اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی برای ثبت شرکت سهامی عام

همان طور که می دانیم ، برای تاسیس شرکت سهامی ( عام یا خاص ) به کسب مجوز از دولت نیازی نیست .تغییرآدرس شرکت بنابراین ، همه اشخاص – به جزبیگانگان و در حدود اصل " هشتاد و یکم " قانون اساسی- می توانند شرکت سهامی تاسیس کنند و به انتشار سهم برای پذیره نویسی مبادرت ورزند. در واقع، قانونگذار با قرار ندادن شرط اجازه قبلی دولت در تاسیس شرکت های سهامی ( عام یا خاص ) ، خواسته است تا دولت را از هرگونه مسئولیت در قبال اشخاص ثالث مصون نگه دارد.
به نظر می رسد با نظارت دولت در سیر تاسیس شرکت سهامی عام ، اعتماد مردم در سرمایه گذاری از طریق پذیره نویسی افزایش یافته و جلو سوء استفاده احتمالی گرفته می شود. با این حال، تاسیس شرکت سهامی عام ، منوط به این است که موسسان ، اطلاعات کلی را در اختیار عموم قرار دهند.

به موجب " قانون بازار اوراق بهادار " در سال " 1384 " ، مرجع ثبت شرکت ها نمی تواند به تنهایی اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی برای ثبت شرکت سهامی عام را صادر کند، مگر آنکه سازمان بورس و اوراق بهادار با آن موافقت کند. قانونگذار برای هر شخصی که بدون رعایت این مقرره قانونی اقدام به انتشار آگهی یا اعلامیه پذیره نویسی کند حبس از " سه " ماه تا " یک " سال یا جزای نقدی معادل " دو " تا " پنج " برابر سودی که شخص ممکن است به دست آورده باشد یا هر دو مجازات در نظر گرفته است.
بدین ترتیب ، با وضع قانون بازار اوراق بهادار، " دو " مرجع رسمی در مورد ثبت شرکت های سهامی عام دخالت می کنند ؛ " سازمان بورس و اوراق بهادار " و " مرجع ثبت شرکت ها ".
از آنجا که شرکت سهامی عام فقط از طریق پذیره نویسی تاسیس می شود و پذیره نویسی از طریق عرضه عمومی سهام ممکن است ، ایجاد و انتشار سهام اولیه این نوع شرکت باید نزد " سازمان بورس و اوراق بهادار " به ثبت برسد. برای ثبت سهام شرکت، موسسین باید تقاضای مخصوص به سازمان بورس تسلیم کنند که با تسلیم " بیانیه ثبت " و " اعلامیه پذیره نویسی " همراه است. مفاد بیانیه ثبت و اعلامیه پذیره نویسی باید مطابق دستورالعملی باشد که در اجرای تبصره ذیل ماده " 22 " قانون بازار توسط سازمان بورس تنظیم شده است.
اگر سازمان فرم تقاضای تکمیل شده ارسالی را برای ثبت و اخذ تاییدیه ناقص تشخیص دهد، طی مدت " سی " روز مراتب را به اطلاع موسسین رسانده، درخواست اصلاحیه می نماید. سازمان در صورت کامل بودن مدارک موظف است حداکثر ظرف " سی " روز از تاریخ ثبت درخواست در سازمان ، مراتب موافقت یا عدم موافقت خود را با ثبت سهام و صدور تاییدیه اعلام نماید.
در ادامه ، به پذیره نویسی سهم و شرایط آن می پردازیم.
پذیره نویسی سهم عبارت است از عمل حقوقی ای که به موجب آن ، شخصی تعهد می کند با تامین قسمتی از سرمایه شرکت در حدود مبلغ آورده شده، در شرکت سهامی عام ، شریک شود. در ادامه شرایط پذیره نویسی صحیح را بررسی می کنیم.
الف) تعداد و خصایص پذیره نویسان
با توجه به اینکه شرکت سهامی عام باید هیات مدیره ای متشکل از حداقل " پنج " نفر داشته باشد که از میان صاحبان سهم انتخاب می شوند ، تعداد پذیره نویسان باید به حدی باشد که کل شرکاء ، از پنج نفر کمتر نباشند. قانون گذار، حداکثر شرکاء را معین نکرده است و ممکن است شرکتی از هزاران شریک تشکیل شود.
تمام اشخاصی که دارای اهلیت هستند می توانند در پذیره نویسی شرکت کنند، اعم از اینکه از اشخاص حقیقی باشند و یا از اشخاص حقوقی ؛ با وجود این ، اشخاص حقوقی در حدود هدف و اساسنامه خود مجاز به این امر هستند. از آنجا که پذیره نویسی ، عمل تجاری تلقی نمی شود ، لازم نیست اشخاص، حق تجارت داشته باشند تا بتوانند پذیره نویسی کنند، برای مثال ، انجمنی که هدف آن ترویج هنر یا علم خاصی است ، می تواند پذیره نویسی کند ، حتی اگر مجاز به تجارت نباشد. اشخاص محجور می توانند در حدود مقررات قانون مدنی و قانون امور حسبی با اذن ولی و یا قیم ، در پذیره نویسی شرکت های سهامی شرکت کنند ؛ برای مثال ، صغیر ممیز می تواند پذیره نویسی کند ، مشروط بر اینکه قیم یا ولی او اجازه این کار را به او داده باشد یا بعداَ عمل او را تنفیذ کند. محجورین دیگر نیز با واسطه پدر یا جد پدری یا وصی و یا نماینده قانونی ( قیم ) می توانند پذیره نویسی کنند.
ب) شرایط پذیره نویسی
1- طرح اعلامیه پذیره نویسی
پذیره نویسی مستلزم تهیه طرحی از طرف موسسان است که باید به امضای همه آن ها رسیده باشد و پس از بررسی توسط سازمان بورس و تایید آن ، توسط این سازمان در تهران به اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها به دایره ثبت شرکت ها و در نقاطی که دایره ثبت شرکت ها وجود ندارد به اداره ثبت اسناد و املاک محل تسلیم شود. با تلفیق مفاد ماده " 9 " لایحه و ماده " 6 " دستورالعمل می توان گفت که مواردی که باید در اعلامیه پذیره نویسی آورده شود، به شرح ذیل است :
نام شرکت ؛ موضوع شرکت و نوع فعالیت هایی که شرکت به منظور آن تشکیل می شود ؛ مرکز اصلی شرکت و شعب آن ، در صورتی که تاسیس شعبه مورد نظر باشد؛ مدت شرکت ؛ هویت کامل و اقامتگاه و شغل موسسین که مجموع سهام خود ، شرکت تابعه ، همسر ، فزرندان صغیر و افراد تحت تکفل یا نماینده قانونی آن ها در تاریخ ارائه مدارک حداقل 10 درصد سهام شرکت به آن ها تعلق دارد. در صورتی که تمام یا بعضی از موسسین در امور مربوط به موضوع شرکت یا امور مشابه با آن سوابق یا اطلاعات یا تجاربی داشته باشند، ذکر آن به اختصار ؛ مبلغ سرمایه شرکت یا امور مشابه با آن سوابق یا اطلاعات یا تجاربی داشته باشند ، ذکر آن به اختصار ؛ مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیرنقد آن به تفکیک و تعداد و نوع سهام ؛ در مورد سرمایه غیرنقد شرکت ، تعیین مقدار و مشخصات و اوصاف و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم و کیف سرمایه غیرنقدی اطلاع حاصل نمود ؛ در صورتی که موسسین مزایایی برای خود در نظر گرفته اند تعیین چگونگی و موجبات آن مزایا به تفصیل ، تعیین مقداری از سرمایه که موسسین تا آن موقع برای تدارک مقدمات تشکیل شرکت و مطالعاتی که انجام گرفته است ، پرداخت کرده اند و برآورد هزینه های لازم تا شروع فعالیت های شرکت ؛ در صورتی که انجام موضوع شرکت قانوناَ مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد، ذکر مشخصات اجازه نامه یا موافقت اصولی آن مراجع ؛ ذکر حداقل تعداد سهامی که هنگام پذیره نویسی باید به وسیله پذیره نویسی تعهد شود و تعیین مبلغی از آن که باید مقارن پذیره نویسی نقداَ پرداخت گردد؛ ذکر شماره و مشخصات حساب بانکی که مبلغ نقدی سهام مورد تعهد باید به آن حساب پرداخت شود و تعیین مهلتی که طی آن اشخاص ذی علاقه می توانند برای پذیره نویسی و پرداخت مبلغ نقدی به بانک مراجعه کنند ؛ تصریح به اینکه اظهارنامه موسسین به انضمام طرح اساسنامه برای مراجعه علاقه مندان به مرجع مربوطه تسلیم شده است؛ ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه دعوت و اطلاعیه بعدی تا تشکیل مجمع عمومی موسس منحصراَ در آن منتشر خواهد شد؛ چگونگی تخصیص سهم به پذیره نویسان .
قانونگذار بررسی صحت اطلاعات مزبور را بر عهده " سازمان بورس" گذاشته است. به موجب ماده " 10 " لایحه ، تنها وظیفه مرجع ثبت شرکت ها در مورد اعلامیه پذیره نویسی این است که آن را مطالعه کند و با مندرجات قانون ، تطبیق دهد؛ مرجع مربوطه فقط کافی است اطمینان یابد که مواد مندرج در ماده " 9 " این لایحه و ماده " 6 " دستورالعمل سازمان بورس در اعلامیه ذکر شده است و تکلیفی ندارد که مطابقت این اطلاعات را با واقعیت تایید کند. به نظر می رسد مرجع اخیر می تواند در وقت مقتضی از موسسان شرکت در مورد اطلاعات داده شده توضیح بخواهد ، ولی حق تقاضای تغییر مندرجات قانون و نیز تکمیل آن ها را ندارد .
اعلامیه پذیره نویسی باید توسط موسسین در جراید آگهی شود و نیز در بانکی که تعهد سهام نزد آن صورت می گیرد در معرض دید علاقه مندان قرار داده شود، انتشار پذیره نویسی منوط به اجازه مرجع ثبت شرکت هاست.
2- مهلت پذیره نویسی
با توجه به تبصره " 1 " از ماده " 23 " قانون بازار اوراق بهادار، پذیره نویسی باید ظرف مدتی انجام پذیرد که سازمان بورس تعیین می کند. مدت مذکور از " سی " روز تجاوز نخواهد کرد، لیکن سازمان می تواند با تقاضای موسسان و احراز ادله موجه ، حداکثر به مدت " سی " روز دیگر پذیره نویسی را تمدید کند. تبصره " 2 " همان ماده مقرر کرده است که نتایج توزیع و فروش اوراق بهادار ( از جمله سهام شرکت های در شرف تاسیس 9 باید به اطلاع سازمان برسد. برقراری تکالیف فوق برای حفظ حقوق سرمایه گذاران است که سرمایه شان بی دلیل در بانک باقی نماند. در همین راستاست که از طرفی تبصره " 3 " ماده فوق مقرر می کند که : " استفاده از وجوه تادیه شده ، پس از تکمیل فرایند عرضه عمومی توسط سازمان مجاز است " و از طرف دیگر تبصره " 4 " پیش بینی کرده است که : " در صورت عدم تکمیل فرایند عرضه عمومی ، وجوه گردآوری شده باید حداکثر ظرف 15 روز به سرمایه گذاران عودت داده شود ".
باید توجه کرد که با وضع تبصره " 3 " از ماده " 23 " قانون بازار اوراق بهادار ، از این پس، حتی پس از ثبت شرکت ، برای استفاده از وجوه حاصل از پذیره نویسی باید " اجازه " سازمان بورس اوراق بهادار اخذ شود.
3- ورقه تعهد سهم
تعهد پذیره نویسی با امضای نوشته ای تحقق پیدا می کند که در قانون ایران از آن به " ورقه تعهد سهم " تعبیر می شود. این ورقه به پذیره نویسان امکان می دهد اطلاعاتی درباره شرکت به دست آورد. به موجب ماده " 13 " لایحه : " ورقه تعهد سهام باید مشتمل بر نکات زیر باشد :
نام و موضوع و مرکز اصلی و مدت شرکت ؛ سرمایه شرکت ؛ شماره و تاریخ اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی و مرجع صدور آن ؛ تعداد سهامی که مورد تعهد واقع می شود و مبلغ اسمی آن و همچنین مبلغی که از آن بابت نقداَ در موقع پذیره نویسی باید پرداخت شود؛ نام بانک و شماره حسابی که مبلغ لازم توسط پذیره نویسان باید به آن حساب پرداخت شود ؛ هویت و نشانی کامل پذیره نویس؛ قید اینکه پذیره نویس متعهد است مبلغ پرداخت نشده سهام مورد تعهد را طبق مقررات اساسنامه شرکت پرداخت نماید ".
قانونگذار ما، برخلاف قانونگذار " فرانسه " ، اجازه نداده است که حین تشکیل شرکت سهامی عام ، یا افزایش سرمایه ، پذیره نویسان به جز وجه نقد چیزی به عنوان آورده به شرکت بیاورند. البته ، قانونگذار ، در ماده " 76 " لایحه در مورد تکلیف صاحبان سهامی که آورده غیرنقدی آورده اند صحبت کرده و ضمن محدود کردن این تکلیف به " موسسان " در مورد پذیره نویسان معین نکرده و در مورد آنان فقط به تسلیم ورقه تعهد سهم اشاره نموده است که وجه آن باید نزد بانک در حسابی که به " نام شرکت در شرف تاسیس " افتتاح شده گذاشته شود.
تبصره " یک " ماده " 158 " لایحه نیز در این باره صراحت بیشتری دارد. به موجب این تبصره : " فقط در شرکت سهامی خاص، تادیه مبلغ اسمی سهام جدید به غیرنقد مجاز است ". بدین ترتیب ، بدیهی است پذیره نویسان شرکت سهامی عام نمی توانند به عنوان آورده و در قبال سهامی که به آن ها تخصیص داده می شود ، چیزی جز وجه نقد تسلیم کنند.
4- قطعیت پذیره نویسی
امضای ورقه تعهد سهم و تسلیم آن از جانب پذیره نویس به بانک به منزله پایان عمل پذیره نویسی است. از این زمان پذیره نویس نمی تواند به تعهد خود به موجب ورقه عمل نکند. پذیره نویسی به منزله قبول ایجاب موسسان به پذیره نویسی است. ماده " 15 " لایحه مقرر کرده است : " امضای ورقه تعهد سهم به خودی خود ، مستلزم قبول اساسنامه شرکت و تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهام می باشد ". منظور قانونگذار این است که امضاء و طبعاَ تسلیم ورقه تعهد سهم به منزله " پیوستن " به شرکت است.
5- ضمانت اجرای شرایط پذیره نویسی
در اینجا سوال این است که اگر ورقه تعهد سهم به طریقی که در لایحه مقرر شده، تنظیم نشود، تعهد پذیره نویس قابل قبول است یا به سبب عدم رعایت قواعد شکلی مندرج در قانون اخیر باید آن را باطل تلقی کنیم ؟ به نظر می رسد، مقررات مندرج در ماده " 13 " لایحه جنبه " آمره " دارد ؛ زیرا در جهت حفظ حقوق عمومی وضع شده و قصد قانونگذار این بوده است که پذیره نویس، با اطلاع کامل از وضعیت شرکت ، رضایت خود را به پیوستن به آن اعلام کند. از نظر قانونگذار، رضایتی صحیح خواهد بود که تحت شرایط مندرج در ماده " 13 " لایحه مذکور ابراز شده باشد. بنابراین، هر گاه ورقه تعهد سهم ، متضمن موارد فوق نباشد، از نظر شکلی باطل است.
ج) : ماهیت حقوقی پذیره نویسی
قانونگذار در ماده " 15 " لایحه مقرر کرده است : " امضای ورقه تعهد سهم به خودی خود ، مستلزم قبول اساسنامه شرکت و تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهام می باشد " ؛ یعنی در واقع، پذیره نویس با امضای ورقه تعهد سهم ، اساسنامه شرکت را که به منزله قرارداد شرکت است امضاء کرده است.
بدین ترتیب ، پذیره نویسی به انعقاد قراردادی منجر می شود که برای پذیره نویس هم ایجاد تعهد می کند و هم ایجاد حق. " تعهد " او ، آوردن حصه ای است که تعهد کرده ، و " حق " او نیز این است که عضو شرکت باشد. با وجود این ، تعهد او متضمن حق فسخی است که قانونگذار در ماده " 19 " لایحه برای او قائل شده است. در واقع ، تعهد او منوط به این است که شرکت ظرف " شش " ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه مذکور در ماده " 6 " لایحه به ثبت برسد. هر گاه شرکت در مهلت تعیین شده به ثبت نرسد هر کدام از پذیره نویسان و موسسان می توانند از شرکت خارج شوند.
د) : میزان پذیره نویسی
مطابق ماده " 16 " لایحه ، تشکیل شرکت سهامی منوط به این است که " ... تمام سرمایه شرکت صحیحاَ تعهد گردیده و اقلاَ 35 درصد آن پرداخت شده باشد ..." البته پذیره نویسی باید به طور واقعی انجام شود نه صوری، در غیر این صورت معتبر نخواهد بود ؛ مانند وقتی که موسسان از بستگان خود می خواهند که فعلاَ پذیره نویسی کنند تا سرمایه معین شده در طرح اساسنامه تعهد شود و توافق می کنند که بعداَ سهام تخصیص داده شده به آنان را خریداری کنند. با این اقدام ، چون پذیره نویسان ، در واقع، قصد شریک شدن در شرکت را ندارند، پذیره نویسی آنان باطل است و این بطلان ، برحسب مورد ، نتایجی را دربرخواهد داشت.
موسسان باید تعهد صحیح و کامل سرمایه از طرف پذیره نویسان و موسسان را احراز کنند. قانونگذار در ماده " 16" لایحه ، ضمن بیان این قاعده مقرر کرده که این احراز باید قبل از تشکیل مجمع عمومی موسس صورت گیرد ؛ ولی پیش بینی نکرده است که احرازبه موجب سند رسمی باشد یا عادی؟ در " حقوق ایران " صرف تنظیم سند عادی در مورد احراز پذیره نویسی کفایت می کند و تنظیم آن به منزله تصدیق تعهد صحیح و کامل سرمایه است.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/


هر گاه سرمایه شرکت به طور کامل و صحیح تعهد نشود و نیز " 35 " درصد مقرر در قانون پرداخت نگردد، شرکت نمی تواند تشکیل شود. مساله ای که در این جا مطرح می شود این است که اگر سرمایه تعهد شده کمتر از مبلغ تعیین شده در طرح اساسنامه باشد، می توان مبلغ سرمایه شرکت را به اندازه ای که تعهد شده است تقلیل داد یا خیر ؟
به نظر می رسد برای تقلیل سرمایه ، جلب رضایت همه آنان در این مورد ضروری است. نتیجه آنکه برای تقلیل سرمایه ، " رضایت همه شرکاء " ، اعم از موسسان و پذیره نویسان لازم است و هر گاه این موضوع در مجمع عمومی موسس مطرح شود و همه به آن رای دهند ، دلیلی وجود ندارد که تقلیل سرمایه شرکت پذیرفته نشود.

فواید سنگ رودونیت

خلاصه فواید
  • افزایش آرامش و کاهش استرس .
  • تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس .
  • بهبود روابط عاشقانه .
  • تقویت قلب و گردش خون .
  • کاهش التهاب و درد .
  • بهبود کیفیت خواب .
  • ایجاد تعادل و هماهنگی در چاکرای قلب .

فواید سنگ رودونیت  خواص درمانی  Rhodonite  خاصیت .

رودونیت یک سنگ با احساس و حس مهربانه است .

رودونیت برای اولین بار در کوههای اورال در روسیه در سال 1790 کشف شد . امیرنکویی به سرعت در دوران قدیم به عنوان یک سنگ محافظت از نوزادان ، مسافران و نجیبان ، خیلی سریع به یک سنگ بسیار محبوب در فرهنگ روسیه تبدیل شد .

در سال 1913 ، روسیه حتی رودونیتت را سنگ ملی اعلام کرد .

Rhodonite در زبان روسی ، به معنای “سنگ عقاب” است زیرا عقاب ها به سمت سنگ جذب می شدند و قطعات را به لانه های خود می بردند .

عقاب ها باید به شدت به سنگ رودونیت Rhodonite و همچنین به رنگ جسورانه آن جذب شده باشند .

رودونیتت در بسیاری از مناطق  علاوه بر روسیه یافت می شود ، اگرچه کوه های اورال همچنان پر سودترین و از نظر فرهنگی مهمترین معادن هستند .

ایالت ماساچوست آمریکا همچنین شامل معادن قابل توجهی رودونیتت است و رودونیتت در سال 1979 به عنوان سنگ ایالتی اعلام شد .

نام این سنگ از کلمه یونانی به معنای گل رز گرفته شده است .

چرا از رودونیتت استفاده می کنید؟ .

دلیلی وجود دارد که رودونیتت بلافاصله به سمبل محافظت در فرهنگ روسیه تبدیل شد .

خواص سنگ رودونیت – فواید و خاصیت – Rhodonite .

رودونیت یکی از قوی ترین سنگ ها برای عشق و درمان است .

این سنگی قلب محور است که به ما می آموزد که بزرگترین پتانسیل ما از طریق عشق عمیق و صمیمانه به دست می آید .

ما را دعوت می کند که خودمان را دوست داشته باشیم ، افراد نزدیکمان را دوست داشته باشیم .

این ابزار فوق العاده ای برای تقویت آرامش و دعاهای مبتنی بر عشق و شفقت است .

به همان اندازه برای هر چیزی که مربوط به شفا و رفاه باشد فوق العاده است .

تا الهام بخش سخاوت ، بخشش و فراگیری باشد .

  • عنصر زمین و آتش
  • زودیاک اردیبهشت

از آن استفاده میکنند تا حالات تسکین دهنده زخم های عاطفی اخیر و همچنین زخم های عاطفی قدیمی را التیام ببخشد .

اگر حسمان آسیب ببیند ، تا خودمان را واضح و دلسوزانه ببینیم و دروغ های قدیمی را باور نکنیم .

سلامت روان – بهبود فیزیکی و عاطفی

تا به ما کمک کند که مانند یک همتا و یک دوست ، از بخشش بیشتر استفاده کنیم .

رودونیت ما را به زندگی و تفکر از دیدگاه قلب محور دعوت می کند .

تا هر دو طرف هر موضوعی را درک کنیم و در قضاوت های خود مهربان باشیم .

به ما کمک می کند خونسردی خود را حفظ کنیم ، به خصوص زمانی که خود را از نظر احساسی تحریک می کنیم .

تا بین واقعیت و باورها و احساسات تمایز قائل شویم .

که هر فکر یا احساس را فقط به این دلیل که در ذهن ماست باور نکنیم .

از ما می خواهد که دائماً واقعیت را بررسی کنیم و عاقلانه به عشق پاسخ دهیم .

تا از الگوهای اضطراب و افسردگی خلاص شویم .

بهبود فیزیکی شفابخش – سلامت روان و احساسات .

اگر اخیراً تروما رخ داده باشد ، رودونیت یک سنگ تسکین دهنده فوق العاده برای استفاده در طول درمان است .

برای مثال ممکن است اختلالات خودایمنی یا شاید یک مشکل سلامت روان مانند PTSD ، اضطراب یا افسردگی داشته باشیم .

همچنین ممکن است مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم برای بی‌حس کردن درد ایجاد کرده باشیم .

مانند اختلال خوردن ، سوء مصرف مواد مخدر یا اشکال دیگری از آسیب رساندن به خود باشد .

تا آرامش و صبر داشته باشیم .

خاصیت سنگ رودونیت – خواص و فواید – Rhodonite

به جای اینکه توان های خود را به نگرانی ، شایعه کردن و تلاش برای کنترل چیزهای فراتر از محدودیت های خود اختصاص دهید .

تا متمرکز تر شویم و به سمت اهدافی سوق پیدا کنیم که به نفع ما هستند .

سنگ فوق العاده ای برای تسکین دردهای عاطفی و روحی است .

به درک واقعی موضوعات کمک میکند .

رودونیت انرژی جوانی را به زندگی وارد می کند .

که معمولاً افراد با افزایش سن ، از دست می دهند و گاهی بدبین می شوند .

تا در تصمیم گیری اعتماد به نفس ببخشد تا تردید و اشتباه کاهش یابد .

https://chaav.ir/

قدرت داشته باشید تا افراد سمی را از زندگی خود جدا کنید .

تا افرادی که قصد دارند فصل جدیدی از زندگی خود را شروع کنند ، سود زیادی ببرند .

این سنگ باعث افزایش تمرکز و قابلیت ها در بلوغ عاطفی و بهبود میشود .

جرم گیری لثه

جرم گیری لثه چیست؟

جرم گیری لثه (Root Planing) یک روش درمان است که به از بین بردن پلاک‌ها، تارتار یا جرم لثه و ریشه دندان می‌پردازد.متخصص لمینت دندان رشت با توجه به اینکه سطح ریشه معمولا توسط بافت لثه پوشیده شده است، دندانپزشک نمی‌تواند جرم روی آن را ببیند. به همین دلیل برای برداشتن جرم روی ریشه دندان، مجبور است بافت لثه را کنار بزند و سپس این درمان را انجام دهد.

جرم گیری لثه با جرم گیری دندان چه تفاوتی دارد؟

در زیر به برخی تفاوت‌های جرم گیری لثه و دندان پرداخته‌ایم:

  1. تفاوت در هدف از انجام هر یک از آنها در روش جرم گیری دندان به از بین بردن جرم و پلاک‌هایی که روی سطح دندان قرار گرفته‌اند، پرداخته می‌شود.
    زمانی که به موقع برای این درمان اقدامی صورت نگیرد و فرد بهداشت دهان خود را به درستی رعایت نکند، پلاک به مرور سخت شده و به تارتار تبدیل می‌شود. زمانی که جرم به زیر خط لثه نفوذ پیدا کند، می‌تواند بافت لثه را از دندان جدا کرده و سپس تشکیل پاکت دهد. این پاکت در صورت عدم درمان به موقع، پیشرفت کرده و سپس سبب بروز مشکلات بیشتری خواهد شد. به همین دلیل برای از بین بردن آن باید از روش جرم گیری لثه کمک گرفت.
  2. نحوه انجام هر یک یکی از تفاوت‌های این دو روش، در نحوه انجام جرم گیری است. دندانپزشک برای برداشت جرم‌های دندان، به راحتی و بدون هیچ دردسری به آنها دسترسی دارد. اما اگر بخواهد جرم‌های زیر لثه را بردارد، مجبور است بافت لثه را کنار بزند.
  3. تفاوت در ابزارهای مورد استفاده مطمئنا دندانپزشک برای اینکه بتواند بافت لثه را کنار بزند، نیاز به یک سری ابزارهایی دارد که با تجهیزات مورد استفاده در جرم گیری دندان متفاوت‌اند.
  4. نیاز به تزریق بی‌حسی اکثر بیمارانی که جرم زیر لثه‌ای دارند، برای انجام این درمان نیاز به تزریق بی‌حسی دارند. چرا که چنین بیمارانی دچار التهاب لثه هستند و تماس هر ابزاری با لثه آنها، همراه با درد است.

چرا به جرم گیری لثه نیاز دارم؟

یک لایه چسبنده باکتری به نام پلاک می‌تواند دلیل محکمی برای بروز بسیاری از بیماری‌های لثه باشد. پلاک همیشه روی دندان‌ها تشکیل می‌شود، اما اگر به خوبی تمیز نشود، باکتری‌های موجود در آن می‌توانند باعث التهاب لثه‌ها گردند.
با التهاب لثه به مرور بین دندان‌ها و لثه فاصله‌ای ایجاد می‌شود که این فضا را پاکت می‌نامند.
پس از آن جرم‌ها در این پاکت‌ها به دام می‌افتند و با مسواک زدن معمولی از بین نمی‌روند. در صورت عدم درمان، بیماری لثه می‌تواند منجر به از دست دادن استخوان و دندان شود.
اگر بیماری لثه زود تشخیص داده شود و به ساختارهای زیر خط لثه آسیب نرساند، با یک جرم گیری حرفه‌ای می‌توان به رفع آن کمک کرد. اما اگر برای جرم گیری دیر اقدام کرده باشید، ممکن است علاوه بر این درمان، به سایر روش‌های مکمل نیز نیاز باشد.

جرم گیری لثه چه مزایایی دارد؟

هر یک از موارد زیر جزء مزایای این روش به شمار می‌روند:

  1. کاهش عمق پاکت لثه

     پاکت لثه در صورتی که جرم زیر لثه برداشته نشود، همچنان به روند پیشرفت خود ادامه می‌دهد. جرم گیری لثه با برداشتن جرم زیر لثه‌ای، باعث توقف رشد پاکت‌‌ها می‌شود.
  2. حذف جرم دندان

     جرم از پلاک بسیار سخت‌تر است و برای از بین بردن آن به تکنیک‌های بسیار حرفه‌ای‌تری نیاز خواهد بود. هیچ یک از روش‌های خانگی مانند مسواک و نخ دندان، قادر به از بین بردن تارتار نیستند.
  3. کاهش خطر بیماری لثه پیشرفته یا پریودنتیت

     در صورتی که جرم زیر لثه‌ای باقی بماند، بیماری پرودنتیت را ایجاد می‌کند. این بیماری سبب پایین‌تر رفتن بافت لثه شده و خطر لق شدن دندان‌ها را در پی دارد. اما جرم گیری عمیق لثه سبب حذف جرم زیر لثه و پیشگیری از این بیماری می‌شود.
  4. کاهش خطر پوسیدگی دندان

     جرمی که زیر لثه پنهان شده است، علاوه بر اینکه می‌تواند بیماری‌های لثه را سبب شود، می‌تواند ریشه و قسمت پایینی تاج دندان را پوسیده کند. به همین دلیل هم باید برای برداشتن آن اقدام شود.
  5. رفع بوی بد دهان

     خیلی از اوقات، ظاهر دندان‌ها سالم است و فرد نمی‌تواند علت بوی بد دهان را تشخیص دهد. دندانپزشک با معاینه بافت لثه، می‌تواند متوجه وجود جرم زیر لثه‌ای شود. در این صورت، به احتمال زیاد با برداشتن جرم، بوی بد دهان بیمار رفع خواهد شد.

جرم گیری لثه چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان این درمان معمولاً بین 20 تا 45 دقیقه خواهد بود. البته با توجه به شرایطی که هر فرد دارد، این مدت زمان متغیر خواهد بود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای جرم گیری لثه

تعداد کل این جلسات بستگی به شدت بیماری و روند درمان دارد. هرچه شدت بیماری بیشتر باشد، امکان خونریزی خفیف و التهاب در حین درمان افزایش پیدا خواهد کرد. در این صورت دندانپزشک تا جایی می‌تواند درمان را پیش ببرد و در ادامه درمان متوقف خواهد شد.
جلسه دیگری هماهنگ می‌شود که در این مدت زمان شما باید به توصیه‌های دندانپزشک به خوبی عمل کنید. بهداشت دهان در این دوران باید بیش از پیش انجام گیرد.
ممکن است در جلسه دوم درمان به اتمام برسد، اما اگر توصیه‌های بهداشتی را به طور کامل انجام نداده باشید، ممکن است به جلسه دیگری نیاز پیدا کنید. همچنین، این نکته را هم در نظر بگیرید که در فاصله بین جلسات، ممکن است التهاب لثه بعد از جرمگیری اتفاق بیفتد.

جرم گیری لثه چگونه انجام می‌شود؟

به دلیل اینکه دست‌کاری بافت لثه تا حدودی ممکن است برای بیمار آزار دهنده باشد، معمولاً در این روش درمانی از بی‌حسی کمک گرفته می‌شود.
در ادامه دندانپزشک از ابزارهای مخصوص برای برداشتن پلاک و جرم کمک می‌گیرد.
روند درمان تا جایی که دندانپزشک صلاح بداند، انجام خواهد شد و ممکن است ادامه جرمگیری به جلسه دیگری موکول گردد.

جرم‌گیری زیر خط لثه

این کار در دو مرحله انجام می‌شود که در صورت لزوم ممکن است به بیش از یک جلسه نیاز داشته باشد. تعداد جلسات بستگی به وضعیت بیماری و التهاب لثه و دندان‌های فرد دارد.
در مرحله اول انجام جرمگیری زیر خط لثه، دندانپزشک با استفاده از وسایل دندانپزشکی مناسب، جرم سطح دندان و جرم زیر لثه را از بین می‌برد.
پس از این کار ممکن است سطح ریشه دندان که در تماس با لثه است، کمی زبر باشد. پس دندانپزشک آن قسمت را صاف می‌کند و باعث می‌شود دندان دوباره به لثه متصل گردد و ثابت بماند و همچنین نتواند محل مناسبی برای قرار گرفتن دوباره جرم‌ها و رشد باکتری‌ها روی دندان باشد.

عوارض جرم گیری لثه

لازم به ذکر است که فرایند جرمگیری ریشه دندان توسط دندانپزشک متبحر میزان هریک از عوارض را کاهش خواهد داد. در ادامه شما را با این موارد آشنا می‌کنیم:

  1. لق شدن دندان‌ها

     این عارضه بعد از درمان جرم گیری بسیار نادر است و تنها در صورتی رخ می‌دهد که دندانپزشک غیر مجرب در حین درمان به ریشه دندان آسیب رسانده باشد. 
    البته اگر جرم زیر لثه خیلی پیشرفت کرده باشد و خود تکیه گاهی برای دندان باشد، بعد از حذف آن، احتمال لق شدن دندان وجود دارد.
  2. التهاب لثه بعد از جرمگیری

     در برخی از بیماران به دلیل دستکاری که در بافت لثه انجام می‌شود، احتمال التهاب لثه بعد از آن وجود دارد.
  3. حساسیت بافت لثه و دندان

     ممکن است بعد از جرم گیری، فرد تا مدتی نتواند غذاهای خیلی داغ یا سرد مصرف کند. چرا که بافت لثه یا دندان ممکن است حساس شوند.

آیا جرم گیری زیر لثه‌ای دندان درد دارد؟

این روش دردی به همراه ندارد، زیرا در حین انجام درمان از بی‌حسی استفاده می‌شود. تنها زمانی مقداری درد و حساسیت ایجاد خواهد شد که اثر بی‌حسی از بین برود. این موضوع نیز طبیعی بوده و بعد از چند روز به طور کامل از بین خواهد رفت.
برای کاهش درد می‌توانید از داروهای مسکن تجویز شده توسط دندانپزشک استفاده نمایید. همچنین محلول آب نمک و دهان‌شویه تأثیر بسزایی در کاهش درد و بهبودی هرچه سریع‌تر شما خواهند داشت.

قبل از درمان جرم گیری زیر لثه، دندانپزشک خود را مطلع کنید.

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی خاص، مانند اندوکاردیت یا کسانی که دریچه‌های مصنوعی قلب دارند، ممکن است قبل از انجام هر گونه درمان دندانپزشکی نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک داشته باشند. آنتی‌بیوتیک‌ها خطر عفونت باکتریایی را کاهش می‌دهند.
مشکلات سیستم ایمنی بدن، جراحی قبلی و یا داشتن جسم مصنوعی در بدن نیز از مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید.
در این شرایط حتماً دندانپزشک خود را مطلع نمایید.

نکات مراقبتی بعد از جرم گیری لثه


بعد از این روش درمانی وجود میزانی درد و ناراحتی تا چند روز طبیعی است و جای نگرانی ندارد. ممکن است که حساسیت دندان‌ها پس از جرمگیری حتی تا یک هفته نیز طول بکشد. تورم در لثه و خونریزی جزئی نیز ممکن است تا چند روز وجود داشته باشند. برای رفع این عوارض جانبی و کمک به بهبود سریع‌تر خود، نکات زیر را رعایت کنید:

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. دندانپزشک ممکن است داروهای مسکن و آنتی بیوتیک برای تسکین درد و جلوگیری از بروز عفونت تجویز کرده باشد؛ بهتر است داروهای خود را به موقع مصرف کنید.
  2. دهان خود را روزانه با آب نمک شست‌وشو دهید.
  3. برای تمیز کردن دهان خود از دهان‌شویه مناسب کمک بگیرید.
  4. برای بررسی وضعیت لثه شما، دندانپزشک جلسه بعدی را برنامه ریزی خواهد کرد تا عمق و میزان پاکت‌ها را ارزیابی نماید. این جلسه را فراموش نکنید.
  5. تا زمان مراجعه به کلینیک، توجه زیادی به نحوه مسواک زدن خود داشته باشید. حداقل روزی دو بار و به مدت دو دقیقه این کار را انجام دهید.
  6. رژیم غذایی مناسبی در پیش بگیرید و سعی کنید غذاهای نرم بخورید.
  7. تا چند روز از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های بسیار داغ و یا بسیار سرد اجتناب کنید.
  8. از استعمال سیگار و دخانیات بپرهیزید. این کار سبب بروز عفونت خواهد شد.

لزوم ثبت شرکت خارجی، شعبه و نمایندگی در قانون ثبت شرکت ها

لزوم ثبت شرکت خارجی ، شعبه و نمایندگی چیست ؟

علی رغم آن که قانون اجازه ثبت یا نمایندگی شرکت های خارجی و آیین نامه اجرایی آن، هیچ گونه اشاره ای به لزوم ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی ندارند و تنها اجازه ثبت آن ها را با رعایت مقررات مخصوصی صادر نموده اند .تغییرآدرس شرکت با وجود این چون به موجب قانون فوق شرکت های خارجی می توانند " در چارچوب قوانین و مقررات کشور به ثبت شعبه یا نمایندگی خود اقدام کنند " و به موجب قوانین و مقررات کشور لزوم ثبت آن ها ضروری قلمداد گردیده است، بنابراین شرکت های خارجی نه تنها به ثبت شعبه و نمایندگی های خود مجاز می باشند، بلکه برای فعالیت در کشور ایران ملزم به ثبت خواهند بود.
طبق ماده 3 قانون ثبت شرکت ها، مصوب 1310 : " از تاریخ اجرای این قانون هر شرکت خارجی برای اینکه بتواند بوسیله شعبه یا نماینده به امور تجاری یا صنعتی یا مالی در ایران مبادرت نماید باید در مملکت اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده و در اداره ثبت اسناد تهران به ثبت رسیده باشد ." سوالی که در رابطه با ماده مزبور که هنوز به قوت و اعتبار خود باقی می باشد، مطرح می گردد این است که شرکت خارجی برای آن که بتواند در ایران از طریق شعبه یا نمایندگی به فعالیت مشغول شود، چه چیزی باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردد ؟ زیرا از یک سو همان گونه که ملاحظه گردید ماده 3 یاد شده به لزوم ثبت خود شرکت خارجی اشاره دارد و همچنین برخی از مواد آیین نامه قانون مزبور تحت عنوان " نظامنامه اجرای قانون ثبت شرکت ها " مصوب 1310 به لزوم ثبت شعبه و نمایندگان آن توجه دارد ، حال آن که از سوی دیگر آیین نامه ثبت شعبه یا نمایندگی، مصوب 1378 تنها به نحوه ثبت شعبه یا نمایندگی اشاره نموده است، بدون آن که توجهی به ثبت خود شرکت خارجی داشته باشد.
در پاسخ به این سوال به نظر می رسد که باید به هر یک از دو دسته مقررات یاد شده به دقت توجه گردد تا در صورت امکان بین آن ها جمع شود، در غیر این صورت مشخص گردد که کدام دسته از قوانین بر دسته دیگر برتری و ارجحیت دارد.
از مطالعه دقیق مقررات مصوب 1310 چنین استباط می شود که آن چه که باید در ایران به ثبت برسد، نخست : خود شرکت خارجی و دوم : شعب و نمایندگان شرکت خارجی می باشد. این موضوع نه تنها از مفاد ماده 3 قانون ثبت شرکت ها، بلکه از مفاد ماده 5 نظامنامه یاد شده نیز استباط می شود. طبق ماده 5 مزبور : " برای ثبت هر شرکت خارجی تقدیم اسناد ذیل لازم است ..." بنابراین به طور قطع خود شرکت خارجی باید ثبت شود. اما در خصوص ثبت نماینده با مواد ذیل روبرو هستیم. به موجب بند 3 ماده فوق از جمله این اسناد " یک نسخه مصدق از اختیارنامه نماینده عمده شرکت در ایران و در صورتی که شرکت چند نماینده مستقل در ایران داشته باشد یک نسخه مصدق از اختیارنامه هر یک از آن ها " می باشد. طبق مواد 10، 11 و 12 نظامنامه فوق الاشعار اگر نماینده عمده یا مستقل شرکت خارجی تغییر یابد ، این موضوع باید ثبت شود. مضاف بر این که طبق ماده 8 همان نظامنامه ، ثبت شعبه هر شرکت خارجی به ارائه مدارک وابسته می باشد و طبق ماده 11 آن، اگر شعبه جدیدی تاسیس شود، باید ثبت گردد. بنابراین نتیجه می گیریم که ثبت هر یک از شرکت خارجی، نماینده و شعبه آن به موجب نظامنامه مزبور الزامی خواهد بود.
به رغم آن که هر یک از مواد فوق نحوه ثبت کردن شرکت ، شعبه و نماینده خارجی را بیان می نماید ، با این حال ماده اصلی که تعیین می نماید چه چیزی در اداره ثبت شرکت ها ثبت می گردد، ماده 14 نظامنامه یاد شده است. طبق ماده مزبور : " در دائره ثبت شرکت ها دفتر مخصوصی برای ثبت کردن شرکت های خارجی خواهد بود و شرکت های مزبور باید در این دفتر به ترتیب تقاضا و در تحت نمره ترتیبی ثبت شوند ." بنابراین آن چه که در دفتر مخصوص ثبت می شود ، شرکت خارجی است. با این حال به موجب دو ماده بعدی آن، نخست : مقرر گردیده است که در دفتر مذکور باید برای ثبت هر شرکت دست کم 4 صفحه سفید تخصیص داده شود و کلیه شعبه های شرکت که تقاضای ثبت آن ها می شود و همچنین تغییرهای دیگر که به تدریج حاصل می شود، ذیل ثبت خود شرکت در صفحه های ذکر شده ثبت گردند . دوم : برای هر شرکت باید پرونده مخصوص تشکیل شود تا اظهارنامه و هر سندی که ضمیمه است و کلیه اوراق راجع به آن شرکت ، شعبه یا نمایندگی در آن ضبط گردد.
در قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی و آیین نامه اجرایی آن نه تنها به نحوه ثبت خود شرکت خارجی اشاره ای نشده است، بلکه هیچ گونه دفتر مخصوصی برای ثبت شعبه یا نمایندگی شناخته نشده است . عدم پیش بینی دفتر مخصوص این نظر را تقویت می نماید که مقررات سال 1310 مورد نسخ ضمنی نیز واقع نشده است . زیرا اگر بر نسخ مقررات مزبور قائل گردیم، دیگر هیچ دفتری برای ثبت شرکت های خارجی وجود نخواهد داشت. لزوم پیش بینی دفتر در مقررات مربوط تا آن جا اهمیت دارد که همان گونه که در سایر مقالات سایت بیان شد، اگرچه لزوم ثبت اسم تجاری از سال 1311 مورد توجه قانونگذار قرار گرفته است و مقررات مربوط به آن به موجب مقررات پیش بینی نشده است، هیچ گاه اسامی مزبور در اداره مربوطه ثبت نگردیده اند. لذا نتیجه می گیریم که در حال حاضر نیز با توجه به آن که تنها دفتر موجود به موجب مقررات در این زمینه به لزوم ثبت خود شرکت خارجی اشاره دارد، ابتدا شرکت های مزبور باید به ثبت برسند و سپس در کنار ثبت خود شرکت ، شعبه ها و نمایندگی های شرکت خارجی به ثبت خواهند رسید.
لازم به ذکر است که قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی و آیین نامه اجرایی آن هیچ گونه ضمانت اجرایی برای عدم ثبت شرکت های خارجی بیان نمی نماید. لیکن ماده 5 قانون ثبت کردن شرکت ها در این باره چنین مقرر نموده است : " اشخاصی که به عنوان نمایندگی یا مدیریت شعبه شرکت های خارجی در ایران اقدام به امور تجاری یا صنعتی یا مالی کرده و قبل از انقضاء موعد مقرر تقاضای ثبت نکنند به تقاضای مدعی العموم بدایت و به حکم محکمه ابتدایی طهران محکوم به جزای نقدی از 50 تومان تا هزار تومان خواهند شد و به علاوه محکمه برای هر روز تاخیر پس از صدور حکم متخلف را به تادیه پنج الی پنجاه تومان محکوم خواهد کرد و هر گاه حکم فوق قطعی شده و تا سه ماه پس از تاریخ ابلاغ آن تخلف ادامه یابد، دولت از عملیات نماینده یا مدیر شعبه شرکت متخلف جکوگیری خواهد نمود ."

