کوچکی از این جستجو می‌تواند درآمد یک وب سایت را متحول کند.
  • 68 درصد از کاربرانی که خریدی را در اینترنت انجام داده‌اند، از یک جستجوی ساده شروع به نتیجه خرید رسیده‌اند. یعنی نیاز خود را در اینترنت جستجو کرده‌اند و با بررسی نتایج تصمیم به خرید گرفته‌اند.
  • 53 درصد از کل ترافیک تمامی وب سایت ها از طریق جستجوی گوگل بدست آمده است. یعنی شما می‌توانید از روش‌های گوناگونی کاربر را وارد سایت نمایید، مانند قرار دادن لینک سایت در پروفایل اینستاگرام، ورود کاربر از طریق پروفایل لینکدین و یا فیسبوک، تبلیغات تلویزیونی، قرار دادن بنر تبلیغاتی در سایت‌های دیگران، … این موارد به هیچ عنوان جزو ترافیک ارگانیک و از وظایف SEO محسوب نمی‌شود. درباره سرچ ارگانیک در قسمت بعدی صحبت خواهیم کرد.
  • 93 درصد از ترافیک جهانی وب، از طریق سرچ گوگل، گوگل Image و گوگل مپ می‌باشد. باقی ترافیک مربوط به موتور جستجوی بینگ، بایدو، یاهو،… است. شاید شما هم اسم سئو اینستاگرام و سئو یوتیوب را شنیده باشید. اما این سئوها مربوط به جستجوی سطح وب نمی‌شود، چرا که در داخل یک اپلیکیشن اتفاق می‌افتد و در بستر وب نیست.
  • پنج نتیجه اول نتایج جستجو 67 درصد از کل کلیک‌ها را شامل می‌شوند. به همین دلیل است که اکثر وب سایت ها برای رسیدن به این جایگاه‌ها تلاش می‌کنند و در این راه هزینه‌های زیادی را متقبل می‍‌شوند.
  • خود شما نیز زمانی که به دنبال جستجوی موضوعی هستید، در همان صفحه اول لینک اول تا سوم، یا نهایتا پنجم پاسخ خود را دریافت و صفحه نتایج را ترک می‌کنید. البته در این میان استثناهایی نیز وجود دارد. هنگامی که کاربر قصد خرید محصولی با قیمت بالا را دارد گاهی علاوه بر نتایج صفحه اول، نتایج صفحه دوم و سوم را مشاهده تا مطمئن ترین، قیمت مناسب ترین، نزدیکترین و حتی سایتی که سریع ترین ارسال را دارد، پیدا و خرید خود را تکمیل نماید.
  • سایت هایی که رتبه 8، 9 یا 10 را در صفحه جستجو به خود اختصاص می‌دهند، یک دهم الی یک صدم از درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.
  • در سئو نیاز به هزینه همیشگی و ناپایدار ندارید. سئو مثل شبکه های اجتماعی زودگذر نیست و یک سرمایه گذاری بلندمدت و همیشگی است. به عنوان مثال شما یک استوری را نهایتا 24 ساعت می‌توانید در اینستاگرام نمایش دهید و با توجه به الگوریتم جدید اینستاگرام، شما می‌توانید استوری‌های خود را دسته بندی و به صورت هایلایت در پروفایل قرار دهید.
    تصور کنید شما چندین هایلایت به همراه چند ده صفحه استوری دارید. حال استوری تبلیغاتی مدنظر شما که در صفحه 70، در چهارمین هایلایت قرار دارد. آیا کاربر اصلا وقت خود را اختصاص می‌دهد که به پروفایل شما مراجعه و سپس به 70‌اُمین صفحه از چهارمین هایلایت مراجعه کند؟ خیر.
    سئو کاملا برعکس این قضیه است. تنها کافیست جستجو کنید، در کمتر از یک ثانیه، نتایج روبروی شماست. همانطور که شما جستجو کردید دوره آموزش رایگان سئو سایت 2022 یا دوره آموزش سئو رایگان و حرفه ای و در کمتر از چند ثانیه وارد سایت دی ام روم شدید.
    • کاربر با سرچ کردن این تصور را دارد که او شما را پیدا کرده و اعتماد سازی بهتر انجام می‌گیرد. سئو همان تبلیغات نیست که سر و صدا کنیم تا دیده شویم. به عنوان مثال اگر ما بیاییم به شما بگوییم که دوره سئو رایگان نیاز دارید، قطعا پاسخ می‌دهید خیر. اگر باز هم اصرار کنیم، شما نظر خود را تغییر نمی‌دهید. اما زمانی که شما به دنبال کاملترین آموزش سئو از صفر تا صد رایگان هستید به راحتی وارد سایت دی ام روم می‌شوید و با اشتیاق بیشتری مطالب را یاد می‌گیرید.

تفاوت سرچ ارگانیک و پولی چیست؟

احتمالا نام عبارت “تبلیغات گوگل “را شنیده‌اید. تبلیغات در گوگل با نام گوگل ادوردز یا سرچ پولی معروف است. همین الان اگر شما برخی از عبارات همانند “خرید بلیط هواپیما”، “باربری تهران”،… را در گوگل جستجو نمایید، مشاهده می‌کنید که در کنار برخی از نتایج جستجو آیکون یا عبارت AD قرار گرفته است. این آیکون نشان دهنده این است که این نتایج با تبلیغ و هزینه در بالای نتایج جستجو قرار گرفته اند.

این وب سایت ها با پرداخت هزینه در بالای نتایج قرار دارند و پس از اتمام شارژ پنل آنها دیگر در بالای نتایج قرار نمی‌گیرند. این هزینه بابت هر کلیک کاربر محاسبه و از شارژ پنل آنها کسر می‌گردد.

اما سرچ ارگانیک کاملا برخلاف این قضایا است. در سئو لازم نیست که شما دائما برای ماندگار در نتایج هزینه‌ای پرداخت نمایید. در سئو شما بابت هر کلیکی که دریافت می‌کنید هزینه ای به شرکتی پرداخت نخواهید کرد. به همین علت اکثر شرکت‌های داخلی و خارجی به دنبال ارتقای رتبه و جایگاه سایت از طریق سئو هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد