روش های سئو کردن سایت

سئو کلاه سفید (white hat SEO)

سئو کلاه سفید به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که بدون هرگونه تخلف و طبق قوانین و اصول گوگل انجام می‌پذیرد.

سئو کلاه سیاه (black hat SEO)

به تکنیک‌هایی که برخلاف قوانین و اصول موتورهای جستجو به خصوص گوگل، که درجهت افزایش رتبه و جایگاه انجام می‌پذیرد، سئو کلاه سیاه می‌گویند. سئوسایت راچگونه انجام دهیم؟ این تکنیک‌ها شاید در ابتدا سبب بهبود رتبه و جایگاه صفحات و یا سایت گردد ولی به محض متوجه شدن موتورهای جستجو، به شدت جریمه و پنالتی می‌شود.

سئو کلاه خاکستری (gray hat SEO)

به تکنیک‌های کلاه سیاه که هنوز موتورهای جستجو متوجه آن نشدند، سئو کلاه خاکستری می‌گویند.

تکنیک های بهینه سازی سئو سایت

✅ محتوای ویدیویی اضافه کنید

✅ سرعت صفحه را بهینه نمایید

✅ از پادکست در محتوای صفحه بهره ببرید

✅ از ریسپانسیو بودن صفحات مطمئن شوید

✅ محتواهای قدیمی را آپدیت و بروز نگه دارید

✅ از تصاویر باکیفیت برای صفحات استفاده نمایید

✅ از مقالات طولانی، جامع و یونیک استفاده کنید

✅ از چگالی کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید

✅ از لینک‌سازی مناسب بین صفحات استفاده کنید

✅ برای کاربران تولیدمحتوا انجام دهید و سپس برای موتورهای جستجو

تاثیر سوشال سیگنال بر روی سئو سایت

شاید برای شما هم جالب باشد، سوشال سیگنال یا سیگنال شبکه اجتماعی یکی از نوین‌ترین شیوه‌های جلب ترافیک سایت است. شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت تاثیر نمی‌گذارد، اما سبب می‌گردد تا کسب و کار شما در معرض دید قرار بگیرید و به نوعی به برندینگ شما کمک شایانی خواهد کرد.

برخی از افراد صاحب کسب و کار از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات برند خود، رضایت مشتریان و پاسخ به برخی از سوالات رایج کاربران استفاده می‌کنند. این فعالیت‌ها می‌تواند به اعتمادسازی و درنهایت انتقال کاربر به سایت منجر شود. البته گاهی روند انتقال کاربر از شبکه اجتماعی با سرعت انجام می‌گیرد و گاهی ممکن است چند سال زمان ببرد.

لندینگ پیج(Landing Page)چیست؟

صفحه لندینگ یا لندینگ پیج، به صفحه‌ای گفته می‌شود که کاربر می‌بایست بعد از ورود تعامل خاصی مثل خرید، پرکردن فرم، واردکردن ایمیل یا شماره تلفن انجام دهد. به عبارت دیگر کاربر می‌بایست اثری از خود برجای بگذارد.

این کاربران از هر طریقی ممکن است وارد این صفحه شده‌باشند. اما نکته مهم هدفدار بودن این کاربران است که به هیچ عنوان نباید به سادگی از کنار این اطلاعات عبور کنیم. افرادی که اقدام به پرکردن یک فرم می‌کنند، آشناییت خوبی نسبت به سایت پیدا کرده است و شما با اعتمادسازی می‌تواند این کاربر را به خریدار تبدیل نمایید.

پنالتی شدن سایت(Google Penalty)چیست؟

پنالتی شدن چه تاثیری روی رتبه صفحات و سایت دارد؟  چگونه سئوسایت را بالاببریم؟ جریمه‌هایی که از سمت گوگل روی صفحات سایت اعمال می‌شود و  اثرات منفی بسیار زیادی بر روی رتبه و جایگاه صفحات خواهد داشت. این جریمه‌ها گاهی مستقیما از سمت الگوریتم‌ها بر روی سایت اعمال می‌شود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده می‌شود.

در هنگام بهینه‌سازی صفحات، شما می‌بایست علاوه بر کاربران، نیم نگاهی به قوانین و دستورات الگوریتم‌های گوگل داشته باشید. الگوریتم‌ها تمایل ندارند که سایت‌ها، خارج از چارچوب تعریف شده فعالیت کنند و به همین دلیل درصورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا به بررسی آن می‌پردازند و در صورت لزوم جرایم سبک و سنگینی برای آن صفحه لحاظ می‌کنند.

آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع و کامل به تکنیک‌های جلوگیری از جریمه توسط گوگل پرداخته است که شما می‌توانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیک‌ها به طور کامل آشنا شوید.

معماری سئو سایت (Site architecture) چیست؟

معماری و ساختار سئو سایت به طریقه دسته‌بندی و سازماندهی صفحات اشاره دارد. برای داشتن یک معماری عالی می‌بایست در درجه اول، راحتی کاربر را درنظر گرفت. اگر ساختار و معماری یک سایت اصولی و مطابق با نیاز کاربر تعیین شود، افراد زمان بیشتری را به گردش درون سایت اختصاص می‌دهند و تعاملات بیشتری نیز صورت خواهد گرفت.

یک ساختار اصولی می‌بایست به کاربر کمک کند تا باکمترین کلیک به صفحه هدف خود دست پیدا کنند و از سوی دیگر بتوانند موقعیت خود در سایت پیدا کنند و درصورت نیاز به صفحه ورودی خود بازگردند.

انواع سئو سایت

روش و تکنیک‌های زیادی برای سئو کردن سایت وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها بخش خاصی از سایت را پوشش می‌دهند و برای بهینه‌سازی می‌بایست به تمامی این روش‌ها تسلط کامل داشته باشید تا هرکدام را در زمان مناسب به کار ببرید.

سئو داخلی (On-Page SEO)

یکی از مهم‌ترین روش های سئو، سئو داخلی است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن شود. سئو داخلی به تمامی فرآیند و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه و جایگاه، درون وبسایت انجام می‌پذیرد.

سئو داخلی شامل مواردی همچون کم کردن حجم تصاویر، لینک‌سازی بین صفحات، بهینه‌سازی مقالات و عناوین،… می‌شود.

سئو خارجی(Off-Page SEO) 

به کلیه تکنیک‌‌هایی که برای بهبود جایگاه و رتبه در خارج از سایت انجام می‌گیرد. خرید رپورتاژ، ساخت بک‌لینک، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین اقدامات سئو خارجی می‌باشد.

سئو تکنیکال(Technical SEO)

به کلیه اقدامات فنی که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه درون سایت انجام می‌گیرد، سئو تکنیکال یا سئو فنی می‌گویند. سئو تکنیکال شامل فعالیت‌هایی همچون بهینه‌سازی کدهای سایت، بهبود سرعت صفحات و بارگذاری، ریسپانیو و موبایل فرندلی،… می‌گردد.

سئو محلی (local seo)

سئو محلی یا سئو لوکال به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که در جهت بهبود رتبه و جایگاه در یک موقعیت جغرافیایی انجام می‌پذیرد.

ارتودنسی

در سراسر دنیا  مبحث زیباتر شدن ، خیلی از افراد را به دنبال خود کشانده است . یکی از نمادهای زیبایی ، داشتن دندان های سالم ، سفید و یکدست است .

دندان های سالم ، مرتب و زیبا علاوه بر آنکه  می تواند جویدن غذا را برای انسان آسان کنند در عین حال به زیباتر شدن چهره انسان  نیز ، کمک می کند زیرا در برخورد اولیه انسان ها با یکدیگر ، دندان ها جزو اولین چیزهایی هستند که جلب توجه می کنند.  دندانپزشک فوق تخصص رشت
ارتودنسی از دو واژه ارتو و دنسی تشکیل شده است که اولی به معنی صاف و منظم و دومی به معنی دندان است. ناصاف رشد کردن دندان ها در دهان ، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد .مثلا شاید  فک ها نامناسب روی هم قرار گرفته باشند و یا آنکه دندان ها با وضعیت نادرستی در کنار هم روییده باشند و یا شاید همه این موارد را با هم رخ دهند.
پزشک برای رفع این مشکل راه حل های متفاوتی را به شما معرفی می کند .مثلا می تواند دندان ها را به سمت مناسب برای رشد و حرکت هدایت کند و یا گاهی مجبور است جهت حرکت فک ها را نیز به سمت مناسب سوق دهد.
اگر دندان ها به طور مرتب و ردیف در کنار هم قرار نداشته باشند  ، علاوه بر آنکه چهره شخص را دچار ناهماهنگی و عدم زیبایی می کنند  ، با گیر کردن غذاها در لابه لای آنها ، دچار پوسیدگی شوند و این دندان های پوسیده اجازه جویدن مناسب غذا را برای فرد محیا نمی کنند و در نهایت شاهد آسیب به سیستم گوارش فرد خواهیم بود.
ارتودنسی شاخه ای از علم دندان ها است که به پیشگیری و اصلاح بی نظمی های دندان می پردازد . باید توجه داشت که بعد از انجام ارتودنسی ، دندان های دو فک بالا و پایین باید کاملا روی هم قرار بگیرند . معمولا درمان هایی که برای مرتب کردن دندان ها انجام می شود ، طولانی هستند و زمانی  را بین 2 تا 3 سال باید برای آنها مد نظر قرار داد .
ارتودنسی انواع مختلفی را شامل می شود. 
•ثابت 
•پیشگیری
• به کمک جراحی فک 
در طول انجام مراحل ارتودنسی از وسایل مختلفی استفاده می شود . ازجمله : 
oپلاک های متحرک 
o براکت فلزی 
oارتودنسی نامرئی 
o ارتودنسی دیمون 
o ارتودنسی همرنگ دندان 
oارتودنسی لینگوال و...
در گذشته بیشتر درمان های ارتودنسی را برای کودکان و نوجوانان انجام می دادند ،  ولی امروزه این کار ، برای بسیاری از بزرگسالان هم انجام می شود . داشتن دندان های سالم و سفید و مرتب می تواند سود های بسیاری را برای بیماران دارای این مشکل  داشته باشد به طوریکه علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و زیبایی  در آنها  ،  می تواند  باعث سلامت  فرد هم شود .
برخی از عیوبی که پزشک با انجام ارتودنسی می تواند آن ها را اصلاح کند ، عبارتند از :
oجلو بودن فک های پایین و بالا 
o نا منظم بودن دندان ها 
o  از بین بردن  فاصله های بین دندان ها 
o صاف شدن دندان هایی که به صورت کج رشد کرده اند 
یکی از منافع انجام ارتودنسی ، جلوگیری از پوسیدگی دندان ها است ،  زیرا اگر دندان ها به طورمرتب کنار هم قرار نگرفته باشند در آن صورت ،  نمی توان از مسواک  و نخ دندان  ، به درستی استفاده کرد که این عدم توانایی در انجام بهداشت فردی می تواند، احتمال بروز پوسیدگی های دهان و دندان را افزایش  می دهد.
•از چه سنی می توان از درمان های ارتودنسی بهره برد ؟
درمان های ارتودنسی را می توان طبق نظر پزشک  ، در همه سنین برای افراد انجام داد اما بهترین زمان برای تشخیص و تصمیم در مورد راه درمان بیماری  را ،  سن 7 سال می دانند . زیرا در این سن  پزشک می تواند راه حل های متفاوتی را برای حل این مشکل ارائه دهد و در این سن هنوز ،  دندان های اصلی کودک رشد نکرده اند و به راحتی می توان دندان ها را به سمت مناسب برای رشدشان هدایت کرد.
 پس کم بودن سن باعث می شود که درمان بسیار آسان تر روی بیمار ، پاسخ مثبت نشان دهد و بهترین نتیجه را برای او داشته باشد . البته امروزه با پیشرفت علم  و کمک از دندانپزشکان حرفه ای  می توان در هر سنی به آسانی تمامی مشکلات دهانی و دندانی خود را رفع کنید .

بیماری به نام لب شکری !

لب شکری یا لب های شکافته شده و چاک دار  ، بیماری ای است که در برخی از نوزادان وبه ندرت  پس از تولدشان دیده می شود .

بهترین کار برای رفع این عارضه انجام جراحی در سال اول تولد نوزاد است . انجام لمینت دندان چقدرزمان می برد؟
البته بهتر است این جراحی ، بعد از سه ماهگی نوزاد انجام شود تا او از نظر قوای بدنی کمی قوی تر شده باشد. داشتن شکاف در لب را به عنوان یکی از عیب های حین تولد می دانند . دراین بیماری ، لب های بالایی از هر دوطرف و یا یک طرف به درستی تشکیل نمی شوند و بین آنها ، حفره و شکافی مشاهده می شود. 
امکان دارد ، بعد از انجام اولین جراحی ، کار به همین جا ختم نشود و برای گرفتن بهترین جواب ، کودک ، به چند عمل دیگر نیز نیاز داشته باشد . گاهی امکان دارد این اختلال ، شکل بینی را هم تحت تاثیر قرار دهد. در این صورت پزشک معالج انجام عمل بینی را نیز برای فرد توصیه می کند.
تا قبل از سن 18 سالگی  می توان درمان های این بیماری را انجام داد ، بعد از این سن انجام درمان کمی سخت تر خواهد شد .برای حل این مشکل نیازمند مجموعه ای از تکنیک و روش های درمانی از جمله انجام جراحی ، ارتودنسی ، گفتار درمانی و دیگر درمان های مربوط به دهان و دندان هستیم که باید ، طبق نظر دندان پزشکان ، جراهان فک و متخصصین ارتودنسی انجام شوند.
یکی از نکاتی که برای کم شدن در صد ابتلا نوزادان به این بیماری ،  به خانوم های باردار طی دوران بارداری توصیه می کنند استفاده از ویتامین آ است  . اما در اکثر موارد این بیماری به صورت ارثی به کودک منتقل می شود . برخی از محققان عقیده دارند مصرف موادی همچون الکل و کوکائین در طول دوران بارداری می تواند درصد ابتلا به این بیماری در کودکان را افزایش دهد.
•این بیماری چه مشکلاتی را برای فرد می تواند در پی داشته باشد ؟
1.این بیماری در انجام نفس کشیدن می تواند مشکلات و موانع زیادی را پدید بیاورد و اگر جراحی های به موقع و همچنین اصلاحات و درمان های مناسب برای این افراد انجام نشود ، آنها نمی توانند به طور عادی به زندگی خویش ادامه دهند.
2.والدین کودکان مبتلا به این بیماری ، برای غذا دادن به آنها با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند و کار برایشان بسیار دشوار است . گاها گفتار درمانی ها هم می تواند برای کمک به این کودکان موثر واقع شود.
3.کم شدن قدرت شنوایی و یا بروز بیماری های مربوط به گوش در این کودکان بیشتر مشاهده می شود.
4.این کودکان به دلیل پارگی در لب هایشان ، بیان کردن درست و واضح کلمات برایشان دشوار تر است .البته می توان با جراحی و انجام جلسات مشاوره با گفتار درمان از پس این مشکل بر آیند.
5. شکاف در لب ها می تواند مسیر روییدن دندان ها را از راه اصلی شان منحرف کند و دندان ها به طور نامرتب در دهان فرد برویند .
سه نوع اصلی و شایع این عارضه که در بین برخی از نوزادان مشاهده می شود ، عبارتند از :
الف / در این حالت فقط روی لب ها چاله و شکاف مشاهده می شود.
ب  / فقط روی کام ( کام = قسمتی از دهان که حفره دهان را از حفره بینی جدا می کند ) شکاف دیده می شود .
ج  / شکاف روی لب و کام توامان و با هم مشاهده می شود .
بهتر است قبل از بارداری برای  خانواده هایی که این عارضه در آنها مشاهده شده است ، آزمایش های ژنتیکی تجویز شود ،  تا بتوان درصد ابتلا به این بیماری را کاهش داد.
علاوه بر انجام مراحل درمانی ( ارتودنسی ، گفتار درمانی و اعمال جراحی ) با بالاتر رفتن سن کودک یعنی زمانیکه قدرت درک و فهم او نیز بیشتر می شود  باید به همان نسبت ، روی اعتماد به نفس او نیز کار شود و به او آرامش داده شود تا بتواند خود را برای ورود به جامعه آماده کند.

پیدا کردن کلمه کلیدی

پیدا کردن کلمه کلیدی با Google Keyword Planner

یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار‌هایی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار Google Keyword Planner است. شاید بتوان گفت که اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این ابزار رایگان بودن آن می‌باشد. یادگیری سئوسایت

این ابزار به طور مستقیم از Google AdWords کوئری می‌گیرد و از این رو دارای دقت بسیار بالایی است. به طور کلی باید گفت که Google Keyword Planner اطلاعات خود را از گوگل می‌گیرد و به همین می‌توان گفت که آن یکی از دقت‌ترین ابزار‌هایی است که می‌تواند برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرید.

برای استفاده از این ابزار می‌توانید به راحتی در Google AdWords اکانت ایجاد کرده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید. ذکر این نکته نیز لازم و ضروری است که Google Keyword Planner نتایج جستوجو سایر موتور‌های جستوجو را نمایش نمی‌دهد بلکه فقط از آن می‌توان برای به دست آوردن کلمات کلیدی که در گوگل سرچ می‌شود، استفاده کرد.

پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از Kwfinder

اگر می‌خواهید پس از گذراندن اموزش رایگان سئو یک ابزار مهم و تخصصی برای پیدا کردن کلمات کلیدی داشته باشید، ما به شما Kwfinder را پیشنهاد می‌دهیم. این ابزار هم دارای نسخه رایگان است و هم دارای نسخه پیشرفته و پولی. به طور کلی از نسخه رایگان آن نیز می‌توان اطلاعات کامل و دقیقی را به دست آورد، اما برای استفاده بدون محدودیت بهتر است که از نسخه اصلی آن استفاده کنید.

شما باید برای استفاده از این ابزار، کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کرده و سپس در بخش location باید موقعیت جغرافیایی خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر کسب و کارتان به نوعی است که نیاز به سئو محلی دارد، باید اطلاعات بخش موقعیت جغرافیایی را با دقت بیشتری وارد کنید.

  • Kwfinder: دارای بخش‌های مختلفی است که باید در آموزش کامل سئو رایگان با این بخش‌ها آشنا شوید. در ادامه مهم‌ترین این بخش‌ها را معرفی می‌کنیم.
  • Suggestions: در این بخش می‌توانید از کلمات کلیدی متعددی که این ابزار به شما پیشنهاد می‌دهد، استفاده کنید.
  • Auto-complete: با استفاده از این بخش می‌توانید کلمات کلیدی مترداف یا lsi بیشتری را پیدا کنید.
  • Questions: اگر می‌خواهید بدانید چه سوالاتی بیشتر در مورد کسب و کار شما سرچ می‌شود، استفاده از بخش Questions کمک کننده است.

پیدا کردن کلمات کلیدی با SEMRUSH

یکی از ساده‌ترین ابزاری که می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان از آن استفاده کنید، ابزار SEMRUSH است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید url سایت خود را وارد کنید و بهترین پیشنهادات را به دست آورید. همچنین اگر به دنبال تحلیل و بررسی رقبای خود هستید می‌توانید url سایت آن‌ها را سرچ کنید، تا از کلمات کلیدی آن‌ها نیز برای سئو بهتر بهره بگیرید.
یکی از مزیت‌های این سایت را می‌توان پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی‌‌تر قلمداد کرد. به طور کلی هنگامی که url را در ابزار SEMRUSH وارد می‌کنید، کلمات کلیدی هم خانواده طولانی و کوتاه را در اختیارتان قرار می‌دهد، به همین دلیل در ماه‌های ابتدایی سئو سایت، کار راحت‌تری را با استفاده از این ابزار پیش روی خود دارید.

ابزار سئو، بهینه سازی سایت‌ها را راحت و سریع‌تر می‌کند

بررسی و آنالیز سایت از جهات مختلف برای بهبود سئو سایت امری مهم و ضروری است. شاید بتوان آنالیز سئو سایت‌ها را یکی از مواردی دانست که سئوکاران را از یکدیگر متمایز می‌کند.

به طور کلی با آنالیز و بررسی درست می‌توان متوجه شد که دلیل موفقیت یا عدم موفقت رقبای شما چیست، همچنین می‌توان با بررسی رفتار کاربر، سایتی مخاطب پسند از نظر نوع نیاز مشتری به وجود آورد.

از این رو می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در آموزش رایگان سئو سایت آن را فرابگیرید روش‌های آنالیز سئو سایت است. ابزار‌های مختلفی برای سئو وجود دارند که استفاده و بهره گیری از آن‌ها می‌تواند نتایج دقیق و بهتری را در اختیارتان قرار دهد.