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/


صرف نظر از آن که مبلغ جریمه نقدی فوق در حال حاضر فاقد ارزش کافی برای الزام قانونی محسوب می شود ، به نظر می رسد که ضمانت اجرای مندرج در ذیل ماده ، اگرچه هنوز هم قابل قبول است ولی کافی نیست ، و به تجدید نظر و بازبینی نیاز دارد . زیرا نه تنها چون تعقیب شرکت منوط به تقاضای دادستان است ، چنان چه امر مهمی اتفاق نبافتد ، دادستان کمتر متوجه شرکت های مزبور می شود ، بلکه بر فرض توجه نیز در نهایت دولت از عملیات شرکت مزبور جلوگیری به عمل خواهد آورد.
در خصوص لزوم ثبت شرکت های خارجی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی شایان توجه است که با وجود آن که به موجب تبصره 1 ماده 4 ضوابط ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی و معنوی در مناطق آزاد ج. ا. ا . " هر شرکت یا موسسه خارجی برای اینکه بتواند به وسیله شعبه یا نمایندگی در منطقه به فعالیت های اقتصادی مبادرت نماید باید در کشور متبوع خود مطابق قوانین و مقررات جاری آن کشور به تصدیق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور شرکت قانونی محسوب شود و در واحد ثبتی منطقه نیز به ثبت رسیده باشد " ، با وجود این ضمانت اجرایی برای عدم ثبت در این مناطق در نظر گرفته نشده است.

فواید سنگ لارویکیت – خواص درمانی – Larvikite – خاصیت

  • خلاصه ای از فواید:
  • تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس .
  • جلب خوش شانسی و موفقیت .
  • کمک به بهبود مشکلات روحی و روانی .
  • کاهش استرس و اضطراب .
  • تقویت سیستم ایمنی بدن .
  • تقویت انرژی و نشاط
  • لارویکیت عضوی از خانواده سنگ های فلدسپات است . امیرنکویی این نام از منطقه لارویک فیورد در نروژ ، جایی که این نوع سنگ آذرین یافت می شود ، گرفته شده است .

گاهی اوقات به غلط سنگ ماه سیاه Black Moonstone و حتی لابرادوریت سیاه Black Labradorite نامیده می شود .

لارویکیت به ما کمک می کند تا گذشته را پردازش کنیم و تروما و درد را از بین ببریم .

تا بتوانیم واقعیت را همان طور که هست بپذیریم .

اطلاعات و تاریخچه – سلامت روان – بهبود

تا به سرعت هر آنچه را که باید بیاموزیم ، یاد بگیریم و سپس با آرامش به جلو برویم .

چگونه خود را با چشمان مهربانی ببینیم .

الهام بخش صبر ، شفقت و عقل سلیم است .

تا مراقب باشیم هر چیزی را که فکر می کنیم و احساس می کنیم باور نکنیم ، بدون اینکه ابتدا آن را در برابر حقیقت آزمایش کنیم .

تا تمرکز ذهن ما تیز شود و افکار اضافی را از بین ببریم .

بتوانیم بینش های درونی بهتری داشته باشیم .

  • عنصر زمین ، باد
  • زودیاک بهمن

سلامت روان بهبود فیزیکی و عاطفی

اگر واقعیت دیدگاه متفاوتی ارائه دهد ، تا بتوانیم با حقیقت همسو شویم .

این همسویی مجدد ، ممکن است همیشه لذت را به همراه نداشته باشد .

اما همیشه شفافیت را به همراه خواهد داشت و از آنجا ، مطمئن ترین مسیر برای صلح طولانی مدت است .

به ما یادآوری می کند که ما به اندازه کافی قوی و توانا هستیم تا بتوانیم با چالش های زندگی مقابله کنیم .

تا دیگران را بهتر درک کنیم .

و صبور باشیم و روی آنچه در کنترل ما است تمرکز کنیم .

لارویکیت یک سنگ معدنی شفابخش فوق العاده برای ذهن است .

خلاقیت را تحریک کند ، به ویژه زمانی که ما به دنبال واقع گرایی در کار خلاقانه خود هستیم .

تا ذهن ما متمرکز شود و زمانی که نیاز به عملکرد فکری داریم بتوانیم از قدرت ذهنی خود بهتر استفاده کنیم .

به جای واکنش عجولانه ، تصمیمات عاقلانه و هوشیارانه بگیریم .

https://chaav.ir/

خواص سنگ لارویکیت – فواید درمانی – اطلاعات – Larvikite – خاصیت

لارویکیت یک سنگ با عنصر زمین نشانگر طبیعت است و صبر در کارها را به ما می آموزد .

تا به سرعت هر آنچه را که باید بیاموزیم ، یاد بگیریم و سپس با آرامش به جلو برویم .