لینک سازی خارجی وقتی معنی پیدا میکند که از وبسایت خود به یک سایت دیگری لینک میدهید و به آن اشاره میکنید. به این نوع لینک، لینک سازی خارجی میگویند. در واقع وقتی از دامنه وبسایت خود به یک دامنه دیگر لینک میدهید، یعنی لینک سازی خارجی انجام دادهاید. باید بدانید که لینکهای خارجی به سایر سایتها ارسال میشود. مفهوم سئو چیزی که بسیاری از مردم متوجه نیستند این است که این لینکهای خارجی میتواند بر SEO و رتبه سایت شما تأثیر بسیار مثبتی بگذارد. در واقع لینک خارجی یکی از بخشهای مهم سئو است که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم.
لینک سازی خارجی برای رسیدن به رتبههای بالای نتایج جستجو بسیار تاثیر گذار است و برای هر وب سایت و فروشگاه اینترنتی الزامی است تا از وب سایتهای دیگر اعتبار دریافت کنند.
محتوای باکیفیت علاوه بر ایندکس شدن بهتر توسط موتورهای جستجو، بیشتر نیز مورد توجه قرار میگیرد، زیرا اطلاعات مهمی را در اختیار عموم و مخاطبان آن قرار میدهد. بنابراین این باید اصل رویکرد شما باشد. با این حال، با توجه به تأثیر قابل توجه بک لینکها بر عملکرد وبسایت در نتایج جستجو، ارزش امتحان کردن روشهای مختلف را دارد.
در گزارش SEO Trends 2020، لاریسا لاکردا، سردبیر وبلاگ محتوای راک در برزیل، در جهت اهمیت عمل لینک سازی را گفت: در Rock Content، تلاش برای به دست آوردن لینک سازی خارجی مستمر است و سالهاست که به ما کمک میکند تا اولین موقعیت را برای کلمات کلیدی استراتژیک و بسیار رقابتی حفظ کنیم.
اگر میخواهید که مخاطب محصول شما، محتوایی را که در وبسایت خود بازگذاری میکنید، پیدا کند و از آن لذت ببرد، باید بدانید که نباید از هیچ تلاشی دریغ نکنید و تجربه کاربری صفحات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. از این نظر، ما به چهار موقعیت میرسیم که در آنها استفاده از لینکهای خارجی ضروری است.
همان طور که میدانید، اینترنت یک محیط باز است و هیچ راهی برای جلوگیری از جستجوی افراد در آن وجود ندارد. به همان اندازه که وبلاگ شما اطلاعات زیادی را ارائه میدهد، مطمئناً برخی از مسائل وجود دارد که ممکن است مربوط به محتوای شما باشد اما دقیقاً تخصص کسب و کار شما نیست. در چنین مواردی، اگر ایجاد رابطه اعتماد با مخاطبان برای شما مهم است، باید به وبسایتهای دیگری که در آن موضوع متخصص هستند، لینک خارجی دهید و لینک سازی خارجی انجام دهید.
https://khanomsin.ir/image-seo/
این مورد احتمالاً یکی از مواردی است که نادیده گرفته میشود. ما در زمانی هستیم که با اخبار جعلی زیاد روبهرو میشویم و اطلاع از منبع دادهها، نقلقولها و اخبار اصولا از اهمیت بیشتری برخوردار نبودهاست. وقتی در حال تلاش برای ارائه تجربه بهتر کاربر در وبسایت هستید، توصیه میشود لینک خارجی به محتوای اصلی، اعم از تحقیقات علمی یا خبری بدهید.
با انجام این کار، علاوه بر شفافیت بیشتر اطلاعات ذکر شده، از اثبات شایعات (رویدادها و تحقیقاتی که آدرس منبع آنها هرگز ذکر نشدهاست)، جلوگیری میکنید.
استفاده از تصاویر یا فیلمهای صفحات دیگر در محتوای شما هیچ مشکلی ندارد، مادامی که این مطالب توسط نویسندگان آن در دسترس عموم قرار گرفته باشد و شما اعتبار لازم را برای آن قائل شده باشید که این میتواند لینک خارجی به صفحهای باشد که محتوای اصلی در آن منتشر شدهاست. اما به هر حال استفاده به صورت خلاصه از پستهای دیگر، بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.
چون وقتی بیش از حد از صفحات دیگران مطالب را به صورت طولانی یا زیاد منتشر کنید، میتواند از نظر موتورهای جستجو به عنوان سرقت ادبی مورد تخلف قرار گیرد.
ابزارهای بازاریابی دیجیتال میتوانند لینکهای خارجی را به راحتی ردیابی کنند. به این ترتیب، همانطور که در گذشته از پینگ بکها استفاده میشد، از لینکهای خارجی میتوان برای نشان دادن این که شرکت شما از چه شرکت یا محتوایی پشتیبانی میکند و مایل است آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد، استفاده کنید. نتایج بررسی بک لینکها میتواند قابل توجه باشد. به هر حال با این کار ضمن استناد به وبسایتهای دیگر، آنها را تشویق میکنید تا همین کار را انجام دهند.
البته به یاد داشته باشید که نباید این کار را بیش از حد انجام دهید. اگر وبسایتی لینکی که به آن وبسایت دادهاید را مناسب نداند، ممکن ممکن است آن را رد کند، بنابراین سعی کنید با ایجاد لینک سازی خارجی مربوطه، توجه آنها را جلب کنید.