ثبت شرکت در منطقه آزاد اروند رود

جهت ثبت شرکت در منطقه آزاد اروند رود در ابتدا با این منطقه و جایگاه آن آشنا می شویم:
اروند رود که به آن شط العرب نیز گفته می شود، ثبت شرکت از تلاقی رودخانه های دجله و فرات در نقطه ای به نام قرنه، در 110 کیلومتری شمال غربی آبادان تشکیل می گردد و رو به سوی جنوب شرقی از کنار شر بصره می گذرد و بعد به داخل عراق وارد می گردد و سپس شهرستان های خرمشهر و آبادان را طی می کند و در 8 کیلومتری جنوب اروند کنار به خلیج فارس می ریزد و در شهر خرمشهر با شاخه غربی رود کارون مخلوط می شود. عرض اروند رود بین 500 تا 1000 متر و عمق آن بین نه تا پانزده متر در نوسان است که هنگام جزر و مد آب، تغییر می یابد.

ایران و عراق در 15 اسفند سال 1353 طی معاهده 1957 الجزایر ژرفگاه اروند رود را به عنوان خط مرزی میان دو کشور تعیین کردند. چون این رودخانه بین دو کشور ایران و عراق مشترک است از این رو بر پایه قوانین بین المللی هر دو کشور دارای حقوق یکسان بر رودخانه می باشند.

منطقه آزاد اروند رود با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های ارتباطی نظیر دریایی، هوایی، حمل و نقل جاده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قابلیت ها و امکانات اروند رود:

از جمله قابلیت های و امکانات اروند عبارت است از:

  1. معافیت مالیاتی 20 ساله برای کلیه فعالیت ی اقتصادی
    (با اجرایی شدن ماده 13 قانون تجاری و صنعتی کشور یعنی معافیت مالیات بر درآمد اصناف، کلیه مشاغل و فعالیت های تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی در مناطق آزاد اصناف برای 20 سال از پرداخت مالیات معاف می باشند).
  2. امکان ترانزیت کالا به کشورهای منطقه
  3. امکان دسترسی به انرژی ارزان
  4. امکان دسترسی به نیروی انسانی ماهر، کارآزموده و ارزان از ملیت های مختلف
  5. حاصلخیز بودن خاک حاشیه رودخانه های منطقه جهت گسترش تولیدات کشاورزی
  6. دستیابی سریع، آسان و ارزان به بازارهای منطقه ای و جهانی از طریق جاده، ریل، دریا و هوا
  7. امکان معرفی محصولات تولیدی با هزینه کم از طریق برگزاری نمایشگاه های ادواری
  8. فرودگاه بین المللی آبادان
  9. امکان تخلیه کانتینر

از جمله مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند عبارتند از:

1-صدور محصولات بدون پرداخت عوارض گمرکی
2-ورود مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات بدون عوارض گمرکی
3-مقررات خاص جهت بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد
4-مقررات ویژه جهت اشتغال نیروی انسانی در منطقه آزاد
5-تسهیلات صدور روادید اتباع خارجی در مناطق آزاد
6–امکان مشارکت با سرمایه گذاری خارجی بدون محدودیت در نسبت مشارکت
7-امکان سرمایه گذاری خارجی با مالکیت 100% سهام
8-صدور روادید اتباع خارجی در مناطق آزاد
9-آزادی انتقال ارز به خارج از کشور بدون هیچگونه محدودیت
10-امکان مشارکت با سرمایه گذاران خارجی بدون محدودیت در نسبت مشارکت
11-شرایط مساعد سرمایه گذاری در صنایعی نظیر پوشاک، چرم، مواد غذایی و آشامیدنی، نساجی، قطعات خودرو، ماشین آلات، فلزات اساسی، نفت
12-شرایط مساعد سرمایه گذاری در خدماتی نظیر ورزشی، فرهنگی، گردشگری، بیمه، بانکداری، خدمات کامپیوتری
13-شرایط مساعد سرمایه گذاری در کشاورزی (باغداری، پرورش زنبور عسل، پرورش پرندگان، تولید قارچ و...)

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در منطقه آزاد اروند:

1-تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص که باید به امضای سهامداران رسیده باشد.

2-تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد. اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. هر گاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد باید تمام آن تادیه گردیده و صورت تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی که سهام ممتازه موجود باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه منعکس شده باشد.

3-ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس که ذیل آن توسط سهامداران و بازرسان امضاء شده باشد.

4-تعیین اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین

5-کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین(در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت

6-در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند،ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده (در سربرگ شرکت) و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی

7-ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت

8-دریافت مجوز فعالیت اقتصادی از معاونت سرمایه گذاری سازمان

9-ارائه تاییدیه پرداخت هزینه حق الثبت به سازمان منطقه

مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در منطقه آزاد اروند رود

1-کارت ملی برابر اصل کلیه سهامداران (برابر اصل در مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد).
2-فتوکپی  برابر اصل شناسنامه شرکاء و مدیران و چنانچه شرکاء اتباع خارجی باشند ارائه ی تصویر گذرنامه ایشان 
3-تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در 2 برگ و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران (لازم به ذکر است اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند)
4-شرکت نامه 2 برگ و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
5-اساسنامه 2 جلد و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
6-صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره 2 نسخه که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
7-اخذ و ارائه ی مجوز فعالیت اقتصادی از معاونت سرمایه گذاری سازمان
8-ارائه تاییدیه پرداخت حق الثبت به سازمان منطقه
9-گواهی عدم سوءپیشینه برای کلیه اعضا
10-ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

مدارک لازم برای ثبت شعبه شرکت های ایرانی:

1-آگهی روزنامه رسمی کشور مبنی بر تاسیس شعبه شرکت در منطقه آزاد اروند
2-مجوز فعالیت اقتصادی صادره از معاونت سرمایه گذاری سازمان.
3-ارائه تاییدیه پرداخت حق الثبت
4-تصویر مصدق اسناد و مدارک ثبتی شرکت شامل اظهارنامه،اساسنامه یا شرکتنامه،آگهی تاسیس شرکت اصلی و آگهی آخرین تغییرات هیئت مدیره
مدارک لازم برای ثبت شعبه شرکت های خارجی:
1-اظهارنامه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت خارجی که به زبان فارسی تکمیل شده و به امضاء نماینده شرکت و یا وکیل  رسیده باشد.(در 2 نسخه)
2-اساسنامه شرکت که به تایید مرجع صلاحیتدارثبت شرکت ها در کشور متبوع و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور رسیده و به زبان فارسی ترجمه شده باشد.(1 نسخه)
3-مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) نمایندگان دارای اختیار شرکت
4-ارایه تاییدیه پرداخت های هزینه های ثبت
5-وکالتنامه چنانچه امور توسط وکیل انجام شده باشد.
6-کپی مجوز فعالیت اقتصادی که توسط معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان صادر می گردد.
7-آگهی تاسیس شرکت در کشور اصلی که به تایید مرجع صلاحیتدار ثبت شرکت ها در کشور متبوع و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور رسیده و به زبان رسمی ترجمه شده باشد.
8-اختیارنامه نماینده شرکت در ایران که قانونی بودن و اعتبار آن به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن شرکت رسیده باشد و چنانچه اختیارنامه مزبور به زبان خارجی باشد علاوه بر اصل تایید شده ترجمه رسمی آن نیز ضمیمه گردد.

فرآیند اخذ مجوز بهره برداری در منطقه آزاد اروند:

1-تکمیل فرم درخواست صدور مجوز بهره برداری
2-تهیه مدارک مورد نیاز جهت صدور مجوز بهره برداری توسط سرمایه گذار
3-گزارش بازدید کارشناس
4-تایید معاون بازرگانی
5-تایید مدیر بازرگانی
6-صدور مجوز بهره برداری با امضای مدیر عامل سازمان
7-ارسال یک نسخه کپی از پروانه بهره برداری به واحد تشخیص و وصول درآمد
8-تحویل مجوز بهره برداری به مدیر عامل با نماینده تام الاختیار شرکت

مدارک مورد نیاز جهت ثبت دفاتر بازرگانی در منطقه آزاد اروند رود به شرح ذیل می باشد:

1-اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که تکمیل شده و ذیل آن توسط سرمایه گذار امضاء شده باشد.(در 3 نسخه)

https://danasabt.ir/2023/09/04/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/

2-مجوز فعالیت اقتصادی صادره از معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان
3-شناسنامه سرمایه گذار یا گذرنامه اتباع خارجی
4-پلمپ دفاتر تجاری شامل دفتر روزنامه کل
5-ارائه تاییدیه پرداخت هزینه های حق الثبت

شیکرهای آزمایشگاهی برای چه مواردی استفاده می شود؟

شیکرهای آزمایشگاهی برای مخلوط کردن، مخلوط کردن یا هم زدن نمونه ها در محیط های آزمایشگاهی استفاده می شوند.قیمت اون ازمایشگاهی  آنها معمولاً در شیمی، زیست شناسی و سایر رشته های علمی برای انجام کارهای مختلف استفاده می شوند، از جمله:

- محلول های مخلوط: از شیکرهای آزمایشگاهی می توان برای مخلوط کردن محلول ها، سوسپانسیون ها و امولسیون ها استفاده کرد. با هم زدن نمونه، تکان دهنده کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که اجزا به طور یکنواخت توزیع و مخلوط می شوند.

