کلمات کلیدی طولانی برخی از افراد تصور می کنند که یک کلمه کلیدی طولانی به دلیل اینکه حجم جستجوی پایینی دارد، نباید به آن ها توجه داشته و برای آن ها در استراتژی های خود جایگاه ویژه ای قرار داد.
معمولا این دسته از عبارات، کمتر مورد استفاده سئوکاران قرار می گیرند و در واقع تصور می کنند که این کلمات کلیدی کمتر توسط کاربران جستجو شده و به همین دلیل اهمیتی ندارند.
البته این موضوع حقیقت دارد که عبارات کلیدی طولانی حجم جستجوی کمتری داشته و به طور طبیعی رقابت برای آن ها کمتر از دیگر عبارات است. به هر حال ممکن است بسته به نوع کسب و کار شما، نیاز داشته باشید که از long tail keywords یا همان عبارات کلیدی طولانی استفاده کنید.
برای این که به خوبی بدانید کلمه کلیدی طولانی چیست؟ فرض کنید که یک فروشگاه کفش در شهر شیراز دارید و فروشگاه شما نیز یک سایت مختص به خود دارد. ممکن است افراد زیادی در طول روز عبارت “کفش” را در گوگل یا گوگل مپ جستجو کنند. این افراد می توانند اهداف بسیاری از این جستجو خود داشته باشند.
برخی می خواهند صرفا عکس کفش های مختلف را ببیند، برخی نیز می خواهند در مورد تاریخچه پیدایش کفش در زندگی بشر اطلاعاتی کسب کنند و برخی هم به دنبال خرید کفش هستند. (دسته آخر، مخطابان هدف شما محسوب می شوند).
حال تصور کنید که شما با زحمت فراروان، سایت خود را با عبارت کلیدی “کفش” (یک عبارت کلیدی کوتاه) به نتایج برتر گوگل رساندید. قطعا این موضوع سبب می شود کاربران بسیار زیادی از وب سایت شما بازدید کنند. اما آیا چند درصد آن ها ممکن است از سایت شما کفش بخرند؟ قطعا تعداد این افراد قابل توجه نخواهد بود زیرا درصد بسیاری از آن ها هدفی بجز خرید را از جستجوی خود داشته اند.
حال تصور کنید که در سایت خود صفحه ای در مورد “فروش آنلاین و حضوری کفش اسپرت در شیراز” (کلمه کلیدی طولانی) ایجاد کرده اید و آن صفحه را به نتایج برتر گوگل رسانده اید. در مقایسه با حالت قبل (عبارت کلیدی کفش) قطعا میزان بازدید از این صفحه بسیار کمتر خواهد بود؛ زیرا تنها کسانی که قصد خرید کفش دارند به سایت شما خواهند آمد. به همین دلیل احتمال خرید آنلاین یا مراجعه حضوری توسط آن ها بسیار بیشتر است.
همچنین در نظر داشته باشید که رسیدن به نتایج برتر گوگل با کلمات کلیدی طولانی، بسیار آسان تر و کم هزینه تر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه است؛ زیرا میزان رقابت در عبارات کلیدی طولانی کمتر می باشد.
از سوی دیگر، کسب رتبه های برتر حتی با کلمات کلیدی طولانی، منجر به افزایش ترافیک ارگانیک شما از سمت گوگل شده و همین امر می تواند در دراز مدت روی سئو سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد. (در صورت رعایت نکات تجربه کاربری و نگه داشتن کاربران در سایت خود).
خبر خوب این است که تمرکز بر کلمه کلیدی طولانی به بیشتر کسب و کارها این امکان را می دهد که به آن موفقیت مورد انتظار خود در مورد سئو برسند. درنتیجه باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا نهایت استفاده از این کلمات را داشته باشید. برای کسب بیشترین سود از عبارت کلیدی طولانی باید به یکسری نکات در روند استفاده از آن ها توجه داشته باشید.
کلمات کلیدی طولانی در دیجیتال مارکتینگ نیز کاربرد زیادی دارند؛ زیرا همانطور که گفته شد می توانند منجر به افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را تا حد قابل توجهی افزایش دهند. جستجوی کلمات کلیدی طولانی در دیجیتال مارکتینگ همانند جستجو آن ها در سئو انجام می شود و باید نکات یکسانی را در این فرآیند رعایت کرد.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی، ذهن مخاطبین خود را هدف قرار دهید و به مسائل و سوالات خاصی که ممکن است در ذهن مخاطب باشد فکر کنید. ساختن کلمات کلیدی بر اساس ذهن مخاطب می تواند نتایج مثمر ثمرتری را به ارمغان آورد.
برای خواندن ذهن کاربران خود بهترین کار، انجام نظرسنجی ها و مصاحبه ها یا استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل می باشد. از طریق نظرسنجی ها می توانید با سوالات، نیازها و آرزوهای مخاطبان خود آشنا شوید. اطلاعات اولیه حاصل ار نظر سنجی می تواند در ساخت کلمات کلیدی طولانی که به طور مستقیم به چالش های مخاطبان شما پاسخ می دهد، بسیار کمک کننده باشد.
یکی دیگر از روش های درک نیاز کاربران برای پیدا کردن کلمات کلیدی بلند، شناخت مراحل مختلف مسیر مشتری است. درک نیاز کاربران و شناخت مراحل مختلف مسیر مشتری به این معناست که شما باید بدانید کاربران چه می خواهند و چگونه تصمیم گیری می کنند، تا بتوانید با بکاربردن کلمات طولانی هدفمند در مراحل مختلف مسیر مشتری، خدمات یا محصولات خود را به آن ها ارائه دهید. این فرآیند شامل مراحل زیر است:
با شناخت این مراحل، شما می توانید نیازهای کاربران را در هر مرحله شناسایی و برآورده کنید و به این ترتیب تجربه بهتری برای آن ها ایجاد کنید. سازگار کردن کلمات کلیدی بلند خود با مرحله آگاهی یا مرحله خرید، می تواند به شما کمک کند تا در زمان مناسب توجه کاربران را جلب کنید و آن ها را در طول تمام مسیر هدایت کنید. ایجاد محتوایی که پاسخ های اطلاعاتی لازم را برای کاربران فراهم کند می تواند به تدریج آن ها را به اقدام کننده یا مشتری دائم تبدیل کند.
به طور خلاصه، تجزیه و تحلیل نیاز کاربران به شما امکان می دهد تا یک استراتژی جامع کلمات کلیدی طولانی را ایجاد کنید که با نیازهای مخاطبان شما در هر مرحله همخوانی داشته باشد.
صاحبان مشاغل محلی می توانند بیش از هر کس دیگری از این عبارات استفاده کرده و از آن بهره ببرند. بیشتر کسب و کارهای محلی برای رقابت با شرکت های بزرگ در تلاش هستند و در اکثر مواقع نمی توانند در رقابت با آن ها عملکرد خوبی داشته باشند و رنک بالایی در SERP (صفحه نتایج جستجو) دریافت کنند.
بر اساس آمارهای به دست آمده، بیشتر افراد قبل از اینکه با یک کسب و کار همکاری داشته باشند، ابتدا به واسطه Google Map یا جستجوی گوگل در مورد آن کسب و کار، اطلاعاتی به دست می آورند تا بهترین افرادی که در آن زمینه فعالیت دارند را شناسایی کنند.
در جستجوی مشاغل نزدیک، شما ممکن است از عبارتی به سادگی چیزی مانند “رستوران های نزدیک من” استفاده کنید. همچنین، ممکن است با استفاده از کلمات کلیدی با هدف جستجوی محلی مانند شهر یا کد کشور خود، به دنبال آنچه که می خواهید بگردید. جستجو محلی برای کسب و کارها قبل از رفتن به محل فیزیکی آن ها یا قبل از خرید، به یک غریزه طبیعی برای اکثر مردم تبدیل شده است.
تقریبا نیمی از کل جستجوهای انجام شده در گوگل مربوط به جستجوهای محلی است و همچنین حدود 80 درصد از افرادی که در تلفن همراه خود در مورد یک شغل جستجو می کنند، در نهایت در چند روز بعدی تصمیم می گیرند که از خدمات کسب و کار مورد نظرشان استفاده کنند. معمولا این دسته از افراد به دنبال اطلاعات دقیقی هستند.
شما می توانید با استفاده از کلمه کلیدی طولانی، کاربران زیادی را جذب وب سایت خود کنید. به عنوان مثال استفاده از کلمه کلیدی “ماشین لباس شویی” عبارت مناسبی برای تمرکز در این زمینه کاری نیست؛ چراکه شما را درگیر رقابتی شدید کرده و در نهایت کار سخت خواهد شد.
