کلیدواژه چیست؟

کلمه کلیدی یا کلید واژه‌های هدف، اسکلت محتوای شما را تشکیل می‌دهند.کیورد ریسرچ چیست کلیدواژه می تواند صرفا یک کلمه یا یک عبارت (شامل چند کلمه) باشد که توسط کاربران در موتورهای جستجو (عمدتا گوگل) مورد پرسش قرار می گیرد. برای تولیدکنندگان انواع محتوا، ارتباط محتوا با نیاز کاربر بسیار مهم است. این به آن معناست که محتوا باید بر اساس قصد جستجوی کاربر (User intent) تنظیم شود تا به نیاز مخاطب پاسخ داده شود. توجه به این قضیه باعث محبوبیت محتوا و دستیابی به رتبه های بالا در گوگل می شود.

 

کیورد ریسرچ (تحقیق کلمات کلیدی) چیست؟

کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی، فرآیند شناسایی و ارزیابی کلمات و عبارت‌هایی است که کاربران در موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات یا محصولات مرتبط با یک موضوع خاص استفاده می‌کنند. این تحقیق به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود را انتخاب کنید تا بتوانید در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید.

اهمیت کیورد ریسرچ در سئو

کلیدواژه ها یکی از مهم‌ترین راه‌های وصل کردن مخاطبان به آنچه جستجو می کنند هستند. این به آن معناست که مخاطب شما به دنبال هرچیزی که باشد، آن را با کلید واژه هایی جستجو می کند که بیشترین ارتباط را با هدفش دارد و می داند که او را سریع تر به نتیجه دلخواه می رساند. هدف رتبه گرفتن در موتور جستجو، دریافت ترافیک از صفحه نتایج جستجو یا SERP (مخفف Search Engine Results Page) به سایت هاست. در اینجا کلید واژه های شما تعیین می کنند که چه نوع ترافیکی را دریافت خواهید کرد. و میزان ترافیکی که دریافت می کنید به این بستگی دارد که محتوای شما در برابر سایر رقبا شامل چه کلیدواژه هایی می شود. بنابراین به دلایلی که نام بردیم، اهمیت کیورد ریسرچ در سئو را باید جدی بگیریم.

شما باید نیاز مخاطب، گویشی که استفاده می کنند، و محتوایی که جستجو می کنند را درک کنید تا محتوای شما به صورت کاملا طبیعی و هدفمند، کاربرها را جذب کند. در مسیر کیورد ریسرچ، ممکن است از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای بررسی مسیر کلید واژه‌های پرسرچ کاربران، بررسی فروم‌ها و مسائل رایج بین کامیونیتی‌های خاص استفاده کنید.

از این رو، کلمات کلیدی نقشی اساسی برای هر فرد دارنده وبسایت، سئوکار، نویسنده محتوا، یا هرکس دیگری دارد که می خواهد محتوا یا محصولش با کمک موتور جستجو دیده شود.

کلید واژه مناسب، چه ویژگی‌هایی دارد؟

همواره درباره اینکه معیارهای تشخیص مناسب‌ترین کلید واژه ها چه چیزهایی هستند، بین نویسندگان سئو و متخصصان سئو اختلاف وجود داشته است. با این حال می‌توانیم سه معیار مهم را درباره مناسب بودن کلیدواژه، مورد ارزیابی قرار دهیم:

  • اختصاصی بودن
  • طولانی بودن کلمه کلیدی (Long-term keywords)
  • عبارات جستجوی واقعی (واقع گرایانه)

حال به توضیح این موارد در قالب مثال می‌پردازیم. برای مثال تصور کنید که یک نمایشگاه ماشین در تهران دارید و عمدتا خدمات اجاره دادن ماشین‌های لوکس را ارائه می‌دهید. حال، به نظر شما تمرکز بر کلمه کلیدی «ماشین» برای دیده شدن این کسب و کار در نتایج موتور جستجو کار درستی است؟ این کلیدواژه بسیار کلی است و می تواند موضوعات مختلفی را درباره ماشین پوشش دهد. بنابراین رتبه گرفتن با این کلمه کلیدیِ کلی، اولا (و مخصوصا برای سایت‌های تازه تاسیس)، بسیار دشوار و هم در موارد زیادی هم بی‌فایده است. [در مثال فوق، بسیاری از افرادی که “ماشین” سرچ می‌کنند، هدف جستجوی متفاوتی دارند و الزاما به دنبال خدمات کرایه ماشین نیستند، پس نرخ تبدیل هم بسیار پایین است]

برای حل این مشکل، به جای کلمه کلیدی کوتاه و ساده ای مانند «ماشین» یا «ماشین لاکچری» جزییات بیشتری در کلمه کلیدی هدف لازم است. برای مثال با انتخاب کلمه کلیدی «کرایه ماشین لاکچری در تهران» می توانید به صورت هدفمند و با محتوای سئو شده در نتایج جستجو رتبه به دست بیاورید. این کلمه کلیدی، تلفیقی است از دقیق و هدفمند بودن. به علاوه، یک کلمه کلیدی طولانی محسوب می‌شود. از طرف دیگر هرچه جزییات کلمه کلیدی بیشتر و طولانی تر باشد، رقابت و سختی کلمه کلیدی نیز کمتر می شود.

اختصاصی بودن در کلمه کلیدی‌ای که مثال زدیم، با اضافه کردن منطقه جغرافیایی ایجاد شد که به موتور جستجو کمک می کند مکان کسب و کار شما را مشخص کند و همچنین به مشتریان محلی کمک می کند شما را پیدا کنند. از این رو، عبارت کلیدی «کرایه ماشین لوکس در تهران» یک کلمه کلیدی طولانی است.

به زبان ساده، کلمات کلیدی دم بلند به معنای افزودن نوعی توضیحات یا اطلاعات اضافی به کلمه کلیدی هسته‌ای است. این جزییات می‌توانند اطلاعات مبتنی بر مکان یا نوعی توصیف کوتاه باشند که اشاره مستقیم تری به کسب‌وکار یا محتوای شما دارند تا موتور جستجو محتوای شما را راحت‌تر و به صورت هدفمند و اختصاصی فیلتر کند.

معیار سوم، کلمات کلیدی واقع بینانه است که در نظر گرفتن آن بخش مهم کار شماست. شما باید عباراتی را هدف قرار دهید که مصرف کنندگان بالقوه جستجو می کنند زیرا در غیر این صورت، وب سایت شما هرگز در بین رتبه های اول ظاهر نمی شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که چه سوالاتی ممکن است بپرسند و اگر خودتان به دنبال آن مطلب یا آن محصول باشید، چگونه محتوای مفید خود را پیدا می‌کنید.

بنابراین، بسیار مهم است که درک بسیار خوبی از محدوده تجارت خود داشته باشید. در نظر گرفتن این معیار فناوری جستجوی معنامحور را تحت تاثیر قرار می دهد. این فناوری نوآورانه با تشخیص هدف جستجو و معنای متنی کلمات جستجو برای ارائه نتایج مرتبط‌تر، دقت را افزایش می‌دهد. بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی واقع بینانه به معنای درک منطق زیربنایی سئو است.

مردم اغلب در عباراتی که سرچ می کنند سؤال می پرسند. بنابراین کلمات کلیدی شما باید کلمات درون این سؤالات جستجو را در قالب کلمات کلیدی طولانی دربرگیرند تا بیشتر دیده شوید و ترافیک ورودی بیشتری نیز داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد