سئو کلاه سفید به کلیه اقداماتی گفته میشود که بدون هرگونه تخلف و طبق قوانین و اصول گوگل انجام میپذیرد.
به تکنیکهایی که برخلاف قوانین و اصول موتورهای جستجو به خصوص گوگل، که درجهت افزایش رتبه و جایگاه انجام میپذیرد، سئو کلاه سیاه میگویند. سئوسایت راچگونه انجام دهیم؟ این تکنیکها شاید در ابتدا سبب بهبود رتبه و جایگاه صفحات و یا سایت گردد ولی به محض متوجه شدن موتورهای جستجو، به شدت جریمه و پنالتی میشود.
به تکنیکهای کلاه سیاه که هنوز موتورهای جستجو متوجه آن نشدند، سئو کلاه خاکستری میگویند.
✅ محتوای ویدیویی اضافه کنید
✅ سرعت صفحه را بهینه نمایید
✅ از پادکست در محتوای صفحه بهره ببرید
✅ از ریسپانسیو بودن صفحات مطمئن شوید
✅ محتواهای قدیمی را آپدیت و بروز نگه دارید
✅ از تصاویر باکیفیت برای صفحات استفاده نمایید
✅ از مقالات طولانی، جامع و یونیک استفاده کنید
✅ از چگالی کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید
✅ از لینکسازی مناسب بین صفحات استفاده کنید
✅ برای کاربران تولیدمحتوا انجام دهید و سپس برای موتورهای جستجو
شاید برای شما هم جالب باشد، سوشال سیگنال یا سیگنال شبکه اجتماعی یکی از نوینترین شیوههای جلب ترافیک سایت است. شبکههای اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت تاثیر نمیگذارد، اما سبب میگردد تا کسب و کار شما در معرض دید قرار بگیرید و به نوعی به برندینگ شما کمک شایانی خواهد کرد.
برخی از افراد صاحب کسب و کار از شبکههای اجتماعی برای تبلیغات برند خود، رضایت مشتریان و پاسخ به برخی از سوالات رایج کاربران استفاده میکنند. این فعالیتها میتواند به اعتمادسازی و درنهایت انتقال کاربر به سایت منجر شود. البته گاهی روند انتقال کاربر از شبکه اجتماعی با سرعت انجام میگیرد و گاهی ممکن است چند سال زمان ببرد.
صفحه لندینگ یا لندینگ پیج، به صفحهای گفته میشود که کاربر میبایست بعد از ورود تعامل خاصی مثل خرید، پرکردن فرم، واردکردن ایمیل یا شماره تلفن انجام دهد. به عبارت دیگر کاربر میبایست اثری از خود برجای بگذارد.
این کاربران از هر طریقی ممکن است وارد این صفحه شدهباشند. اما نکته مهم هدفدار بودن این کاربران است که به هیچ عنوان نباید به سادگی از کنار این اطلاعات عبور کنیم. افرادی که اقدام به پرکردن یک فرم میکنند، آشناییت خوبی نسبت به سایت پیدا کرده است و شما با اعتمادسازی میتواند این کاربر را به خریدار تبدیل نمایید.
پنالتی شدن چه تاثیری روی رتبه صفحات و سایت دارد؟ چگونه سئوسایت را بالاببریم؟ جریمههایی که از سمت گوگل روی صفحات سایت اعمال میشود و اثرات منفی بسیار زیادی بر روی رتبه و جایگاه صفحات خواهد داشت. این جریمهها گاهی مستقیما از سمت الگوریتمها بر روی سایت اعمال میشود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده میشود.
در هنگام بهینهسازی صفحات، شما میبایست علاوه بر کاربران، نیم نگاهی به قوانین و دستورات الگوریتمهای گوگل داشته باشید. الگوریتمها تمایل ندارند که سایتها، خارج از چارچوب تعریف شده فعالیت کنند و به همین دلیل درصورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا به بررسی آن میپردازند و در صورت لزوم جرایم سبک و سنگینی برای آن صفحه لحاظ میکنند.
آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع و کامل به تکنیکهای جلوگیری از جریمه توسط گوگل پرداخته است که شما میتوانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیکها به طور کامل آشنا شوید.
معماری و ساختار سئو سایت به طریقه دستهبندی و سازماندهی صفحات اشاره دارد. برای داشتن یک معماری عالی میبایست در درجه اول، راحتی کاربر را درنظر گرفت. اگر ساختار و معماری یک سایت اصولی و مطابق با نیاز کاربر تعیین شود، افراد زمان بیشتری را به گردش درون سایت اختصاص میدهند و تعاملات بیشتری نیز صورت خواهد گرفت.
یک ساختار اصولی میبایست به کاربر کمک کند تا باکمترین کلیک به صفحه هدف خود دست پیدا کنند و از سوی دیگر بتوانند موقعیت خود در سایت پیدا کنند و درصورت نیاز به صفحه ورودی خود بازگردند.
روش و تکنیکهای زیادی برای سئو کردن سایت وجود دارد. هرکدام از این روشها بخش خاصی از سایت را پوشش میدهند و برای بهینهسازی میبایست به تمامی این روشها تسلط کامل داشته باشید تا هرکدام را در زمان مناسب به کار ببرید.
