کانادا (canada) کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده است. ثبت شرکت کانادا با مساحت 9.98 میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. کبک، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نووااسکوشیا، اونتاریو، جزیره پرینس ادوارد و ساسکاچوان استان های این کشور هستند.
حکومت کانادا یک دموکراسی پارلمانی فدرال و یک پادشاهی مشروطه است که در حال حاضر ملکه الیزابت دوم رئیس کشور است و قانون به امضاء و به نام او رسمیت و ضمانت اجرایی پیدا می کند.
در این مطلب سعی بر این داریم که علاوه بر تبیین قوانین راجع به سرمایه گذاری در کانادا، به روش های ثبت شرکت در این کشور بپردازیم:
به طور کلی فرد بیگانه برای تجارت در کانادا بدواً باید از فدرال صنعت مجوز سرمایه گذاری را به موجب قانون 1974 کسب نماید اما در مورد پیمان های اقتصادی بین المللی و سرمایه گذاری برای اعضای کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت (OMC) قوانین ویژه ای برای ایجاد تسهیلات و رفع محدودیت ها تدوین گردیده است. علی الخصوص در ایالت کبک، محدودیت های اساسی در مورد بازرگانی بیگانگان وجود دارد و مقررات و آیین نامه های مخصوصی در این زمینه تدوین گردیده است.
اشخاص حقوقی خارج از اتحادیه کانادایی از جمله شرکت های شخص (شرکت تضامنی) تحت کنترل دولت کانادا می باشند و هویت صاحبان سهام و منافع و همچنین حق رای آنان طبق قانون مشخص گردیده است. اگر فرد خارجی در شرکت ها، اکثریت سهام را به تبع منافع و حق رای داشته باشد چنین سرمایه ای تحت کنترل می باشد در مورد خدمات مالی و بخش رادیویی و ارتباط از راه دور، قانونگذار استثنایی بر قانون سرمایه گذاری در کانادا وارد کرده است.
تا سنوات اخیر، بیگانگان نمی توانستند جمعاَ با داشتن سهام بیش از 25% حق رای در موسسات مالی فدرال داشته باشند، در حالی که یک فرد خارجی می توانست با داشتن 10% سهام حق رای داشته باشد. موافقت نامه های سازمان جهانی تجارت پارلمان فدرال کانادا را به این نتیجه رسانید که محدودیت مالکیت خارجیان را در موسسات مالی سیستم فدرال ملغی سازد و به همین ترتیب در مورد بانک های خارجی نیز محدودیت حق رای 12% کل سهام حذف گردید.
به موجب موافقت نامه سازمان جهانی تجارت و موافقت نامه (ALENA) کنترل ورود بانک خارجی به کانادا مستلزم دو شرط می باشد. اول اینکه بانک بیگانه نمی تواند از طریق افتتاح شعبه فعالیت نماید و وزیر امور اقتصادی و دارایی اجازه تاسیس بانک خارجی را زمانی صادر می کند که برای سیستم مالی کانادا مفید بوده و کشور مقابل نیز در مورد بانک های کانادایی همان رفتار متقابل را داشته باشند. ضمناَ بانک خارجی نمی تواند در کانادا بدون داشتن مجوز از وزارتخانه مذکور بیش از یک شعبه داشته باشد.
این محدودیت در مورد اعضاء اتحادیه (ALENA) اعمال نمی گردد. قانون بانک ها در کانادا نسبت به قانون سرمایه گذاری سخت تر می باشد و قانون سرمایه گذاری در کانادا کمتر برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد مانع می کند و مالکیت وسایل ارتباط جمعی و پخش رادیویی باید در مالکیت و کنترل کانادایی ها باشد و نیز در مورد بهره برداری از منابع اورانیوم فرد خارجی نمی تواند بیش از 40% سهام را داشته باشد.همچنین مجوز حمل و نقل زمینی و هوایی و دریایی و صید بازرگانی توسط دولت به خارجیان داده می شود و خرید و فروش زمین های کشاورزی نیز برای غیر کانادایی ممنوع می باشد.در مورد انتقال زمین،قوانین استانی محدودیت هایی قائل شده و انتقال دهنده باید 33% ارزش زمین را به عنوان مالیات بپردازد و در شرکت های سهامی به موجب بند 2 ماده 105 قانون شرکت های مزبور،اکثریت مدیران باید مقیم و تبعه کانادا باشند و مجامع عمومی و هیات مدیره نمی تواند بدون حضور مدیران مقیم در کانادا تشکیل گردد.
در خاتمه، فرد خارجی مانند یک فرد کانادایی می تواند در مراجع قضایی دعوی نماید اما در استان کبک از خواهان خارجی وثیقه مطالبه می نمایند که در صورت رد دادخواست از محل وثیقه هزینه دادرسی و خسارت وارده را جبران نمایند.
ثبت شرکت در کانادا:
جهت ثبت شرکت در کانادا، قبل از هر اقدامی،چنانچه کار آزادی را ثبت می کنید حتماَ در رابطه با مجوزهای مربوط به آن نیز اطلاعاتی داشته باشید.در ضمن ممکن است از طرف شهرداری شهر نیز با محدودیت هایی روبرو باشید.