- کشت باکتری: بسیاری از شیکرهای آزمایشگاهی برای حفظ درجه حرارت و رطوبت خاص طراحی شده اند که آنها را برای انکوباسیون کشت هایی مانند باکتری یا مخمر ایده آل می کند. حرکت تکان دادن به هوادهی فرهنگ و اطمینان از توزیع یکنواخت آن کمک می کند.

- استخراج و جداسازی نمونه ها: از شیکرهای آزمایشگاهی نیز می توان برای استخراج یا جداسازی نمونه ها استفاده کرد، مانند استخراج DNA از سلول ها یا جداسازی لایه های مختلف در یک سوسپانسیون.

- حل کردن جامدات: برخی از شیکرهای آزمایشگاهی برای حل کردن مواد جامد مانند نمک یا قند در نمونه مایع طراحی شده اند. حرکت تکان دادن به سرعت بخشیدن به فرآیند انحلال کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که جامد به طور یکنواخت در سراسر مایع پخش می شود.

انواع مختلفی از شیکرهای آزمایشگاهی از جمله شیکرهای مداری، تکان دهنده و همزن مغناطیسی وجود دارد. تکان دهنده های مداری نمونه ها را در یک حرکت دایره ای حرکت می دهند، در حالی که تکان دهنده ها نمونه ها را به جلو و عقب حرکت می دهند. همزن های مغناطیسی از یک نوار مغناطیسی استفاده می کنند که در یک نمونه مایع می چرخد تا آن را به هم بزند.

- شیکرهای اوربیتال یکی از پرکاربردترین شیکرهای آزمایشگاهی هستند. آنها معمولاً از یک پلتفرم تشکیل شده اند که نمونه ها را در یک حرکت دایره ای با استفاده از مکانیزم مداری حرکت می دهد. شیکرهای مداری را می توان برای کارهای مختلفی از جمله مخلوط کردن، جوجه کشی و استخراج نمونه استفاده کرد.

- شیکرهای گهواره ای نوع دیگری از شیکرهای آزمایشگاهی هستند که نمونه ها را با حرکت اره ای به جلو و عقب می برند. آنها اغلب برای اختلاط ملایم تر یا هم زدن نمونه ها، مانند در وسترن بلات یا هیبریداسیون DNA استفاده می شوند.

- همزن های مغناطیسی از یک میله مغناطیسی استفاده می کنند که در نمونه مایع قرار می گیرد و توسط میدان مغناطیسی می چرخد. این یک گرداب در مایع ایجاد می کند که به مخلوط کردن و هم زدن نمونه کمک می کند. همزن های مغناطیسی اغلب برای محلول هایی استفاده می شوند که به اندازه تکان دهنده های مداری یا تکان دهنده نیازی به هم زدن ندارند.

- برخی از شیکرهای آزمایشگاهی به ویژگی هایی مانند کنترل دما، کنترل رطوبت یا سیکل های لرزش قابل برنامه ریزی مجهز هستند. این ویژگی‌ها می‌توانند برای آزمایش‌هایی که به شرایط یا زمان‌بندی خاصی نیاز دارند، مفید باشند.

- هنگام انتخاب شیکر آزمایشگاهی، توجه به عواملی مانند اندازه و شکل نمونه های مورد استفاده، حجم نمونه ها و سرعت و مدت زمان تکان دادن مورد نیاز اهمیت دارد.

- شیکرهای آزمایشگاهی در انواع رشته های علمی از جمله شیمی، زیست شناسی، میکروبیولوژی و بیوشیمی قابل استفاده هستند. آنها در برنامه های تحقیق، توسعه و کنترل کیفیت استفاده می شوند.

- نگهداری و تمیز کردن صحیح شیکرهای آزمایشگاهی برای اطمینان از عملکرد صحیح و ارائه نتایج دقیق و ثابت مهم است. این ممکن است شامل تمیز کردن منظم سکوی لرزاننده، کالیبراسیون سرعت و مدت لرزش، و تعویض قطعات فرسوده یا آسیب دیده باشد.