اما کلمات کلیدی طولانی مانند “ماشین لباس شویی اقساطی مشهد” یا “ماشین لباس شویی ال جی 8 کیلویی” می توانند عباراتی مناسب برای به کار بردن در متن محتوای صفحه سایت شما باشند. این عبارات نمونه های مناسبی از کلمات کلیدی طولانی هدفمند می باشند.
هنگامی که تحقیق کلمه کلیدی طولانی را برای بهبود سئو سایت خود انجام می دهید، بهتر است که بر کلمات کلیدی هدف متمرکز شوید. کلمات کلیدی هدف غالبا ماهیت تجاری دارند و بیشتر تمایل دارند که در فروش نقشی داشته باشند.
هر زمان که به دنبال خرید چیزی به صورت آنلاین هستید، احتمالا قبل از تصمیم گیری، حداقل کمی تحقیق خواهید کرد. به مدت زمانی که خریداران آنلاین شروع به جستجو کرده و در نهایت تصمیم خود را برای خرید می گیرند، Buyers Journey گفته می شود. خریداران در ابتدا از عبارت کلیدی کلی تر و کوتاه استفاده می کنند و به مراتب تا انتهای این مسیر، عبارت مورد نظرشان تخصصی تر و طولانی تر می شود.
بنابراین در صفحه فروش محصولات خود اگر از عبارات کلیدی طولانی استفاده کرده باشید، می توانید در این زمینه هدف اصلی خریداران قرار بگیرید و در نهایت موفق شوید که آن ها را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کنید.
افزودن عباراتی مثل ارزان ترین، بهترین، تخفیف ویژه و مواردی از این قبیل، حجم جستجوی بالایی نداشته و افراد کمی برای آن ها در گوگل جستجو می کنند. اما دقت داشته باشید که مخاطبین کمی که با این عبارات وارد صفحه سایت شما بشوند، به مراتب ارزش بسیار بالاتری نسبت به افراد زیادی که بدون هیچ علاقه و هدف خاصی به سایت شما سر می زنند. به این دسته از عبارات، کلمات کلیدی هدف گفته می شود که ماهیت تجاری دارند.
بهترین راه برای اینکه متوجه شوید تا چه میزانی در این زمینه موفق بوده اید، این است که حساب کاربری Google Analytics متصل به سایت خود را به صورت منظم چک کنید.
از این طریق شما می توانید متوجه شوید که چه عبارات و صفحاتی کلیدی توانسته اند بیشترین ترافیک را برای سایت شما جذب کنند. سپس باید این صفحات را مورد تحلیل قرار داده تا بفهمید که چه عاملی باعث شده است که افراد جذب آن شوند و بعد از آن، پیشنهاد می کنیم که صفحاتی که کمترین ترافیک را دارند نیز بررسی کنید.
همچنین اگر به درستی از کلمه کلیدی طولانی در صفحات سایت خود استفاده نمایید، در گوگل آنالیتیکس مشاهده خواهید کرد این صفحات با وجود ورودی کمتر نسبت به صفحات دارای کلمه کلیدی کوتاه، سبب فروش بیشتری در سایت شما شده اند.
شما باید بدانید که چگونه می شود این صفحات را بهینه سازی کرد؛ برای این موضوع باید هدف جستجو را برای هر کدام صفحات بررسی کنید تا متوجه شوید که کاربران شما واقعا به دنبال چه چیزی هستند. بعد از شناسایی هدف جستجوی آنان، شما می توانید بررسی کنید که چه کلمات کلیدی طولانی برای سئو سایت شما مناسب تر هستند.
امروزه همه افرادی که در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت دارند، می دانند که جستجوی صوتی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید به آن دقت داشت. در واقع جستجوی صوتی موجب افزایش سرعت زندگی انسان ها شده است؛ اما این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای سئو شما به وجود آورده باشد.
برای سال های زیاد، بهینه سازی برای جستجوی صوتی یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین مبحث هایی بود که متخصصین سئو با آن سر و کار داشته اند. علت این است که متخصصین سئو ترس از این داشتند که جستجوی صوتی جایگاه جستجوی قبلی را بگیرد و این امر در نهایت موجب از بین رفتن فعالیت های بهینه سازی آن ها بشود. با این حال، نیاز است که با گذشت زمان، برای تغییرات مهمی که در دنیای دیجیتال رخ خواهد داد، آماده شده و صفحات سایت خود را بر اساس آن ها بهینه کنیم.