برای ثبت شرکت در کانادا، سه گزینه پیش رو دارید:
Corporation(شرکت سهامی)
در این روش که مثل ثبت شرکت به روش سهامی خاص یا عام در ایران است، بیزینس ثبت شده و به عنوان یک شخصیت حقوقی تلقی می شود. لذا مسوولیت بیزینش به شرکت ختم می گردد و نه به افراد صاحب آن.در این شیوه حداقل 2 نفر عضو نیاز است. چنانچه شرکتی ورشکست گردد صاحبانش ورشکسته تلقی نمی شوند. ثبت این نوع از شرکت می تواند بسیار هزینه بر باشد اما به دلیل قوانین حقوقی و مالیاتی ایده آل نظیر محدود شدن مسئولیت های مالی به شرکت، حمایت های دولتی و امکان توسعه و پیشرفت ثبت این نوع از شرکت ها طرفداران بسیاری دارد.
Sole proprietorships(مالکیت انحصاری)
در این روش که در اصطلاح عامیانه sole نامیده می شود فرد و تجارت یکی هستند.یعنی شخصی که تجارت را راه اندازی می کند مسئولیت مدیریت، قراردادها و مسایل مالی و کلیه امور تجاری را به عهده دارد. لذا در این روش کار آزاد به اسم یک نفر به ثبت می رسد و مدیر یا موسس شرکت مسئول کلیه اقدامات و تعهدات شرکت می باشد. ایراد این روش در این است که درآمدش با درآمد شخصی فرد جمع می شود که ممکن است باعث افزایش مالیات پرداختی گردد. در ضمن فرد در چنین حالتی مسوولیت کامل دارد. لذا چنانچه ورشکست گردد ممکن است کل دارایی اش را از دست بدهد. در کانادا سابقه ورشکستگی بین 5 تا 7 سال در سابقه تجاری ورشکسته ثبت خواهد شد که آثار خوبی را برای تاجر به همراه نخواهد داشت.
Partnership(مشارکت)
ساختار این نوع واحدهای تجاری تا حدودی شبیه شرکت های تضامنی در ایران است. در این شیوه دو یا چند نفر با یکدیگر شراکت می کنند. معمولاَ این شیوه (به دلیل مسائل حقوقی پیچیده اش) در میان کسانی مانند زن و شوهر ها با استقبال بیشتری روبروست. این روش کاملاَ با روش قبلی شباهت دارد با این تفاوت که درآمد یا ضرر بیزینس بین شرکا تقسیم می گردد. ثبت بیزینس به این شیوه کمی مشکل تر از شیوه قبل است.
به جز واحدهای تجاری فوق به شیوه های دیگر نیز می توان در کانادا اقدام به تجارت کرد. از جمله این روش ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
-شعبه branch office
-سرمایه گذاری مشترکjoint venture
-شرکت فرعیsubsidiary
خیلی از رخدادها و تصادفات ممکن است باعث آسیب، کبودی و یا شکستگی استخوان برای فرد شوند اما تمام این موارد به تدریج بهبود می یابند. تنها در صورتی که فرد یکی از دندانهای جلویی را از دست دهد دیگر جایگزینی بهتر از ایمپلنت دندان جلو برای آنها وجود ندارد. بهترین دکترایمپلنت در رشت در لبخند فرد دندان های بالا و جلو به میزان زیادی در معرض دید هستند و بیش از همه دندان ها نیز در معرض آسیب اند. علاوه بر این لزوم جایگزینی دندان افتاده در جلوی صورت از جنبه زیبایی شناختی فراتر است. پس از افتادن یک یا چند دندان، سایر دندان های کناری شروع به لق شدن و یا کج شدن به سمت بخش خالی میکنند و علاوه بر این استخوان و فک و لثه ها نیز شروع به تحلیل میکنند. کاشت ایمپلنت دندان جلو باعث جلوگیری بسیاری از این موارد خواهد شد. جایگزینی دندان جلو با ایمپلنت دندان باعث کاهش بسیاری از مشکلات بناشی از افتادن دندان خواهد شد
در گذشته، وقتی فرد یکی از دندانهای جلو را از دست میداد، گزینه های جایگزین او به پل دندانی یا بریج دندان یا دندان مصنوعی یا flipper محدود میشد. اما امروزه ایمپلنت دندان به شما مزایایی خواهد داد که هیچ کدام از موارد قبل در اختیار شما قرار نمی دهند.
مزایای ایمپلنت دندان جلو شامل:
زمانی که صحبت از انجام ایمپلنت دندان در ناحیه جلو فک میباشد یکی از ملاحظات رایج کیفیت و مقدار استخوان فک باقی مانده است. ایمپلنت های دندان به حجم قابل ملاحظه ای از استخوان فک برای ثبات کافی نیاز دارند اما به شکل طبیعی استخوان زیادی در بخش جلویی فک مشابه بخش عقب فک وجود ندارد.
برای شروع متخصص ایمپلنت از جلوی فک شما عکس برداری میکند و ممکن است قبل از شروع این فرآیند با استخوان مجدد ناحیه جلوی فک را تقویت کند. این کار کمک میکند که دندانپزشک اطمینان حاصل کند که ایمپلنت دندان شما از حمایت کافی در استخوان فک برخوردار است و مدت زمان زیادی را در دهان فرد دوام می آورد. علاوه بر این برای افزایش درصد موفقیت سابقه پزشکی فرد، سلامت کلی دهان و دندان و عادات غذایی او بررسی میشوند. این موارد شامل استفاده از دخانیات و داشتن لثه های سالم می شود چرا که درصد موفقیت ایمپلنت در افراد غیرسیگاری حداقل 95 درصد است ولی ایمپلنت برای افرادسیگاری به 85 درصد افت پیدا میکند. علت اهمیت این امر به فرآیند التیام و جوش خوردن ایمپلنت برمیگردد چرا که با مصرف سیگار روند التیام بافت آهسته رخ میدهد و نرخ پس زدن بالاتر میرود.