- شیکرهای آزمایشگاهی در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی برای قرار دادن انواع مختلف نمونه ها و حجم ها تولید می شوند. برخی از شیکرها به اندازه کافی کوچک هستند که روی نیمکت قرار می گیرند، در حالی که برخی دیگر بزرگتر هستند و به فضای اختصاصی کف نیاز دارند.

- برخی از شیکرهای آزمایشگاهی مجهز به پلتفرم های متعددی هستند که می توان همزمان از آنها برای مخلوط کردن یا هم زدن چندین نمونه به طور همزمان استفاده کرد. این می تواند برای برنامه های کاربردی با توان عملیاتی بالا که نیاز به پردازش تعداد زیادی نمونه دارند مفید باشد.

- علاوه بر شیکرهای مداری، راکینگ و مغناطیسی، انواع دیگری از شیکرهای آزمایشگاهی مانند میکسرهای گردابی، هموژنایزرهای اولتراسونیک و آسیاب مهره ای موجود است. این تکان دهنده ها از مکانیسم های مختلفی برای مخلوط کردن یا هم زدن نمونه ها استفاده می کنند و ممکن است برای انواع خاصی از نمونه ها یا کاربردها مناسب تر باشند.

- شیکرهای آزمایشگاهی را می توان برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله کشت سلولی، بیان پروتئین، سنجش آنزیمی و سنتز شیمیایی استفاده کرد. آنها همچنین معمولاً در کنترل کیفیت و تنظیمات تولید برای اطمینان از سازگاری و تکرارپذیری محصولات استفاده می شوند.

- هنگام انتخاب شیکر آزمایشگاهی، توجه به عواملی مانند نوع نمونه مورد استفاده، سرعت و مدت زمان مورد نیاز تکان دادن و هر ویژگی خاصی که ممکن است مورد نیاز باشد، مهم است. به عنوان مثال، برخی از کاربردها ممکن است به کنترل دما یا کنترل رطوبت نیاز داشته باشند تا پایداری نمونه حفظ شود.

- استفاده و نگهداری صحیح از شیکرهای آزمایشگاهی برای اطمینان از نتایج دقیق و قابل اعتماد مهم است. این ممکن است شامل تمیز کردن و کالیبراسیون منظم شیکر و همچنین تعویض قطعات فرسوده یا آسیب دیده باشد.

- تکان دهنده های آزمایشگاهی می توانند منبع صدا و ارتعاش باشند که می تواند در سایر فعالیت های آزمایشگاهی اختلال ایجاد کند یا بر دقت آزمایش های حساس تأثیر بگذارد. برای به حداقل رساندن این اثرات مهم است که مکان و محل شیکر را در نظر بگیرید.

- برخی از شیکرهای آزمایشگاهی برای استفاده با انواع خاصی از ظروف مانند لوله های آزمایش، میکروپلیت ها یا فلاسک های ارلن طراحی شده اند. انتخاب تکان دهنده ای که با نوع و اندازه ظرف مورد استفاده سازگار باشد برای اطمینان از اینکه نمونه به طور موثر مخلوط یا هم زده می شود، مهم است.

- شیکرهای آزمایشگاهی را می توان با استفاده از انواع مختلف حرکت مانند خطی، دایره ای یا بیضوی کار کرد. نوع حرکت مورد استفاده به کاربرد خاص و نوع نمونه مخلوط شده بستگی دارد.

- برخی از شیکرهای آزمایشگاهی مجهز به تایمر یا آلارم هستند تا در صورت کامل شدن چرخه تکان دادن یا رعایت شرایط خاص به کاربر هشدار دهند. این می تواند برای آزمایش هایی که نیاز به زمان بندی یا نظارت دقیق دارند مفید باشد.

- شیکرهای آزمایشگاهی بسته به کاربرد در شرایط مختلف دما و رطوبت قابل استفاده هستند. برخی از شیکرها برای حفظ درجه حرارت یا رطوبت خاص طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در تنظیمات دما و رطوبت محیط استفاده شوند.

- شیکرهای آزمایشگاهی را می توان در محیط های مختلفی از جمله آزمایشگاه های دانشگاهی، صنعتی و بالینی استفاده کرد. آنها همچنین در تنظیمات تحقیق و توسعه برای توسعه یا بهینه سازی محصول استفاده می شوند.

- شیکرهای آزمایشگاهی ابزار مهمی برای اطمینان از صحت و تکرارپذیری نتایج تجربی هستند. استفاده و نگهداری صحیح کلید تضمین این است که شیکرهای آزمایشگاهی نتایج دقیق و قابل اعتمادی ارائه می دهند.

https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1/

- علاوه بر شیکرهای آزمایشگاهی، انواع دیگری از تجهیزات آزمایشگاهی نیز وجود دارد که می توان از آنها برای اختلاط یا هم زدن نمونه ها استفاده کرد، مانند هموژنایزر، دستگاه سونیکاتور و سیستم های غربالگری با کارایی بالا. این تجهیزات ممکن است برای انواع خاصی از نمونه ها یا کاربردها مناسب تر باشند.

عصب کشی دندان لمینت شده

عصب کشی برای دندان لمینت شده! آیا انجام می‌شود؟

با توجه به اینکه در درمان ریشه نیاز به دسترسی مستقیم به کانال‌های ریشه وجود دارد، دندانپزشک باید با دقت این کار را انجام دهد.متخصص لمینت دندان رشت  معمولا در این درمان اگر پوسیدگی خیلی پیشرفت نکرده باشد، آسیب زیادی به لمینت وارد نمی‌شود.
اما در شرایطی که مینای دندان نیز درگیر پوسیدگی شده باشد، باید لمینت سرامیکی از روی دندان برداشته شده و بعد از ترمیم مشکلات ایجاد شده، مجدداً برای نصب آن اقدام گردد.
لازم به ذکر است که در این شرایط نصب ونیر سرامیکی از ابتدا انجام خواهد گرفت، زیرا این روش قابلیت ترمیم پذیری ندارد.

نحوه عصب کشی دندان لمینت شده چگونه است؟

این کار می‌تواند به دو صورت انجام شود. یکی بدون برداشتن لمینت از روی دندان و دیگری با برداشتن آن.
مورد اول زمانی انجام می‌گیرد که پوسیدگی دندان تنها به پالپ و ریشه دندان آسیب رسانده و تغییری در ساختار مینای دندان ایجاد نکرده است. در این شرایط بدون برداشتن لمینت و ایجاد حفره‌ای در پشت دندان امکان این درمان وجود دارد.
اما مورد دوم زمانی است که پوسیدگی سبب درگیر شدن تاج دندان نیز گشته و آن را سیاه و یا بدرنگ کرده است. در این صورت باید لمینت از روی دندان برداشته شده و بعد از انجام اقدامات درمانی لازم، مجدداً برای نصب آن اقدام گردد.
توجه داشته باشید که در مورد کیس دوم، ممکن است پوسیدگی از قسمت جلویی دندان شروع شده باشد. به همین دلیل دندانپزشک باید لمینت را بردارد و پوسیدگی را حذف کند. اما در کیس اول آسیب کمی به ونیر پرسلن وارد می‌شود؛ به دلیل اینکه حفره در پشت دندان است، دیده نمی‌شود و می‌توان آن را ترمیم کرد.

هزینه عصب کشی برای ونیر پرسلن چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان بسته به شرایط دندان و دندانپزشکی که به وی مراجعه می‌کنید بستگی دارد. همانطور که گفته شد، این درمان به دو صورت انجام می‌شود. هزینه تمام شده این دو ممکن است با هم متفاوت باشند. چرا که اگر لمینت را بردارید، مجددا باید هزینه‌ای بابت آن پرداخت کنید.

آیا عصب کشی به لمینت سرامیکی آسیبی وارد می‌کند؟

بسته به شرایط دندان و میزان پوسیدگی که دارد، آسیب وارد شده به لمینت ممکن است متفاوت باشد.
در بعضی شرایط احتمال نیاز به برداشت لمینت از روی دندان‌ها وجود دارد. در این صورت بعد از عصب کشی باید مجدداً برای نصب لمینت اقدام کنید.

سوالات متداول

  1. آیا ماندگاری لمینت بعد از عصب کشی دندان کم می‌شود؟

    دندانی که عصب کشی می‌شود نسبت به دندان سالم از طول عمر کمتری برخوردار است. به همین دلیل هم ممکن است طول عمر لمینت گذاشته شده از یک دندان سالم کمتر باشد. اما این موضوع به میزان رعایت شما بستگی دارد. در صورتی که بهداشت دهان خود را رعایت نکنید، ماندگاری لمینتی که روی دندان سالم قرار گرفته، ممکن است از یک دندان عصب کشی شده کمتر شود.

  2. آیا ممکن است برای عصب کشی آسیبی به لمینت وارد نشود؟

    بله، این موضوع بستگی به میزان پوسیدگی و موقعیت دندان دارد. برای عصب کشی دندان‌های جلویی معمولا دندانپزشک از قسمت خلفی دندان به کانال ریشه دسترسی پیدا می‌کند. این درحالی است که لمینت در قسمت جلویی دندان قرار داده می‌شود. به همین دلیل هم اگر موقعیت پوسیدگی فقط در قسمت خلفی دندان باشد، هیچ آسیبی به لمینت وارد نمی‌شود. اما معمولا دندان‌هایی که نیاز به عصب کشی پیدا می‌کنند، پوسیدگی وسیعی دارند. به همین دلیل هم ممکن است نیاز باشد لمینت برداشته شود.

  3. چگونه از نیاز به عصب کشی دندان بعد از لمینت پیشگیری کنیم؟

    در صورتی که بعد از انجام لمینت، بهداشت دهان خود را به خوبی رعایت کنید، کمتر پیش می‌آید که دندان‌ها دچار پوسیدگی شوند و نیاز به عصب کشی پیدا کنند.

    https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  4. آیا عصب کشی دندان لمینت شده یک درمان رایج است؟

    معمولا دندان‌های قدامی فرد را لمینت می‌کنند. دندان‌های قدامی جزء دندان‌هایی است که رعایت بهداشت‌شان خیلی راحت‌تر از سایر دندان‌هاست. به همین دلیل کمتر پیش می‌آید که بیمار نیاز به عصب کشی پیدا کند.

مدت اعتبار برند و علامت تجاری ثبت شده

ماده 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات در تعریف علامت تجاری مقرر می دارد: "علامت تجاری عبارت است از هر قسم علامتی اعم از نقش-تصویر-رقم-حرف-عبارت-مهر-لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی،تجاری یا فلاحتی اختیار می شود.ثبت شرکت  ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعت و یا محصول یک شهر و یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود."

 

در حقوق ایران، حق استعمال انحصاری علامت فقط به کسی تعلق دارد که علامت را به ثبت رسانیده است (مستفاد از ماده ی 2 ق.ث.ع.و.ا) ثبت علامت تجارتی اختیاری است مگر در مواردی که قانون، ثبت آن را الزامی دانسته باشد (مستفاد از تبصره 1 ماده 2 ق.ث.ع.و.ا).

مدت اعتبار علامت ثبت شده:

مدت اعتبار علامت ثبت شده به موجب ماده ی 14 قانون ثبت علایم تجاری ده سال تعیین شده است و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعدی بلامانع است. علامت ثبت شده در ایران از تاریخ تسلیم اظهارنامه مورد حمایت قرار می گیرد و مدت اعتبار ثبت ده سال است ولی صاحب علامت می تواند هر ده سال به ده سال تقاضای تجدید ثبت علامت را بنماید.

ماده ی 20 آیین نامه ثبت علایم مقرر می دارد: هر صاحب علامت یا قایم مقام یا نماینده قانونی او می تواند ثبت علامت را تا شش ماه بعد از انقضاء مدت اعتبار آن هر ده سال یک بار تجدید نماید.
تقاضای تجدید ثبت باید در دو نسخه به امضاء صاحب علامت و یا قایم مقام یا نماینده قانونی او رسیده و نمونه علامت در روی آن الصاق شود. تجدید ثبت با تادیه همان حقوق و مخارجی به عمل می آید که برای ثبت علامت مقرر است.

تجدید ثبت دنباله ی ثبت اصلی در دفتر ثبت علایم به عمل خواهد آمد. هر گاه در موقع تجدید ثبت تغییری در علامت داده شود مقررات مربوط به تغییرات از هر حیث باید کلاَ رعایت شود. تجدید ثبت در صورتی که تغییری در علامت داده نشده باشد محتاج به آگهی نیست.
اداره ثبت برای ثبت علامات و هرطبقه محصول طبق تعرفه مقرر حق الثبت دریافت می دارد و علاوه بر آن برای هر نمونه اظهارنامه و آگهی هایی که باید منتشر شود مبالغی به عنوان هزینه قبلاَ از متقاضی ثبت اخذ می کند.

انقضا مدت اعتبار:

در صورتی که مدت اعتبار برند منقضی شده باشد ثبت آن علامت از طرف صاحب اولیه یا دیگران تابع کلیه مقررات و تشریفات مربوط به ثبت علایم خواهد بود لیکن در صورتی که مالک نسبت به تمدید ثبت آن با توجه به قوانین و مقررات مربوطه اقدام نکند، مالک دیگر حقی نسبت به علامت یاد شده نخواهد داشت و در این مورد هر ذینفعی می تواند علامت یاد شده را به نام خود ثبت کند و مالک قبلی علامت در این خصوص اولویتی ندارد. اشخاص ذینفع می توانند در ظرف سی روز از تاریخ نشر آگهی اعتراض خود را تسلیم نمایند.
ضمناَ چنانچه علامت ثبت شده برای مدت 3 سال از تاریخ ثبت بلا استفاده بماند هر شخص ذینفع می تواند ابطال آن را از دادگاه صالحه درخواست نماید.

