در این قسمت به بررسی عواملی میپردازیم که در بهینهسازی نرخ تبدیل وبسایت شما نقش مهمی دارند:
- فراخوان عمل یا Call To Action: از خودتان بپرسید آیا فراخوان عمل در وبسایتتان واضح است و به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد؟ فراخوان عمل چیز عجیب و غریبی نیست. تدریس خصوصی سئو همان دکمهای است که در اکثر کمپینها، تبلیغات و صفحات اینترنتی میبیند. دکمههایی که قابل کلیک کردن هستند و داخل آنها متنی ترغیبکننده برای کلیک کردن نوشته شده است، مثل: "همین حالا کلیک کنید"، "همین حالا بخرید"، "همین حالا به من آموزش بده"، "رایگان عضو شوید"، "همین حالا رزرو کنید" و ... .
- ظاهر گرافیکی (UI): آیا محتوای بصری و گرافیکی وبسایت شما مرتبط، منحصربفرد و جذاب است و در جای درستی قرار گرفته است؟ یا اینکه تعداد محتوای بصریتان بیش از حد است و بیشتر مزاحم است تا جذاب؟
- تجربه کاربری: (UX) وبسایتتان را در نظر بگیرید. آیا بازدیدکنندگان به راحتی میتوانند در وبسایت شما به دنبال چیزی که میخواهند بگردند؟ اگر فروش اینترنتی دارید، آیا طی کردن مسیر خرید برایشان راحت است؟ برای تبدیلهایی که اندازه میگیرید، هر بازدیدکننده باید چند بار کلیک کند یا چند صفحه را پشت سر بگذارد؟ آیا وبسایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است؟ وبسایتتان را طوری طراحی کنید که حرکت، جستجو، ثبت نام، اطلاعات تماس و پرداخت به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان قرار بگیرد.
- اعتمادسازی: آیا بازدکنندگان در وبسایت شما احساس امنیت میکنند؟ میتوانند به وب سایتتان به عنوان یک سایت معتبر اعتماد کرده و حتی به شما پول بدهند؟
- محتوا: بخش مهمی از بهینهسازی نرخ تبدیل، مربوط به محتوای وبسایت شماست. از متن صفحات محصول و مقالات گرفته تا ویدیوهای آموزشی، تصاویر و...
- تایید اجتماعی: به نظر شما زمانی که کاربر میخواهد اقدام به خرید در سایتتان کند یا اصلا ایمیلش را در اختیارتان بگذارد؛ توانایی اعتماد کردن به شما را دارد؟ یعنی اصول اعتمادسازی را به خوبی اجرا کردهاید؟
https://khanomsin.ir/
عوامل موثر بر نرخ تبدیل سایت را بررسی کنیم:
- ارزش پیشنهادی:در ذهن مشتری، کار کردن با شما چه مزایایی دارد؟ این سودها و هزینهها، ارزش پیشنهادی شما را تشکیل میدهند.
- مرتبط بودن: محتوای وبسایت شما تا چه اندازه به چیزی که مخاطب انتظار دارد، نزدیک است؟ ارزش پیشنهادی شما تا چه میزان با نیازهای مخاطبان هماهنگ است؟
- وضوح: ارزش پیشنهادی، پیام اصلی و فراخوان عمل شما تا چه میزان به وضوح بیان شده است؟
- اعتماد: آیا عواملی در وبسایت شما وجود دارند (یا وجود ندارند) که باعث میشود اعتماد مخاطب از بین برود؟
- توجه: اولین چیزی که در صفحات شما دیده میشود، چیست؟ خودتان میدانید که یک عکس چند پیکسلی با متن کوچک پایینش نمیتواند نظر و توجه مخاطب را به خودش جلب کند.
- ضرورت: چرا مخاطبان شما باید در این لحظه اقدام خاصی کنند؟ چه پیشنهادات، انگیزهها، کلمات و روشهایی باعث میشود آنها هرچه زودتر، دست به اقدام مورد نظر شما بزنند؟ مثلا یک کد تخفیف، یک پیشنهاد زماندار و...