حتی با وجود این ملاحظات سختگیرانه ایمپلنت دندان برای بسیاری از افراد به خوبی جواب میدهد و زمانی که فرد دندان جلو را از دست میدهند ایمپلنت دندان جلو بهترین جایگزین آنها محسوب می شوند.
به طور سنتی ایمپلنت دندان در دو مرحله انجام میشوند. مرحله اول قرار دهی بخش تیتانیومی درون فک مراجع است. قبل از هر اقدام دیگری ابتدا به فک فرد زمان داده میشود برای چند هفته یا حتی چندین ماه تا به خوبی با ایمپلنت جوش خورده و التیام یابد و سپس بخش بعدی نصب میشود. مشکلی در این روش با آن مواجه هستیم زمانبر بودن این تکنیک است. در روش دیگر قبل از هر اقدامی اسکن سه بعدی از ناحیه دهان و دندان و فک گرفته میشود و طبق قالب و اسکن دهان فرد ایمپلنت دندان آماده شده و طی یک مرحله در دهان فرد قرار داده می شود. با این تکنیک با وجود هزینه بیشتر از نظر زمانی در وقت صرفه جویی بیشتری می شود و به علت وجود اسکن سه بعدی کاملا دقیق نیز می باشد.
با وجودی که کلمه جراحی بار منفی را در ذهن شنونده و بیننده ایجاد میکند واقعیت این است که در ابتدای امر فرد بی حسی موضعی دریافت میکند. سپس یک برش در بخش لثه و استخوان فک برای قرار گیری بخش تیتانیومی ایمپلنت ایجاد میشود. سپس با تهیه اسکن سه بعدی محل دقیق جایگیری این بخش در فک تعیین میشود. سپس بخش تیتانیومی قرار داده میشود و سطح آن برای چند ماه پوشیده میشود تا کاملا بهبود پیدا کند و برای انجام مرحله بعد آماده شود. پس با توجه به این موارد باید دقت کنید که ماده بی حس کننده اعصاب اطراف ناحیه ایمپلنت شده را بی حس میکند و در طول کاشت ایمپلنت دردی را حس نمی کنید.
مدت زمان بهبودی پس از کاشت ایمپلنت بسیار کوتاه است و روز بعد میتوانید به محل کار و انجام فعایتهای عادی برگردید. هر چند جوش خوردن ایمپلنت با استخوان به چندین ماه زمان نیاز دارد. تنها در صورتی که احساس درد خفیف داشتید از مسکن استفاده کنید و از پکهای آب سرد نیز به منظور کاهش ورم میتوانید بهره ببرید.
دبی یکی از شهرهای امارات متحده عربی است که در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان که در خاورمیانه واقع شده است. ثبت تغییرات شرکت مساحت این کشور غیر از مساحت جزایر تابعه حدود 777000 کیلومتر مربع می باشد. شهر دوبی حدود ده درصد از ذخایر ثابت شده ی نفت جهان را دارد که ارزش اقتصادی آن بیش از 46 میلیارد دلار در سال 2006 بوده است به همین دلیل سرمایه گذاری ها و ثبت شرکت در دبی بسیار رایج است.
این کشور بنا به اعلام مجامع بین المللی از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی و شاخص توسعه انسانی در سطح کشورهای پیشرفته جهان قرار دارد. اوج شکوفایی وضعیت اقتصادی امارات متحده عربی هنگامی به عنوان معیاری شاخص برای تحقیقات و پژوهش های اقتصادی و تجاری آنها مطرح شد که طی رقابت جهانی 2007 میلادی شهر دبی از نظر قدرت رقابت اقتصادی در رتبه 31 جهان قرار گرفت.
امارات متحده عربی از دیرباز به تجارت مشغول بوده و هم اکنون نیز گزینه مهمی برای شرکتهای خارجی است که به دنبال فرصتهای اقتصادی در این منطقه هستند. دبی موقعیت سوق الجیشی بین اروپا و خاور دور را دارد و شرکتهای چند ملیتی و خصوصی که به دنبال دستیابی به بازارهای خاورمیانه و آفریقا می باشند به اینجا جلب می شود.
دریافت رتبه پنجم در جهان از نظر آزادی تجارت بین الملل از آن جهت برای اقتصاد امارات به دست آمد که از سال 2002 میلادی بخش های دولتی امارات به روی سرمایه گذاران خارجی باز شد و با ایجاد پارکهای تجاری و ارائه خدمات مالی بستری برای حضور سرمایه های کلان خارجی فراهم شد.
می دانیم که امارات یکی از پیشرفته ترین کشورها در نزدیکی ایران است که روز به روز رشد می کند و توسعه می یابد. در سال های گذشته، کشور امارات شرایط پیچیده ای برای ثبت شرکت ها گذاشته بود اما در سال های اخیر شرایط ثبت شرکت در این کشور برای متقاضیان بسیار ساده شده تا با راحتی بیشتر و دردسر کمتر بتوانند شرکت خود را ثبت کنند.
این کشور عربی یکی از محبوب ترین و ثروتمندترین کشورها برای فعالیت های تجاری است که افراد زیادی از سراسر دنیا برای ثبت شرکت و فعالیت های اقتصادی به امارات مهاجرت می کنند. دبی یکی از شهرهای پیشرفته و پرجمعیت این کشور محسوب می شود. متقاضان زیادی از کشورهای همسایه به امارات می آیند تا در شهر دبی اقامت بگیرند تا با ثبت شرکت در امارات از مزایای بی نظیر آن برخوردار شوند.
امارات نزدیک ترین کشور به ایران است که دارای رشد بی سابقه در زمینه تجارت بین الملل بوده و می تواند به عنوان مقصد شما برای ثبت شرکت شناخته شود. این کشور یکی از سریعترین رشدهای اقتصادی را دارد و دارای بالاترین استانداردهای تجاری برای ثبت بسیاری از شرکتهای بزرگ منطقه ای می باشد. بسیاری از ایرانیان در دوبی، به خاک دبی به مانند قطعه ای از خاک ایران نگاه می کنند.
امروزه سرمایه های زیادی از هر جای جهان وارد دبی شده و با همکاری مهمترین شرکت های عربی، عمارتهای بزرگی در این شهر ظاهر شده اند. ایرانیان از جمله افرادی هستند که در تامین سرمایه برای ساختن دوبی، سهیم بوده اند.
بخصوص به دلیل تحریم های جدید، تجار ایرانی تلاش کره اند دفتر یا شرکتی را در این شهر تاسیس کنند. در امارات متحده عربی سرمایه های عظیم منطقه ای و جهانی در حال گردش است و بیشتر برندهای بزرگ جهانی و نشان های شرکتهای عظیم بین المللی در آن وجود دارند که مطابق آمارهای به دست آمده نزدیک به 50 هزار شرکت و موسسه ایرانی در دبی فعالیت دارند. گفته می شود که حجم سرمایه گذاری ایرانیان در دبی طی دو هفته گذشته فراتر از 200 میلیارد بوده است.
کشور امارت به دلیل امکانات فوق العاده بالای خود توانسته است شهری پیشرفته به دنیا ارائه کند و همچنین توانسه تا سرمایه گذاران زیادی از قاره های آسیا، اورپا و آمریکا را به خود جذب کند. همان گونه که می دانید کشور امارات با قوانین سریع و ساده خود باعث شد تا تاجران ایرانی به راحتی بتوانند در این کشور فعالیت کنند.
در سال های اخیر علاوه بر تجار، مردمان عادی برای پیشرفت و رشد، به اقامت در کشور امارت متحده عربی تمایل زیادی یافته اند تا با سرمایه گذاری درست در کشور امارات به خصوص شهر دبی کار کنند و یا ثبت شرکت شخصی خود را داشته باشند.
بهترین روش برای انجام فعالیت های سودآور عظیم و سازماندهی شده با هدف پیشرفت، ثبت یک شرکت و پیشبرد اهداف از طریق فعالیت های تجاری تحت عنوان شرکت ثبت شده است. با انجام فعالیت در قالب یک شرکت، امور تجاری و غیر تجاری شکل قانونی و حقوقی به خود گرفته و از اعتبار بیشتری برخوردارند. افراد حقیقی و حقوقی به دلیل اعتبار شرکت تمایل بیشتری به همکاری با شرکت ثبت شده دارند.
معمولا دو حوزه قانونی برای ثبت شرکت در امارات متحده عربی وجود دارد. اداره توسعه اقتصادی که مسئولیت صادر کردن پروانه های تجاری ثبت شرکت ها را به عهده دارند. بعد از تعیین نوع فعالیت بسته به نوع شرکت گواهی مربوط صادر می شود. مانند گواهی تجارت و تجارت عمومی به منظور صادرات و واردات. گواهی مشاوره برای انواع مشاوره سرمایه گذاری و مهندسی، گواهی فروشگاه، صنعتی و غیره.
کشور امارات به دلیل تکنولوژی های پیشرفته و امکانات جدید، بسیار محبوب شده است. معرف ترین شهر این کشور (دبی) از کسانی که به دنبال پیشرفت و رشد هستند، مملو است. اما واقعا دلیل محبوبیت زیاد کشور امارات برای مردم چیست؟ در ادامه به مزایای کشور امارت متحده عربی و پاسخ به این سوال می پردازیم:
برای ثبت شرکت در امارت یا دبی نیاز به مدارکی است که بدون آنها ثبت شرکت امکان پذیر نیست. در ادامه به صورت کامل به معرفی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در دبی می پردازیم:
روش های ایمپلنت دندان با توجه به شرایطی که قرار است ایمپلنت دندان انجام شود، بسیار متفاوت هستند. دندانپزشک زن در رشت حتما می دانید که ایمپلنت به یک طرح درمان دندان پزشکی گفته می شود و معمولا یک درمان پر هزینه برای پر کردن جای دندان هایی است که از بین رفته اند. اتفاقات زیادی در طول زندگی یک فرد رخ می دهد که ممکن است نهایتا منجر به از دست رفتن دندان هایش شود، تصادفات سنگین، ضربه های قوی، پوسیدگی های شدید، مشکلات لثه و غیره، همگی می توانند نمونه ای از این دلایل باشند. وقتی دندانی از دست می رود به منظور جلوگیری از تیز شدن لثه و ایجاد مشکلات لثه ی متفاوت، سعی می کنند که از یک دندان جایگزین مصنوعی برای پر کردن قسمت خالی و بالا بردن کارایی فک استفاده نمایند.
ایمپلنت یکی از مهم ترین نمونه های درمان جای خالی دندان هاست. البته که نمونه های ضعیف تری هم وجود دارد اما ایمپلنت روش ساختاری همانند خود دندان طبیعی دارد و شامل ریشه، تاج و سایر قسمت های دیگر دندان می شود و در داخل استخوان فک جای میگیرد. همین مورد باعث می شود که ایمپلنت تا سال ها برای فرد بیمار کار کند. به طور کلی، ایمپلنت شامل دو بخش می شود، یک پایه که داخل فک قرار میگیرد و یک تاج که در روی لثه به عنوان دندان واقع می شود. در نهایت روی تاج ساختگی از یک ایمپلنت و یا روکش دندان استفاده می کنند تا دندان مصنوعی ساخته شده، آسیب کمتری ببیند.
لازم است بدانید که جنس پایه ی کاشته شده در استخوان فک از جنس تیتانیوم است و این فلز سازگاری خوب یبا محیط داخلی دهان دارد. حالا که به یک آشنایی ابتدایی و کوتاهی از ساختار ایمپلنت رسیدید، بهتر است بدانید که روش های ایمپلنت دندان متفاوت هستند و اینکه از کدام روش برای اجرای درمان و ترمیم دندان استفاده شود، کاملا به نظر و تجویز متخصص بستگی دارد. در ادامه درباره ی روش های ایمپلنت دندان، بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد.
معمولا روش های ایمپلنت دندان به سه روش بسیار رایج تقسیم می شوند که این سه روش به صورت ایمپلنت یک مرحله ای، ایمپلنت دو مرحله ای و ایمپلنت دندانی شناخته شده اند.
ایمپلنت یک مرحله ای : (Non submerged) : به این روش، روش حد لثه نیز گفته می شود. از روش ایمپلنت یک مرحله ای زمانی استفاده می شود که لثه ها بعد از اینکه دندان کشیده شد، همپوشانی کافی برای پوشاندن حفره ی خالی ناشی از کشیدن دندان را ندارند. در این مرحله معمولا پزشک متخصص، ایمپلنت دندانی مربوط به استخوان فک را قرار می دهد و قطعه ایمپلنتی که باید خارج از فک قرار بگیرد، کاشته نمی شود. در این مرحله متخصص لثه را بخیه می زند. در واقع طرح درمان در همین مرحله ی اول تمام می شود و دیگر نیازی به اجرای مرحله ی دوم درمان نخواهد بود. این پایه برای فک بالا نهایتا سه ماه و برای فک پایین تا دو ماه، بدون تاج قرار می گیرد. بعد از گذشت بازه ی زمانی مذکور، بیمار باید برای قالب گیری و ساخت روکش، اقدام نماید. این روش، یکی از روش هایی است که توسط اکثر پزشکان تجویز می شود و معمولا نتیجه ی مطلوبی هم دارد.
ایمپلنت دو مرحله ای (Submerged) : این طرح درمان معمولا طی دو مرحله انجام می شود. در مرحله ی اول، معمولا پس از کاشت ایمپلنت دندانی داخل استخوان فک، لثه ی روی استخوان بخیه زده می شود. از این رو، این قطعه دیگر با محیط دخلی دهان و سایر میکروب ها، برخورد ندارد. برای اینکه این قطعه ی ایمپلنتی داخلی استخوان فک، بتواند با لثه همپوشانی داشته باشد، برای دندان های فک بالا، سه ماه و برای دندان های فک پایین دو ماه زمان نیاز است. بعد از گذشت این بازه ی زمانی، لثه دوباره باز می شود و سر ایمپلنتی که معمولا شبیه پیچ است از لثه بیرون می زند و قابل رویت است. برای عادت کردن لثه به این قطعه از ایمپلنت نیز معمولا دو هفته تجویز می شود و بعد از دو هفته، بیمار می تواند برای روکش گرفتن و قالب گیری اقدام نماید.
ایمپلنت Immediate Loading : این طرح درمان معمولا برای دندان های جلویی کاربرد دارد. معمولا کاشت قطعه ی مربوط به استخوان فک و پیچ قطعه ی ایمپلنت، در همان جلسه ی اول انجام می شود و یک تاج دندان موقتی هم به عنوان دندان ایمپلنت شده، کاشته می شود. تا در این مدت زمان هم پوشانی لثه و پایه ی ایمپلنت، دهان بیمار ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد. این قطعه ی موقتی نیز بعد از گذشت دو ماه برای فک پایین و سه ماه برای فک بالا، برداشته می شود و قالب گیری اصلی و کاشت تاج اصلی انجام می شود.
در نهایت نتیجه ی هر کدام از این روش ها، تا حد خیلی زیادی به تبحر و تخصص پزشک مربوطه بستگی دارد. پس سعی کنید که متخصص خود را با دقت انتخاب کنید.
فن دفترداری و حسابداری وسیله ای است که اطلاعات لازم را راجع به وضع تاجر و موسسات تجارتی تحصیل و جمع آوری نموده و به تاجر و اشخاص ذینفع امکان می دهد در هر موقع از وضع دارایی، دیون و مطالبات و تعهدات و پیشرفت یا عدم پیشرفت امور موسسه تجارتی اطلاع حاصل نماید. ثبت افزایش سرمایه شرکت پس هر تاجری به استثنای کسبه جزء مکلف است دفاتر 1-روزنامه 2 –کل 3-دارایی 4 -کپیه را داشته باشد. بخصوص که قوانین مالیاتی ایران درآمد بازرگان و شرکت ها را بر اساس ترازنامه و حساب سود و زیان آنان که از روی دفاتر قانونی تنظیم می شود قرار می دهد.