تمدید علامت تجاری:

درخواست تمدید ثبت علامت در دو نسخه توسط مالک علامت ثبت شده یا نماینده قانونی او تهیه می شود و پس از امضاء به مرجع ثبت تسلیم می گردد. مرجع ثبت پس از دریافت درخواست تمدید ثبت و ضمایم، آن را در دفتر مربوط وارد کرده و بر روی هر یک از نسخ درخواست تاریخ دریافت و شماره ی آن را که دارای همان مشخصات نسخه اصلی است بعد از امضاء و مهر به عنوان رسید به درخواست کننده مسترد خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز برای تمدید علامت تجاری:

الف)اشخاص حقیقی

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی مالک علامت
  2. نمونه علامت و تکمیل فرم اطلاعات مورد نیاز
  3. مهر و امضاء وکالتنامه

ب)اشخاص حقوقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان حق امضاء
  • کپی روزنامه رسمی شرکت و تمام تغییرات
  • نمونه علامت و تکمیل فرم اطلاعات
  • مهر و امضاء وکالتنامه

بموجب ماده 91 درخواست تمدید ثبت علامت باید حاوی نکات ذیل باشد:
1-شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و علامتی که تمدید آن مورد درخواست است.
2-طبقه یا طبقات کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها ثبت شده است.
3-اسم و آخرین نشانی کامل مالک علامت ثبت شده یا نماینده قانونی وی در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید.

تبصره 1-درخواست تمدید ثبت وقتی پذیرفته می شود که هزینه تمدید پرداخت شده باشد.
تبصره 2-در موقع تمدید ثبت مرجع ثبت مکلف است طبقه محصولات را مطابق با جدیدترین ویرایش طبقه بندی بین المللی در دفتر ثبت و گواهی نامه تمدید ثبت علامت را بر اساس آن تصحیح نماید.هزینه تغییر طبقات ناشی از اعمال ویرایش جدید طبقه بندی بین المللی و هزینه انتشار آگهی مربوط به روزنامه رسمی به عهده مالک علامت خواهد بود.
تبصره 3-مالک علامت می تواند ضمن درخواست تمدید درخواست جداگانه را برای تقلیل طبقه یا کالاها و خدماتی که علامت برای آن به ثبت رسیده است بدون پرداخت هزینه ثبت تغییر،تسلیم مرجع ثبت نماید.
تبصره 4-در صورت تغییر طبقات یا کالاها مندرجات این ماده با انجام تغییرات لازم به هزینه مالک علامت در روزنامه رسمی آگهی می شود.

https://danasabt.ir/2023/09/04/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/

مرجع ثبت پس از دریافت درخواست تمدید ثبت و ضمائم، آن را در دفتر مربوط وارد کرده و بر روی هر یک از نسخ درخواست تاریخ دریافت و شماره آن را با قید و نسخه دوم آن که دارای همان مشخصات نسخه اصلی است بعد از امضاء و مهر به عنوان رسید به درخواست کننده مسترد خواهد کرد (ماده 90).

راهنمای ثبت شرکت پیمانکاری

پیمانکاری به معنای مجموعه ای است که می تواند به صورت حقیقی و یا حقوقی فعالیت نماید و قراردادی را با افراد حقیقی و یا حقوقی جهت انجام اموری از قبیل تهیه،حمل،نصب،ساخت،اجرا و ... منعقد گرداند و مسئولیتشان را به عهده گیرد.ثبت برند تجاری در واقع،پیمانکاران گروه هایی هستند که در قالب شرکت، تمایل خود را با گرفتن مبالغی از طرف مقابل قرارداد، به منظور انجام اموری که به آنها تشریح می شود اعلام می کنند و با اخذ قرار دادی آن امور را به عهده می گیرند.