یکی از مهمترین روش های سئو، سئو داخلی است که میبایست توجه ویژهای به آن شود. سئو داخلی به تمامی فرآیند و تکنیکهایی گفته میشود که جهت بهینهسازی و افزایش رتبه و جایگاه، درون وبسایت انجام میپذیرد.
سئو داخلی شامل مواردی همچون کم کردن حجم تصاویر، لینکسازی بین صفحات، بهینهسازی مقالات و عناوین،… میشود.
به کلیه تکنیکهایی که برای بهبود جایگاه و رتبه در خارج از سایت انجام میگیرد. خرید رپورتاژ، ساخت بکلینک، فعالیت در شبکههای اجتماعی از جمله مهمترین اقدامات سئو خارجی میباشد.
به کلیه اقدامات فنی که جهت بهینهسازی و افزایش رتبه درون سایت انجام میگیرد، سئو تکنیکال یا سئو فنی میگویند. سئو تکنیکال شامل فعالیتهایی همچون بهینهسازی کدهای سایت، بهبود سرعت صفحات و بارگذاری، ریسپانیو و موبایل فرندلی،… میگردد.
سئو محلی یا سئو لوکال به کلیه اقداماتی گفته میشود که در جهت بهبود رتبه و جایگاه در یک موقعیت جغرافیایی انجام میپذیرد.
در سراسر دنیا مبحث زیباتر شدن ، خیلی از افراد را به دنبال خود کشانده است . یکی از نمادهای زیبایی ، داشتن دندان های سالم ، سفید و یکدست است .
لب شکری یا لب های شکافته شده و چاک دار ، بیماری ای است که در برخی از نوزادان وبه ندرت پس از تولدشان دیده می شود .
یکی از محبوبترین و کاربردیترین ابزارهایی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده قرار میگیرد، ابزار Google Keyword Planner است. شاید بتوان گفت که اصلیترین دلیل محبوبیت این ابزار رایگان بودن آن میباشد. یادگیری سئوسایت
این ابزار به طور مستقیم از Google AdWords کوئری میگیرد و از این رو دارای دقت بسیار بالایی است. به طور کلی باید گفت که Google Keyword Planner اطلاعات خود را از گوگل میگیرد و به همین میتوان گفت که آن یکی از دقتترین ابزارهایی است که میتواند برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرید.
برای استفاده از این ابزار میتوانید به راحتی در Google AdWords اکانت ایجاد کرده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید. ذکر این نکته نیز لازم و ضروری است که Google Keyword Planner نتایج جستوجو سایر موتورهای جستوجو را نمایش نمیدهد بلکه فقط از آن میتوان برای به دست آوردن کلمات کلیدی که در گوگل سرچ میشود، استفاده کرد.
اگر میخواهید پس از گذراندن اموزش رایگان سئو یک ابزار مهم و تخصصی برای پیدا کردن کلمات کلیدی داشته باشید، ما به شما Kwfinder را پیشنهاد میدهیم. این ابزار هم دارای نسخه رایگان است و هم دارای نسخه پیشرفته و پولی. به طور کلی از نسخه رایگان آن نیز میتوان اطلاعات کامل و دقیقی را به دست آورد، اما برای استفاده بدون محدودیت بهتر است که از نسخه اصلی آن استفاده کنید.
شما باید برای استفاده از این ابزار، کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کرده و سپس در بخش location باید موقعیت جغرافیایی خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر کسب و کارتان به نوعی است که نیاز به سئو محلی دارد، باید اطلاعات بخش موقعیت جغرافیایی را با دقت بیشتری وارد کنید.
یکی از سادهترین ابزاری که میتوانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان از آن استفاده کنید، ابزار SEMRUSH است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانید url سایت خود را وارد کنید و بهترین پیشنهادات را به دست آورید. همچنین اگر به دنبال تحلیل و بررسی رقبای خود هستید میتوانید url سایت آنها را سرچ کنید، تا از کلمات کلیدی آنها نیز برای سئو بهتر بهره بگیرید.
یکی از مزیتهای این سایت را میتوان پیدا کردن کلمات کلیدی طولانیتر قلمداد کرد. به طور کلی هنگامی که url را در ابزار SEMRUSH وارد میکنید، کلمات کلیدی هم خانواده طولانی و کوتاه را در اختیارتان قرار میدهد، به همین دلیل در ماههای ابتدایی سئو سایت، کار راحتتری را با استفاده از این ابزار پیش روی خود دارید.
بررسی و آنالیز سایت از جهات مختلف برای بهبود سئو سایت امری مهم و ضروری است. شاید بتوان آنالیز سئو سایتها را یکی از مواردی دانست که سئوکاران را از یکدیگر متمایز میکند.
به طور کلی با آنالیز و بررسی درست میتوان متوجه شد که دلیل موفقیت یا عدم موفقت رقبای شما چیست، همچنین میتوان با بررسی رفتار کاربر، سایتی مخاطب پسند از نظر نوع نیاز مشتری به وجود آورد.
از این رو میتوان گفت که یکی از مهمترین مواردی که باید در آموزش رایگان سئو سایت آن را فرابگیرید روشهای آنالیز سئو سایت است. ابزارهای مختلفی برای سئو وجود دارند که استفاده و بهره گیری از آنها میتواند نتایج دقیق و بهتری را در اختیارتان قرار دهد.