1-دفتر روزنامه: دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات و دیون و داد و ستد تجارتی و معاملات راجع به اوراق تجارتی(از قبیل خرید و فروش و ظهر نویسی) و بطور کلی جمیع واردات و صادرات تجارتی خود را به هر اسم و رسمی که باشد و وجوهی را که برای مخارج شخصی خود برداشت می کند در آن دفتر ثبت نماید.
2-دفتر کل:دفتری است که تاجر باید کلیه معاملات را لااقل هفته ای یک مرتبه از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلفه آن را تشخیص داده و جدا نموده هر نوعی را در صفحه مخصوص در آن دفتر بطور خلاصه ثبت کند.
3-دفتر دارایی:دفتری است که تاجر باید هر سال صورت جامعی از کلیه دارایی منقول و غیرمنقول و دیون و مطالبات سال گذشته خود را به ریز ترتیب داده در آن دفتر ثبت و امضاء نماید و این کار تا پانزدهم فروردین ماه سال بعد انجام پذیرد.
4-دفتر کپیه:دفتری است که تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های صادره خود را در آن به ترتیب تاریخ ثبت نماید.
قانون گذار اهمیت مخصوصی برای دفاتر تجارتی قائل شده و بین تجار، دفاتر تجارتی سندیت دارد. بنابراین دفاتر روزنامه و کل دارایی قبل از آنکه در آن چیزی نوشته شود توسط مرجع ثبت شرکت ها باید پلمپ گردد.
بموجب مفاد ماده 11 و 12 قانون تجارت مذکور در ماده 6 (روزنامه-کل-دارایی و کپیه) و سایر دفاتری که تجار برای امور تجارتی خود به کار می برند (مانند دفتر اوراق سهام-دفتر انبار و نظایر آن) در صورتی معتبر و دارای سندیت می باشند که مطابق مقررات این قانون تهیه و تنظیم شده باشند در غیر اینصورت فقط علیه صاحب آن ها معتبر خواهند بود.
لذا با توجه به مراتب فوق دفاتر روزنامه، کل و دارایی می بایست از طرف اداره ثبت،شماره گذاری،امضا و پلمپ گردند.از آن جا که ترازنامه جایگزین دفتر دارایی شده است لذا در حال حاضر پلمپ و شماره گذاری دفاتر روزنامه و کل که معمولاَ اساس حسابداری موسسات را تشکیل می دهند از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و پلمپ سایر دفاتر تقریباً متروک و منسوخ شده است.
ماده 2 آئین نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگاهداری دفاتر مقرر می دارد:دفاتر روزنامه و کل باید به زبان فارسی تحریر و قبل از ثبت هرگونه معامله در آن ها مطابق مقررات مواد 11 و 12 قانون تجارت مصوب 1311 از طرف نماینده اداره ثبت اسناد امضاء و پلمپ گردد.
لذا، دفاتر تجارتی باید دارای نمره ترتیبی(صفحه گذاری شده) و قیطان کشیده باشد و با درخواست کتبی متقاضی (در خصوص شرکت ها و موسسات غیر تجارتی به امضاء صاحبان امضاء مجاز) و ممهور نمودن کلیه صفحات هر دفتر به مهر مخصوص پلمپ دفاتر تجارتی و سپس پرداخت حق الثبت مربوط و تکمیل نمودن اظهارنامه پلمپ دفاتر تجارتی،دفاتر فوق توسط متصدی مربوط در دفتر مخصوص ثبت و به امضاء مسئول مربوط خواهد رسید.
ضمناً باید دوطرف قیطان با مهر سربی که وزارت دادگستری برای این منظور تهیه می نماید منگنه شده و کلیه اعداد با تمام حروف نوشته شود.متصدی امضاء مکلف است که صفحات هر دفتری را شمرده،در صفحه اول و آخر آن تعداد صفحات آن را با قید تاریخ امضاء نماید.
آنچه که مهم است تاریخ پلمپ دفاتر فوق الذکر می باشد چون گفته شد که ترازنامه و حساب سود و زیان کلیه اشخاص حقوقی متکی به دفاتر قانونی آن ها می باشد.لازم به توضیح است که یکی از وظایف هیئت مدیره تسلیم ترازنامه و حساب سود و زیان متکی به دفاتر قانونی حداکثر تا یک ماه پس از سال مالی به دارایی محل می باشد.
بنابراین قبل از پایان هر سال مالی بایستی دفاتر قانونی سال مالی بعد را پلمپ نموده و آماده شروع عملیات مالی سال بعد نمایند.چون قانون مالیات های مستقیم نیز ادارات ثبت را مکلف نموده است که دفاتر ثبت شده و شماره های آن را به انضمام سایر موارد خواسته شده در قانون در آخر هر ماه به اداره امور اقتصادی و دارایی محل اقامت موسسه ارسال دارند.لذا اهمیت تاریخ پلمپ دفاتر قانونی مشخص می گردد.
البته در مورد موسسات جدیدالتاسیس تاخیر ثبت دفاتر برای اولین سال تاسیس تا سی روز از تاریخ ثبت شخص حقوقی یا تاریخ شروع بکار سایر اشخاص مجاز شمرده است. همچنین در مواردی که دفاتر پلمپ شده توسط مقامات قضایی یا سایر مراجع قانونی از دسترس مودی خارج شود صاحب دفتر حداکثر ظرف مدت سی روز باید نسبت به پلمپ و ثبت دفاتر قانونی جدید و ثبت عملیات آن مدت در دفاتر جدید اقدام نماید.
چنانچه اشخاص حقیقی یا حقوقی از دفاتر پلمپ شده سال قبل استفاده ننموده باشند یا به عبارتی دفاتر ثبت و پلمپ شده نانویس مانده باشد و قصد استفاده آن را برای سال مالی آتی داشته باشد مراتب حداکثر ظرف مدت سی روز از تاریخ شروع سال مالی جدید با ذکر مشخصات دفاتر مزبور به حوزه مالیاتی ذیربط اعلام می شود.
هر یک از دفاتر قانونی باید در هر صورت تا ده سال در محل شرکت و جزء اسناد شرکت نگهداری گردد و دفاتر هر شرکتی که منحل شده باشد با نظر مدیر ثبت اسناد در محل معینی از تاریخ ختم تصفیه تا ده سال باید محفوظ بماند.
در هر حال پلمپ نکردن دفاتر تجارتی آن ها را از قدرت اثباتی محروم نکرده، بلکه می تواند جزء امارات قضایی محسوب گردد.
-کپی شناسنامه مدیر عامل و مهر شرکت
-ارائه آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی
-تقاضای اخذ دفاتر تجاری
اخذ پلمپ دفاتر:
جهت اخذ پلمپ دفاتر،به سامانه اداره ثبت شرکت ها قسمت پلمپ دفاتر تجارتی مراجعه نمایید و قسمت اطلاعات متقاضی را تکمیل کنید.اطلاعات متقاضی پلمپ شامل نوع شخص متقاضی، تابعیت متقاضی،شماره همراه می باشد. تمامی پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراهی که در این قسمت درج می نمایید ارسال خواهد شد. قسمت شروع سال مالی و شروع ماه مالی را نیز تکمیل کنید.منظور از شروع سال، ماه و روز مالی انتخاب آن ها بر اساس مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت گردیده است می باشد.تاریخ پایان سال مالی،نیز توسط سامانه محاسبه می گردد.بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نمی باشد.
سپس با طی کردن سایر مراحل خواسته شده در سامانه (اطلاعات شخصیت حقوقی،اطلاعات تکمیل کننده اظهارنامه پلمپ،هیئت مدیره شرکت/موسسه، سمت هیئت مدیره شرکت موسسه) فرم اظهارنامه ای که در سایت است را نیز پر کنید و از آن پرینت بگیرید. چنانچه اطلاعات را به درستی وارد نموده باشید و مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گرفته باشد (پیگیری درخواست از طریق همین سامانه امکان پذیر است) می بایست پرینت اظهارنامه را به همراه مدارکی که ذکر شد، به اداره ثبت ارسال نمایید تا اداره پست دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید نموده اید ارسال دارد.
شرکت/خانم/آقا
دفاتر خود را در تاریخ...............تحت شماره.....................در این اداره کل پلمپ نموده است.این گواهی حسب درخواست متقاضی جهت ارائه به ..............................صادر گردیده است.
اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
موارد رد دفاتر:
ماده 20 تخلف از تکالیف مقرر در این آیین نامه در موارد زیر موجب رد دفاتر می باشد:
1-در صورتی که دفاتر ارائه شده از پلمپ خارج شده و یا فاقد یک یا چند برگ باشد.
2-عدم ثبت یک یا چند فعالیت مالی در دفاتر به شرط احراز.
3-ثبت هزینه ها و درآمد و هر نوع اعمال و اقلام مالی غیر واقع در دفاتر به شرط احراز(توضیح آنکه ثبت هزینه هایی که وقوع آن محقق بوده اما به دلایل خاص قانونی از حیث مالیاتی قابل قبول نیست و برگشت داده می شود به منزله ثبت هزینه های غیر واقعی تلقی نمی شود)
4-ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت بین سطور
5-نوشتن دفاتر با وسایلی که به سهولت قابل محو است(مانند مواد گرافیت)ممنوع است.
6-تراشیدن،پاک کردن و محو کردن مندرجات دفاتر به منظور سوء استفاده(اگر در نوشتن مطالب دچار اشکال شدیم،با توجه به این که استفاده از لاک غلط گیر و هر گونه وسیله از این قبیل ممنوع است،تنها کاری که باید انجام دهیم این است که روی کلمه یا عدد اشتباه با خودکار قرمز یک خط بکشیم و با همان خودکار یا خودنویس اصلی درست آن را بنویسیم)
7-تاخیر تحریر دفاتر روزنامه و مشاغل زاید بر حد مجاز مندرج در تبصره های 2 الی 4 ماده 13 و ماده 17 (یعنی بدون منظور سوء استفاده تا 15 روز و از تاریخ شروع فعالیت شرکت تازه تاسیس تا 30 روز) و تاخیر تحریر دفتر کل زاید بر حد مجاز مندرج در ماده 14 این آیین نامه .(یعنی حداکثر تا پانزدهم ماه بعد)
8-عدم ثبت عملیات شعبه یا شعب در دفاتر مرکزی طبق مقررات ماده 15 این آیین نامه
9-در اجرای مقررات تبصره 3 ماده 13 این آیین نامه در مواردی که دفاتر مزبور به ادعای مودی از دسترس وی خارج شده باشد و غیر اختیاری بودن موضوع مورد تایید اداره امور مالیاتی ذیربط قرار نگیرد.(مثلاَ مودی ادعا کند دفاتر به سرقت رفته اما دادگاه رای خلاف آن را بدهد)
10-عدم ارائه دستورالعمل های نحوه کار با نرم افزارهای مالی مورد استفاده و همچنین عدم تسلیم خلاصه عملیات موضوع ماده 17 این آیین نامه در مهلت مقرر در مورد اشخاصی که از سیستم های الکترونیکی استفاده می نمایند.
11-عدم تطبیق مندرجات دفاتر قانونی یا دفتر مشاغل حسب مورد که به شرح ماده 17 این آیین نامه تهیه و تنظیم گردیده با اطلاعات موجود در سیستم های الکترونیکی،در مورد اشخاصی که از سیستم های الکترونیکی استفاده می نماید.
12-جای سفید گذاشتن بیش از حد معمول در دفتر روزنامه و دفتر مشاغل به منظور سوء استفاده(چه دو خط و چه یک صفحه-دوستان توجه داشته باشند که در این میان باید در مورد صفحاتی که به هم چسبیده اند خیلی دقت کرد.از طرف دیگر هر بار که هنگام نوشتن دفاتر به منظور انجام کاری فرایند نوشتن قطع می شود،قبل از نوشتن مجدد بهتر است ابتدا صفحه قبل را مشاهده کنیم تا از صحت پر و خالی بودن آن مطمین شویم.به طوری که منجز به ایجاد اشتباهات جبران ناپذیر نگردد.سفید ماندن پایین حساب های کل و پایان دفتر روزنامه یا پایان اسناد در صورتی که بخش سفید مانده با یک خط بسته شود،به اعتبار دفاتر خللی وارد نمی کند)
13-عدم ارائه یک یا چند جلد از دفاتر امضاء پلمپ و ثبت شده نانویس(یعنی دفاتر پلمپ شده توجه کنید که این دفاتر نمی توانند در سال های آتی استفاده شوند و تا 10 سال بایستی آن ها را به همان صورت نگاهداری کرد)
14-استفاده از دفاتر ثبت و پلمپ شده سال های قبل برخلاف ماده 3 این آیین نامه.
15-بستانکار شدن حساب های نقدی و بانکی مگر این که حساب های بانکی با صورتحساب بانک مطابقت ننمایند و یا بستانکار شدن حساب های بانکی یا نقدی ناشی از تقدم و تاخر ثبت حساب ها باشد که در این صورت موجب رد دفتر نیست.
16-در صورتی که ثابت شود اسناد ثبت شده در ماشین های الکترونیکی ظرف مهلت های مقرر در مواد 1413 و 17 آیین نامه (با در نظر گرفتن مقررات تبصره های ماده 13)قطعی نشده باشد.(یعنی بایستی در خصوص صدور ثبت با استفاده از ماشین های الکترونیکی مهلت مقرر برای صدور سند قطعی غیر قابل تغییر رعایت شود.به عبارت دیگر اسناد موقت مربوطه باید به اسناد دائم تبدیل شوند.)
هر گونه اصلاحات مربوط به عملیات و رویدادهای مالی مربوط به قبل از قطعیت اسناد باید در همان سال از طریق ثبت های حسابداری اصلاح گردد.
17-تهیه و تنظیم صورت های مالی بدون رعایت مقررات ماده 18 این آیین نامه برای اشخاص حقوقی و مشمولین بند الف ماده 96 قانون مالیات های مستقیم مصوب 27/11/1380
18-اشتباه حساب حاصل از ثبت عملیات موسسه در صورتی که نسبت به اصلاح آن طبق مقررات تبصره ماده 11 این آیین نامه اقدام نشده باشد.(یعنی اصلاح حساب در همان سال با استفاده از استانداردهای حسابداری و متکی بر ارائه مستندات کافی)
19-در صورتی که مودیان مالیاتی حسب مورد از اوراق مخصوص ماده 169 قانون مالیات های مستقیم استفاده ننمایند. (طبق ماده 169 قانون مالیات های مستقیم وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند در صورتی که به منظور تسهیل در تشخیص درآمد مودیان مالیاتی کاربرد وسائل، روش ها، صورتحساب ها و فرم هایی را جهت نگاهداری حساب برای هر گروه از آنان ضروری تشخیص دهد، مراتب را تا آخر دی ماه هر سال در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار آگهی کند و مودیان از اول فروردین سال بعد مکلف به رعایت آن ها می باشند، عدم رعایت موارد مذکور در مورد مودیانی که مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند موجب بی اعتباری دفاتر خواهد بود و در مورد سایر مودیان موجب تعلق جریمه ای معادل 20 درصد مالیات منبع می باشد.
تبصره- در صورتی که رعایت موارد مذکور در ماده فوق بنا به تشخیص هیئت حل اختلاف مالیاتی از عهده مودی خارج بوده،مشمول بی اعتباری دفاتر و جرایم مربوط حسب مورد نخواهد بود)
ماده 21.هیات سه نفری حسابرسان موضوع بند 3 ماده 97 قانون مالیات های مستقیم در مواردی که با توجه (استانداردهای حسابداری و درجه اهمیت ایرادات مطروحه از سوی اداره امور مالیاتی و رعایت واقعیت امر احراز نمایند که ایرادات مزبور به اعتبار خللی وارد نمی نماید،می توانند نظر خود را مبنی بر قبولی دفاتر و اسناد و مدارک اعلام نمایند).