انواع شرکت پیمانکاری در آیین نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری به 11 گروه اصلی تقسیم گردیده است که عبارتند از:
1-ساختمان
2-راه و ترابری
3-صنعت و نعدن
4-تاسیسات و تجهیزات
5-کشاورزی
6-آب
7-مرمت آثار باستانی
8-کاوش های زمینی
9-ارتباطات
10-نفت و گاز
11-نیرو
هر یک از شرکتهای پیمانکاری که در هر کدام از یازده رشته پیمانکاری فعالیت می کند باید بعد از ثبت شرکت برای اخذ رتبه رشته مورد فعالیت اقدام کنند و شرکتی که رتبه مناسب نداشته باشد نمی تواند در مناقصات شرکت کند.
ثبت شرکت پیمانکاری:
ثبت شرکتهای پیمانکاری به دو صورت ثبت شرکت مسؤلیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص امکان پذیر است که البته برای ثبت شرکت پیمانکاری،اصلح آن است که قالب شرکت سهامی خاص انتخاب گردد،زیرا این شرکت ها برای شرکت در مناقصات؛اخذ تسهیلات بانکی و عقد قراردادهای پیمانکاری از اعتبار بیشتری برخوردارند.
شرکتهای پیمانکاری،برای ثبت باید مدارک لازم را که در ذیل گفته خواهد شد فراهم آورند.شایان ذکر است شما عزیزان با فراهم نمودن مدارک ذیل و مراجعه به مرکز فکر برتر،می توانید در سریع ترین زمان شرکت خود را به ثبت برسانید.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص:

-حداقل 3 نفر عضو به همراه 2 نفر بازرس (بازرسین نباید از اعضا باشند)
_ حداقل سرمایه یک میلیون ریال
_ ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا باز شده است.
_ تعهد یا پرداخت کل سرمایه
مدارک ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص:
1-تکمیل فرم تعیین نام شرکت
2-تکمیل فرم مشخصات اعضا
3-اساسنامه شرکت سهامی خاص که به امضای تمام سهامداران در تمامی صفحات رسیده باشد.(3 نسخه)
4-اظهارنامه از حسابداری ثبت( 2 برگ)
5- کپی مدارک شناسایی کلیه سهامداران و بازرسین برابر با اصل شده( کارت ملی و شناسنامه)
6-اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمامی اعضای هیئت مدیره و بازرسین
7-تنظیم اقرار نامه ی رسمی در دفترخانه اسناد رسمی به شرح ذیل:
_به موجب ماده ی 147 لایحه اصلاحی قانون تجارت،بازرسین هیچگونه نسبت فامیلی نسبی و سببی با مدیران شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و یا خود و یا همسرشان از مدیر عامل یا مدیران شرکت حقوقی دریافت نمی کنند.
_به موجب ماده ی 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت،مدیر عامل شرکت در شرف تاسیس همزمان مدیر عامل شرکت دیگری را بعهده ندارد.
_به موجب اصل 14 قانون اساسی،اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل اشتغال به هیچگونه شغل دولتی و ممنوعیت قانونی جهت عضویت در شرکت را ندارند.
8-مجوز در صورت  نیاز بنا به اعلام کارشناس ثبت شرکت ها
9-تنظیم وکالتنامه جهت اخذ مجوز و ثبت شرکت پیمانکاری

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود:

_حداقل اعضای شرکت 2 نفر باید باشند.
_سرمایه لازم حداقل 1.000.000 ریال
_تعهد یا پرداخت کل سرمایه
مدارک ثبت شرکت پیمانکاری با مسؤلیت محدود:
1- کپی مدارک شناسایی(شناسنامه و کارت ملی)
2- اصل گواهی عدم سوء پیشینه
3- امضای اقرارنامه
4-مجوز در صورت نیاز
همان طوری که گفته شد،پس از ثبت شرکت و اخذ رتبه،شرکت های پیمانکاری می توانند برای ارتقاء رتبه خود اقدام نمایند. شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات وافراد امتیاز آور از 1 تا 5 رتبه بندی می شوند  که در واقع 1 بالاترین رتبه و 5 پایین ترین رتبه محسوب می شود.برای رتبه بندی شرکت های پیمانکار ملاک اصلی تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره ی یک شرکت و سوابق و تجربه ی کاری و تخصص آن ها است.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

به منظور ارتقا رتبه از 5 به 1 در شرکت های پیمانکاری مبلغ ریالی پروژه های انجام شده در 15 سال اخیر توسط شرکت و نیروی فنی و مهندسی شرکت ارزیابی می گردد و در صورتی که شرکت امتیاز مورد نظر را کسب کند و اظهارنامه مالیاتی واجد شرایط را داشته باشد در آن صورت می تواند رتبه خود را از 5 به رتبه های بالاتر ارتقاء دهد.