طبیعتا روشی که افراد برای جستجوی صوتی از آن استفاده می کنند با سبکی که آن ها تایپ می کنند، تفاوت هایی دارد. به همین منظور، عبارت کلیدی مورد استفاده متخصصین سئو سایت در این زمینه باید با حالت عادی تفاوت هایی داشته باشد.
برای شروع به کار در این زمینه حتما باید از long tail keywords استفاده کنید. این عبارات باید سبک مکالمه مانند داشته باشند؛ چراکه افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند، طبیعتا با حالت گفتاری از عبارات استفاده می کنند.
همچنین این افراد بیشتر برای جستجوی محلی از voice search استفاده می کنند که خود این امر یکی از دلایل اصلی استفاده از کلمه کلیدی طولانی یا long tail keywords می باشد. نکته که باید به آن دقت داشته باشید این است که محتوای تولید شده توسط شما باید برای هر دو نوع جستجویی که توسط کاربران اتفاق می افتد، بهینه سازی شده باشد.
تنها در این صورت است که می توانید رنک بالایی در صفحات نتایج جستجو گوگل به دست بیاورید. البته جستجوی سنتی همچنان با قدرت و محبوبیت خاصی در بین افراد کاربرد دارد و به همین دلیل نیازی نیست که نگران بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی باشید.
سوالات متداول: بهترین استراتژی کلمات کلیدی طولانی برای کسب وکار شما چیست؟
ایجاد بهترین استراتژی کلمات کلیدی طولانی برای کسب وکار شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله صنعت شما، مخاطب هدف و اهداف خاصی که قصد دارید به آنها برسید.
یک رویکرد عملی این است که بر روی کلمات کلیدی طولانی که اطلاعات خاصی را بیان می کند تمرکز کنید. این کلمات کلیدی حول محور پاسخ به سوالات، حل مشکلات یا ارائه بینش های ارزشمند به مخاطبان شماست.
با ایجاد محتوایی که به نیازهای خاص کاربران پاسخ می دهد، می توانید کسب وکار خود را به عنوان منبعی قابل اعتماد از اطلاعات معرفی کرده، ترافیک با کیفیت جذب کنید و در زمینه کاری خود اعتبار بسازید. این استراتژی به ویژه برای کسب وکارهایی مفید است که به دنبال تثبیت خود به عنوان کارشناسان و متخصصان حوزه کاری خود با مخاطبانشان هستند.
یک استراتژی قدرتمند دیگر برای کلمات کلیدی طولانی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی تراکنشی است. کلمات کلیدی تراکنشی مثل “خرید”، “سفارش”، “قیمت”، “تخفیف” و “بهترین” می باشد. این کلمات کلیدی اغلب برای کاربرانی استفاده می شوند که به مرحله نزدیک به تصمیم گیری برای خرید رسیده اند.
با بهینه سازی صفحات محصول یا خدمات خود با کلمات کلیدی طولانی تراکنشی، می توانید مشتریان بالقوه ای را که به طور فعال در جستجوی خرید هستند جذب کنید.
این استراتژی برای کسب وکارهای فروشگاهی یا ارائه دهندگان خدمات مناسب است که به دنبال افزایش تبدیل و درآمد هستند. پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی تراکنشی و ایجاد محتوای جذاب با این کلمات که با نیازهای مخاطبان شما همخوانی داشته باشد، برای متقاعد کردن کاربران جهت اقدام به خرید حیاتی است.
برای تعیین بهترین استراتژی کلمات کلیدی طولانی برای کسب وکار خود، باید به طور استراتژیک از هر دو رویکرد اطلاعاتی و تراکنشی استفاده کنید. داشتن هر دو رویکرد اطلاعاتی و تراکنشی، به معنای ارائه اطلاعات ارزشمند از طریق محتواست و به طور پیوسته کاربران را به صفحات منجر به خرید هدایت می کند.
با تعادل میان ارائه اطلاعات و راه حل هایی که به نیازهای خاص کاربران پاسخ می دهد می توانید بازدیدگنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. انتخاب کلمات کلیدی طولانی شما باید با اهداف کسب وکار و ترجیحات مخاطب هدف شما هماهنگ باشد.
به طور مداوم عملکرد کلمات کلیدی خود را نظارت کنید و آماده باشید استراتژی خود را با تغییرات روندهای جستجو و رفتار کاربران تطبیق دهید تا همگام با آن ها بمانید.
نکات مهم و ضروری در استفاده از کلمات کلیدی طولانی: