آشنایی با فاکتورهای موفقیت برند

شروع کسب و کار ،یکی از جالب ترین عملکردهایی است که یک فرد می تواند داشته باشد. ثبت تغییرات شرکت اگر شما یک تجارت را شروع کنید،موفقیت در آن زمانی تحقق می یابد که نتیجه ی آن به دست مشتری نیز برسد.در این شرایط ، چنانچه بخواهیم کاری موثر ایجاد کنیم و محصولات و کالاهای خود را به دیگران هم معرفی نماییم، برندها فرصتی بی نظیر جهت اثر بخش کردن، متمایز کردن وهمین طور ماندگار نمودن کالاها و محصولات به دست می دهند که از این فرصت می توان به بهترین شکل برای اهداف بازاریابی و موفقیت یک سازمان استفاده نمود.
یکی از بهترین تعاریف برند در سال 1995 توسط گرندرزلزی ارائه شد:برند نمادی پیچیده است که دامنه متنوعی از ایده ها و ویژگی ها را در برمی گیرد.برند نه تنها با استفاده از آهنگ خود(معنی و مفهوم لغوی)بلکه مهم تر از آن با استفاده از هر عاملی که در طول زمان به نحوی با آن در آمیخته و در جامعه به صورت هویت اجتماعی و شناخته شده نمود یافته،با مشتری سخن می گوید.
برای داشتن برند موفق باید اهداف مختلفی در نظر گرفته شود تا بتوانید خود را با تمام ابزار موفقیت مجهز کنید. شرکتهای بزرگ و موفق همیشه در پی راه هایی بوده اند تا بتوانند عواملی که در افزایش ارزش نام تجاری مؤثرند را افزایش دهند. ثبت قانونی یک نام تجاری برای آن حمایت قانونی فراهم می کند. هنگامی که یک برند ثبت می شود ، منجر می شود نام و نشانی که برای محصول برنامه ریزی شده ، به سلامت در مسیر تحقق اهداف یک سازمان به کار بسته شود و از آسیب ها محفوظ بماند.مضاف بر این،حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسانی محسوب می شود که علامت خود را به ثبت برسانند.
امروزه، با توجه به گسترش مبادلات در سطح بین الملل و رقابت شدید بین برندها، مطالعه و شناسایی شاخص های تاثیرگذار بر رفتار مصرف کننده در انتخاب برند امری ضروری به نظر می رسد.لذا در این نوشتار،با توجه به اهمیت قابل توجه برند در کشور و حضور برندهای ایرانی در سطح جهانی سعی در شناخت و رتبه بندی شاخص های مورد نظر مشتریان در انتخاب برند نموده تا با شناسایی اهم فاکتورهای تاثیرگذار در موفقیت برند به ارائه راهکارهایی جهت پیشرفت شرکت های نوپا و جلب تعالی بیشتر شرکت های پایدار بپردازیم.
_فاکتورهای موفقیت برند

  • هویت و شخصیت برند

هویت برند:
هویت عبارت است از خصوصیات،اهداف و ارزش هایی که نشانگر حس شخصیت هستند که متمایز کننده یک نام تجاری از نام های دیگر می باشند.

هویت برند،بیان کننده ی ویژگی های ایده آل است که برند قصد دارد به مشتریان ارائه دهد.به عبارت دیگر،هویت برند عبارت است از آنچه که برند به بازار تعهد داده و ارائه می دهد .این مفهوم،پایه و اساس تمایزات برند از رقبا و نمادین کردن آن ها،توسط مشتریان را مهیا می سازد.(جانونیس،دووالین و ویرویلایت ،2007)
نکته حائز اهمیت این است که تصور بسیاری از مدیران از هویت برند،ویژگی های دیداری (مثل رنگ،طرح های گرافیکی و...) است.در حالی که هویت برند این نیست،بلکه هویت برند در قالب مباحثی چون تمایزات برند،دوام و بقای آن ارزش ها و دید شخصی آن ها در مورد سازمان و...می باشد.
شخصیت برند:
تحقیقات بر روی شخصیت برند،به خصوص از نیمه دوم سال 1990 شدت یافته است.در این تحقیقات محققان اظهار داشتند که مصرف کنندگان به طور طبیعی مشخصه های شخصیت را به برند های محصولات نسبت می دهند.به عبارت دیگر شخصیت برند را به عنوان مجموعه ای از خصوصیات انسانی مرتبط و همراه با یک برند تعریف و در این راستا،چهار مشخصه اصلی شخصیت برند مشتمل بر شایستگی،صداقت،قدرت مندی و نیرومندی،هیجان انگیزی را شناسایی می کنند.هر برند می تواند بر مبنای این چهار مشخصه اصلی قرار گیرد و ارزیابی شود.
بعد صداقت شامل مشخصه هایی نظیر امین و درستکاری،صداقت و بی ریایی،واقعی،سالم و بی خطر بودن،اصیل و در نهایت ویژگی شخصیتی دوستانه است.دومین بعد یعنی هیجان شامل مشخصه هایی نظیر آراستگی،مطابق با آخرین مد روز،جسارت وآراستگی است.بعد شایستگی معیارهای قابل اطمینان و موثق،سخت کوشی،هوشمندی را تحت پوشش قرار می دهد.در حالی که بعد پیچیدگی تبلوری از مشخصه های آراسته،فریبنده،جذاب و دل نشین و در نهایت ملایم است.(صانعی،1390)

  • ویژگی های فردی مصرف کننده

ذهنیات و برداشت های مصرف کنندگان از نام تجاری مبنای تصمیم به خرید و اعتماد به نام تجاری را تشکیل می دهند .تصمیم گیری مصرف کننده در ارتباط با نحوه قضاوت مصرف کنندگان در هنگام انتخاب از میان گزینه های مختلف می باشد.در دنیای امروز،خریداران برای تصمیم گیری در فرایند خرید،با سوالات و اما و اگر های بسیاری رو به رو هستند.تنوع کالاها و محصولات مختلف باعث شده اند مشتریان با حق انتخاب های فراوانی مواجه باشند.(تودور،2004)از سوی دیگر شرکت ها دریافتند که هزینه جذب مشتریان جدید پنج برابر هزینه حفظ مشتریان کنونی است و از دست دادن یک مشتری،تنها از دست دادن یک قلم فروش نیست بلکه فراتر از آن به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانسته است در طول زندگی انجام دهد.
از جمله شاخص های ویژگی های فردی مصرف کننده،سبک زندگی است.سبک زندگی را می توان به عنوان الگویی از زندگی در نظر گرفت که مصرف کننده بر طبق آن محصولات،فعالیت ها و منابع گوناگون را به کار می گیرد.
سبک زندگی الگوی زندگی فرد در جهان می باشد که در قالب فعالیت ها،علائق و عقاید ظهور می یابد.
این فاکتور، مشخص می کند که مصرف کننده چگونه پول،زمان را برای فعالیت ها و علایق مختلف صرف می کند و نیز فعالیت های روزمره مرتبط با کسب،مصرف و دفع محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد..مصرف کنندگان ترجیح می دهند تصمیمات خریدی اتخاذ کنند که مطابق با سبک زندگی آن ها باشد و محصولاتی را انتخاب نمایند که متناسب با نقش های آن ها در زندگیشیان باشد.
از جمله سایر شاخص های فردی مصرف کننده عبارت است از:
قیمت،ارزش احساسی محصول،جذابیت،زیبایی ظاهری،مدگرایی، ارزش شخصی

  • _وفاداری به برند

همان طور که مذکور افتاد،نام تجاری مجموعه ای از ارزش های کارکردی و احساسی است و ارزش های احساسی این قابلیت را دارند که به عنوان منبعی برای مزیت رقابتی قرار گیرند.وقتی این ارزش ها به اندازه ای باشد که مشتریان با نام تجاری پیوند احساسی محکمی برقرار کنند این پیوند احساسی می تواند منجر به احساس تعهد و وفاداری شود.این احساس وفاداری به نام تجاری می تواند هزینه های بازاریابی پایین تری را به شرکت تحمیل کند و علاوه بر ایجاد وفاداری در مشتریان سبب می شود که آن ها حساسیت کمتری نسبت به قیمت داشته باشند.
مشتری پس از خرید محصول ارزش های حاصل از مصرف آن محصول را با ارزش های مورد انتظار آن مقایسه می کند وقتی ارزش های حاصل از مصرف کالا از ارزش های مورد انتظار مشتری بیشتر باشد مشتری احساس خشنودی می نماید.اگر این روند ادامه یابد مشتری احساس خشنودی خود را با خرید مجدد نام تجاری و توصیه خرید آن به دوستان و نزدیکانش نسبت به شرکت ابزار می دارد.
از جمله عوامل موثر در وفاداری به برند عبارت است از:آگاهی از برند،شهرت و سابقه خدمت،کیفیت ارتباط با مشتری،تن خور خوب

  • اعتبار برند

اعتبار نام تجاری عبارت است از باورپذیری اطلاعات مرتبط با موقعیت و موضع محصول که در یک نام تجاری موجود است و مستلزم انجام با ثبات آنچه قول داده شده است می باشد.
اعتبار نام تجاری شرکت نقش مهمی در تاثیرگذاری بر نگرش ها و نیت خرید دارد.اعتبار شرکت بخشی از تصویر یا شهرت مثبت شرکت می باشد.اعتبار شرکت نقش مهمی در توسعه شرکت برای تضمین وام ها،ایجاد شرکت و محصولات دارد.اعتبار شرکت همچنین در شکل دادن هویت شرکت مهم می باشد.مصرف کنندگانی که شرکت را معتبر درک می کنند به احتمال بیشتری تبلیغات و آگاهی های شرکت را مطلوب ارزیابی می کنند و محصولات شرکت را می خرند.
نام تجاری معتبر نشانه ای از موقعیت و موضوع محصول آن،ریسک های درک شده کمتر توسط مصرف کنندگان و هزینه های پایین مصرف کنندگان برای جمع آوری و پردازش اطلاعات برای تصمیم گیری می باشد.همچنین اعتبار کالا ممکن است ادراکات(یا انتظارات) مصرف کننده از کیفیت محصول را افزایش دهد این به این دلیل است که نام تجاری ممکن است بر فرایند روانی که سطوح کیفیت عینی به سطوح کیفیت درک شده تبدیل می شود تاثیر بگذارد.بنابراین ممکن است دو نام تجاری با کیفیت مشابه به دلیل سطوح متفاوت اعتبارشان کیفیت درک شده متفاوتی داشته باشند.
اعتبار نام تجاری،تاثیر تجمعی همه اقدامات انجام شده توسط آن نام تجاری را نشان می دهد.هم تخصص و هم قابل اعتماد بودن یک نام تجاری تاثیرات تجمعی استراتژی ها و اقدامات بازاریابی گذشته و فعلی را نشان می دهند.نام های تجاری که در طول زمان ثبات بیشتری در آمیخته بازاریابی و سرمایه گذاری بالاتری در نام تجاری دارند اعتبار بالاتری خواهند داشت.
شرکت ها می توانند عناصر آمیخته بازاریابی متعددی را مانند ارائه ضمانت های گسترده برای نشان دادن کیفیت محصول استفاده کنند.از جمله مهم ترین شاخص های اعتبار برند عبارتند از:
1-کیفیت محصول
2-تسهیلات پس از فروش
3-فرایند خرید آسان(دسترسی)
4-خلاقیت
5-قابلیت اطمینان و اعتماد

  • واکنش مشتری نسبت به برند

ذهنیت مشتریان و وضعیت بازار،تعیین کننده ی نحوه واکنش وپاسخ مشتریان و بازار به برند است.شش بعد کلیدی در رابطه با نحوه واکنش بازار به برند شناسایی شده است.این شش بعد عبارت است از:اقدامات بازاریابی(تبلیغات)،شناخت برند،عملکرد برند،هیجان انگیزی،ارزش اجتماعی،ساختار هزینه
فرآیند ارزش آفرینی برند آشکار می سازد که ایجاد ذهنیت های مطلوب(شناخت برند) منبع اصلی تمامی ارزش آفرینی های برند است.شناخت برند،به ذهنیت های افراد در رابطه با برند اطلاق می گردد و شامل تمامی جنبه های توصیفی و سنجشی اطلاعات مرتبط با برند است.

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

آگاهی از برند تحت تاثیر عواملی همچون تبلیغات،ارتباط دهان به دهان و ...قرار می گیرد.در حالیکه،بیشتر افراد معمولاَ از مقوله تبلیغات چشم پوشی می کنند،این مورد بخصوص خود یکی از عوامل مهم به موفقیت رساندن بسیاری از بزرگان امر تجارت می باشد.
پس از عملی نمودن فاکتورهای فوق،موفقیت خود را جشن بگیرید!

سوراخ شدگی دندان چیست؟ سیلانت ها چگونه از سوراخ شدگی ها جلوگیری می کنند

سلامت دندان و سوراخ شدگی ها

حفره ها و سوراخ شدگی ها چیزی است که از پوسیدگی دندان و آسیب دیدن دندان حاصل می شود. پوسیدگی دندان می تواند هم روی پوشش بیرونی دندان (مینای دندان) و هم روی لایه داخلی دندان (به نام عاج) تأثیر بگذارد.

چه عواملی باعث پوسیدگی دندان می شود؟ دندانپزشک زن در رشت وقتی مواد غذایی با کربوهیدرات هایی مانند نان ، غلات ، شیر ، سودا ( نوشیدنی گازدار ) ، میوه ، کیک یا آب نبات روی دندان های شما باقی می مانند ، باکتری های موجود در دهان شما آنها را به اسید تبدیل می کنند. باکتریها ، اسید ، مواد غذایی باقی مانده و بزاق شما برای تشکیل پلاک با یکدیگر ترکیب می شوند که این پلاک به دندان می چسبد. اسیدهای موجود در پلاک ، مینای دندان را در خود حل می کنند و سوراخ هایی در دندان شما ایجاد می کنند.

چه کسانی به سوراخ شدگی دندان دچار می شوند؟

بسیاری از مردم فکر می کنند فقط کودکان دچار سوراخ شدگی دندان می شوند ، اما با افزایش سن ، تغییراتی در دهان شما ایجاد می شود. هرچه پیرتر می شوید ، لثه ها از دندان های شما جدا می شوند. آنها همچنین به دلیل بیماری لثه  می توانند از بین بروند. این امر ریشه دندان های شما را در معرض پلاک دندان قرار می دهد. و اگر غذاهای پر قند یا پر کربوهیدرات زیادی مصرف می کنید ، احتمال ابتلا به سوراخ شدگی ها بیشتر است.

بزرگسالان مسن تر گاهی اوقات در اطراف لبه های دندان هایی که ترمیم شده اند ( پُر شده اند ) دچار پوسیدگی می شوند. افراد سالخورده معمولاً به دلیل استفاده نکردن از فلوراید یا نداشتن مراقبت دهانی خوب از زمان کودکی ، برای بهبود وضعیت دندان های خود ، اقدامات دندانپزشکی زیادی انجام می دهند. با گذشت سالها ، این ترمیم ها می توانند دندانها را ضعیف کرده و بشکنند. باکتری ها در شکاف و درز دندان ها جمع می شوند و باعث پوسیدگی می شوند. ( در ادامه به چگونگی پوشاندن این درز ها بوسیله ی سیلانت ها خواهیم پرداخت ).

سوراخ شدگی های دندان ها چگونه درمان می شوند؟

درمان سوراخ شدگی دندان بستگی به این دارد که سوراخ شدگی چقدر گسترده شده باشد. بیشتر اوقات ، دندانپزشک قسمت متلاشی شده ی دندان شما را با مته برمی دارد. او سوراخ را با یک مواد ترمیمی ساخته شده از آلیاژ نقره ، طلا ، پرسلن ، یا  کامپوزیت رزین پُر می کند. این مواد ایمن هستند.برخی افراد نگرانی در مورد روش ترمیم دندان  بوسیله ی جیوه به نام آمالگام را ابراز کرده اند ، اما انجمن دندانپزشکی آمریکا ، سازمان غذا و دارو و سایر آژانس های بهداشت عمومی می گویند که آنها بی خطر هستند. آلرژی به ترمیم دندان ها نادر است.

  تاج دندان وقتی استفاده می شود که دندان آنقدر پوسیده شود که خیلی از آن باقی نماند. دندانپزشک شما قسمت آسیب دیده را برداشته و ترمیم می کند. او تاج ساخته شده از طلا ، پرسلن و یا پرسلن بر پایه فلز را بر روی ساختار باقی مانده ی دندان قرار می دهد.

اگر ریشه یا پالپ دندان  شما از بین رفته و یا به طریقی آسیب دیده باشد که ممکن است ترمیم نشود ممکن است به روت کانال تراپی  ( عصب کشی ) احتیاج داشته باشید. دندانپزشک عصب ، رگ های خونی و بافت را به همراه قسمت های پوسیده شده دندان از بین می برد. او کانال های ریشه ها را تمیز می کند. ممکن است شما نیاز به تاج دندان بر روی دندان پر شده داشته باشید.

 

سلامت دندان ها و سیلانت ها

سیلانت دندان یک روکش پلاستیکی نازک است که بر روی سطوح دندانها که در هنگام جویدن برروی یکدیگر می آیند ، کار گذاشته می شود. سیلانت دندان معمولاً برای دندانهای پشتی ( دندان های آسیای کوچک و دندان های آسیا ) و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ، استفاده می شود. سیلانت به سرعت وارد تو رفتگی ها و شیارهای دندان می شود و یک سپر محافظ روی مینای دندان های هر دندان تشکیل می دهد.

اگرچه مسواک زدن و نخ دندان زدن می تواند ذرات و پلاک مواد غذایی را از سطوح صاف دندان ها خارج کند ، اما همیشه نمی توان آنها را به تمام گره ها و لاله های دندان های پشتی وارد کرد تا مواد غذایی و پلاک را از بین ببرد. سیلانت ها با پر کردن این شیار ها و جلوگیری از ورود پلاک و مواد غذایی ، این مناطق آسیب پذیر را از پوسیدگی دندان محافظت می کنند.

چه کسانی باید از سیلانت ها استفاده کنند؟

به دلیل احتمال ایجاد پوسیدگی در تو رفتگی و شیارهای دندان های اسیای کوپک و دندان های اسیا، کودکان و نوجوانان کاندید های خوبی برای سیلانت ها هستند. با این حال ، بزرگسالانی که دندانشان بدون پوسیدگی یا داشتن مواد ترمیمی می باشد برای دندان های آسیای خودشان همچنین می توانند از سیلانت ها استفاده کنند.

به طور معمول ، در کودکان به محض اینکه این دندان ها بیرون بیایند ، باید بر روی دندان های آسیای دائمی و دندان های آسیای کوچک خود سیلانت بکشند. از این طریق ، سیلانت ها می توانند از دندان های کودکان 6 تا 14 ساله که در معرض سوراخ شدگی هستند ، محافظت کنند.

در بعضی موارد ، ممکن است سیلانت دندان برای دندانهای کودک نیز مناسب باشد ، مانند زمانی که دندانهای شیری کودک دارای تو رفتگی و شیارهای عمیق است. از آنجا که دندانهای شیری چنین نقش مهمی در نگه داشتن فاصله صحیح برای ظهور دندانهای دائمی دارند ، حفظ سلامت این دندانها بسیار مهم است تا زود از بین نروند.

چگونه سیلانت ها برروی دندان ها کار گذاشته می شوند؟

فرآیند کار گذاشتن سیلانت بر روی دندان ها یک فرایند ساده و بدون درد است. فقط چند دقیقه طول می کشد تا دندانپزشک یا متخصص بهداشت شما سیلانت را برای مهر و موم کردن هر دندان استفاده کند. مراحل کار گذاشتن آن به شرح زیر است :

ابتدا دندان هایی که قرار است سیلانت شوند کاملاً تمیز می شوند.

سپس هر دندان خشک شده و پنبه یا مواد جاذب دیگری در اطراف دندان قرار داده می شود تا خشک شود.

یک محلول اسیدی روی سطح دندان ها که برای جویدن روی یکدیگر می آیند ، قرار می گیرد تا آنها را سفت و سخت تر کند ، که این امر به پیوند سیلانت دندان ها کمک می کند.

سپس دندانها شسته و خشک می شوند.

سپس سیلانت بر روی مینای دندان قلم زده می شود ، در جایی که مستقیماً به دندان وصل شده و سخت می شود. گاهی اوقات برای کمک به سخت شدن سیلانت ، از یک نور مخصوص استفاده می شود.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

سیلانت ها چقدر دوام می آورند؟

سیلانت ها می توانند تا 10 سال دندان شما را از پوسیدگی دندان ها محافظت کنند ، اما برای اینکه بدانید آنها ترک خورده اند یا ساییده شده اند باید در معاینات منظم دندانپزشکی ، آنها را بررسی کنید. دندانپزشک شما می تواند در صورت لزوم سیلانت ها را جایگزین کند.

سازمان جهانی مالکیت فکری(با هدف حمایت از علائم تجاری و اختراعات)

مالکیت فکری شامل موارد ذیل می باشد:


الف-مالکیت صنعتیIndustrial Property
که مشتمل است بر:
1-علائم تجاری Trade Marks  و حقوق غیر مادی ناشی از علائم
2-اختراعات Inventions و حقوق غیر مادی ناشی از خلاقیت و نوآوری
ب)مالکیت ادبی و هنری Copyright
کلمات Intellectual Property   که به فارسی "مالکیت معنوی" ترجمه شده،صحیح به نظر نمی رسد، ثبت شرکت زیرا در زبان فارسی کلمه "معنوی" در معنای سیر در عالم عرفان،معنویات و باطن می باشد و مفاهیم واقعی علائم و اختراعات یا کپی رایت در حقوق خارجی را برای فارسی زبان مبهم و نارسا می سازد،اما اگر گفته شود "مالکیت فکری"،این مفهوم را در ذهن متبادر می کند که شخص،مالک دستاورد و ثمره فکر خود می باشد و حق بهره برداری از آن را نیز دارد و در حقیقت فکر خلاق انسان است که پس از خلق اثر مالک آن می شود.
در کشورهای عربی هم کلمه مالکیت فکری مورد استفاده گرفته است.المنظمه العالمیه للملکیه الفکریه
WIPO
حمایت از مالکیت صنعتی شامل علایم و اختراعات است و در بازرگانی داخلی و بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و به همین دلیل معاهده های چند جانبه بسیاری بین دولت ها منعقد گردیده است که از آن جمله می توان کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی و سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) و پیمان همکاری ثبت اختراع را نام برد.
1-سابقه تاریخی WIPO
کنوانسیون پاریس در سال 1883 در پاریس به تصویب رسید و در دسامبر 1900 در بروکسل،1911 در واشنگتن،1925 در لاهه،1934 در لندن،1958 در لیسبون،1976 در استکهلم و بالاخره در دوم اکتبر 1996 در همان شهر مورد تجدید نظر قرار گرفت.
کنوانسیون برن برای حمایت از مالکیت ادبی و هنری در سال 1886 در شهر برن پایتخت سوئیس به تصویب رسید.هر یک از دو کنوانسیون برای خود اتحادیه جداگانه ای تشکیل دادند.در سال 1893 برای اجرای معاهده های مزبور دفتری به نام دفتر بین المللی متحد در برن تاسیس شد.این دفتر در سال 1960 به ژنو منتقل شد و مدیریت و نظارت آن تا سال 1967 به عهده دولت سوئیس بود.از سال 1967،WIPO  به موجب اساسنامه خود تاسیس گردید و به این ترتیب اتحادیه های مزبور از آن به بعد به وسیله WIPO  اداره گردید.از سال 1974 WIPO یکی از آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد محسوب گردید و مسئول انجام امور راجع به موافقت نامه ها و معاهداتی است که به عهده او گذاشته است.تاکنون 183 کشور به عضویت WIPO  درآمده اند و زبان های رسمی سازمان و انتشارات آن به فارسی و انگلیسی می باشد.
ایران در سال 1337 به کنوانسیون پاریس پیوست و در سال 1376 هم به اصلاحی آن ملحق شد اما هنوز ایران به کنوانسیون برن ملحق نشده است.
2-اهداف و وظایف
-اهداف
به موجب ماده 3 کنوانسیون WIPO  اهداف سازمان عبارتند از:
1-بالا بردن یا ارتقاء حمایت از مالکیت فکری در سراسر جهان از طریق همکاری و هماهنگی با کشورهای عضو WIPO (ایران عضو 176 است).
2-تامین همکاری های اداری میان اتحادیه های پاریس و برن و سایر اتحادیه های مرتبط با آن ها.
-وظایف
به موجب ماده 4 کنوانسیون وظایف WIPO  عبارتند از:
-توسعه معیارها برای تسهیل حمایت موثر از مالکیت فکری در سراسر جهان و هماهنگی قوانین ملی و ارائه خدمات مستقیم به متقاضیان یا صاحبان مالکیت صنعتی از قبیل دریافت فرم های درخواست بین المللی و انجام مراحل ثبت یا تودیع نمونه صنعتی می باشد.البته هزینه ها ادر این امور از متقاضیان دریافت می گردد که قسمت اعظم بودجه WIPO  را تشکیل می دهد.
-قبول یا شرکت کردن در مدیریت هر گونه توافق بین المللی که به منظور بالا بردن حمایت از مالکیت فکری باشد،
-تشویق به انعقاد قراردادهای بین المللی مربوط به ارتقای حمایت از مالکیت فکری؛
-پیشنهاد همکاری به کشورهایی که خواستار کمک های حقوقی یا فنی در زمینه مالکیت فکری می باشند؛
-تسهیل خدمات حمایت بین المللی از مالکیت فکری و انتشار اطلاعات مربوط به آن ها.
3-سازمان و تشکیلات
سازمان جهانی مالکیت فکری چهار ارگان مختلف به شرح ذیل دارد:
-مجمع عمومی General Assembly))
-کنفرانس(Conference )
-کمیته هماهنگی(Coordination Committee )
-دفتر بین الملل     International Bureau (Secretariat)                     
*مجمع عمومی(ماده 6 کنوانسیون)General Assembly                          
این مجمع شامل کشورهایی است که به عضویت WIPO در آمده اند.هر کشوری می تواند نماینده ای از طرف خود که ممکن است توسط مشاوران یا کارشناسان یاری شوند،معرفی نماید.هر نماینده به وسیله دولت مربوطه تامین می گردد.
وظایف مجمع عمومی عبارتند از:
-نصب مدیر عامل سازمان بر اساس معرفی کمیته هماهنگی؛
-بررسی و تصویب گزارشات مدیر عامل راجع به سازمان WIPO  و ارائه راهنمایی های لازم؛
-تصویب بودجه دو ساله سازمان و اتحادیه های پاریس و برن و اتحادیه های زیر مجموعه آن ها؛
-بررسی و تایید گزارشات و فعالیت های کمیته هماهنگی؛
-تصویب پیشنهادهای مدیر عامل در مورد توافق های بین المللی؛
-تعیین زبان رسمی مربوط به امور کاری دبیرخانه با توجه به عملکرد سازمان بین المللی؛
-تعیین کشورهای غیر عضو WIPO  برای حضور نماینده آن ها به عنوان عضو ناظر؛
*کنوانسیون:  (ماده 7 کنوانسیون) 
کنفرانس مشتمل بر اعضای کشورهای عضو WIPO  بوده و وظایف زیر را به عهده دارد:
-تشکیل مجمعی جهت تبادل نظر نسبت به مسائل مربوط به مالکیت فکری و ارائه پیشنهادهایی با در نظر گرفتن صلاحیت و حاکمیت ملی اتحادیه ها؛
-تنظیم برنامه دو ساله کمک های حقوقی و فنی به کشورهای در حال توسعه؛
-انجام اصلاحیه های پیشنهادی راجع به کنوانسیون WIPO و تعیین ناظر جلسات از میان کشورها و سازمان ها؛
*کمیته هماهنگی:( ماده 8 کنوانسیون)
این کمیته از اعضای کمیته اجرایی،اتحادیه پاریس یا اتحادیه برن یا هر دو تشکیل می گردد و وظایف ذیل را به عهده دارد:
-ارائه پیشنهاد های لازم در مورد اتحادیه های مزبور(پاریس،برن زیر مجموعه آن ها)در خصوص مسائل مورد علاقه مشترک آن ها و تعیین بودجه و هزینه های مربوط به آن؛
-تهیه پیش نویس دستور کار مجمع عمومی و کنفرانس برنامه و بودجه.
*دفتر بین المللی: (دبیرخانه):( ماده 9 کنوانسیون)
اعضای این دفتر در حال حاضر از 54 کشور مختلف بوده که با توجه به سیستم سازمان ملل متحد انتخاب می شوند.دفتر بین المللی توسط مدیر عامل با همکاری دو یا چند معاون اداره می شود.
مدیر عامل برای یک دوره حداقل 6 ساله انتخاب می شود و انتخاب مجدد او بلامانع می باشد.مدیر عامل بالاترین مقام اداری WIPO  بوده و وظایف ذیل را انجام می دهد.
-تقدیم گزارش دو ساله فعالیت سازمان WIPO  به مجمع عمومی و پیشنهاد راهنمایی های لازم در امور داخلی و خارجی مربوط به سازمان؛
-ارائه طرح های مربوط به برنامه و بودجه؛
-تهیه گزارش لازم به دولت هر کشور عضو؛
-شرکت در جلسات مجمع عمومی و کمیته هماهنگی یا گروه کاری دیگر بدون داشتن حق رای
نتیجه آنکه،الحاق ایران به کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری که خوشبختانه پس از تصویب،اسناد آن در آذر ماه در ژنو به امین اسناد سازمان تقدیم گردید،نه تنها هیچ گونه هزینه ای برای کشور ما ایجاد ننموده است،بلکه امکانات وسیعی برای صاحبان علائم صنعتی و اختراعات ایجاد کرده است.زیرا بازرگان یا مخترع ایرانی می تواند علامت یا اختراع خود را با تقدیم اظهارنامه ای از طریق WIPO  در سطح بین المللی به ثبت رسانیده و از امتیازات قانونی آن بهره مند گردد.

کامپوزیت دندان روشی خارق العاده برای زیبایی دندان های شما

عوامل زیادی در زیبایی چهره ی افراد تاثیر گذار است، دندان ها نیز یکی از این عوامل اند زیرا نبود و یا خرابی آن ها می تواند تاثیر منفی زیادی بر صورت و حتی پوست افراد داشته باشد. بهترین دکترایمپلنت در رشت جالب است بدانید که اگر شما پوست و یا بینی زیبایی نداشته باشید می توانید به سادگی با میکاپ های عالی نواقص موجود را بپوشایند اما این امکان هیچ گاه برای دندان ها وجود ندارد. شاید به همین دلیل هم باشد که امروزه علم دندان پزشکی به این سرعت در حال پیشرفت است و هرساله روش های جدیدی برای مراقبت و زیبایی بیشتری دندان ها به وجود می آید. یکی از پرطرفدارترین روش های زیبایی و درمانی برای دندان ها کامپوزیت دندان است.

 کامپوزیت دندان روشی بسیار عالی برای افزایش اعتماد به نفس و جذابیت افراد و یکی از بهترین شیوه های دندان پزشکی برای اصلاح طرح لبخند آن ها محسوب می شود.

در این مقاله قرار است از این شیوه درمانی برای شما خوانندگان عزیز بگوییم تا با معایب و مزایای ان آشنا شوید؛ پس حتما با ادامه ی مقاله همراه باشید.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت یکی از ساده ترین روش های دندان پزشکی برای ترمیم بدفرمی دندان ها است؛ همچنین کامپوزیت می تواند برای درمان شکستگی های سطحی،سفیدکردن دندان ها و در نهایت ایجاد دندان های زیبا و خوش فرم بسیار کاربردی باشد.

جنس کامپوزیت از خمیر های رزینی ظریف و نرمی است که می تواند به حالت های مختلف شکل بگیرد، دندان پزشکان با این ماده ی سفید رنگ روکش هایی زیبا برای دندان ها ساخته و با نور دندان پزشکی که لایت کیور نامیده می شود آن ها را بر روی دندان ها فیکس می کنند.

نکته ی دیگری که در مورد این شیوه ی درمانی وجود دارد این است که استفاده از آن کاملا اختیاری و متناسب با سلیقه و نیاز مراجعان است و هر فردی در هر زمانی که بخواهد می تواند کامپوزیت های خود را ریمو کرده و آن ها را کنار بگذارد.

کامپوزیت دندان به چند دسته تقسیم می شود؟

کامپوزیت ها به چهار دسته ی ماکروفیل، میکروفیل، نانوفیل و هیبریدی تقسیم می شوند.

انتخاب هر یک از انواع کامپوزیت متناسب با شرایط افراد و میزان آسیب دندان هایشان است.

نکات مهم قبل از انجام کامپوزیت دندان

مهم ترین نکته ای که قبل از انجام کامپوزیت باید به آن توجه داشته باشید انتخاب دندانپزشکی ماهر و متخصص با رزومه و نمونه کار موفق در این زمینه است.

اجرای نادرست کامپوزیت ها می تواند منجر به صدمات و بیماری های جبران ناپذیری شود پس به خوبی درباره ی پزشک مورد نظرتان تحقیق کرده و سعی کنید اطلاعات خود را درباره ی انجام این شیوه بالا ببرید تا در صورت هرگونه مشکل یا کم کاری دندانپزشکتان بتوانید شرایط را به خوبی کنترل کنید.

مراحل انجام ونیرکامپوزیت

• انجام آزمایش های اولیه و بررسی سلامت کامل لثه.

• تمیز کردن کامل سطح دندان هایی که قرار است کامپوزیت شوند.

• قرار دادن مواد کامپوزیتی متناسب با سلیقه افراد ( رنگ کامپوزیت ها متناسب با سلیقه مراجعان انتخاب می شود)

• سفت کردن مواد خمیری شکل بر روی دندان ها با استفاده از لایک کیور ( نور آبی رنگ مخصوص دندانپزشکان)

• برداشتن اضافات مواد خمیری و در نهایت ایجاد روکشی زیبا برای دندان ها.

مراقبت های بعد از انجام کامپوزیت

متاسفانه کامپوزیت یک روش دائمی نیست و در بیشترین حالت 7 تا 10 سال دوام و ماندگاری دارد البته باید توجه کنید این ماندگاری در صورتی است که افراد مراقبت های بعد از انجام کامپوزیت را جدی بگیرند، در غیر این صورت حتی دوام آن کمتر از 7 سال خواهد بود!!

این مراقبت ها شامل موارد زیر می شوند:

• انجام تمام مراقبت های بهداشتی توصیه شده توسط پزشک مثل مسواک و نخ دندان برای جلوگیری ازپوسیدگی دندان های زیر روکش کامپوزیت.

• خوردن هرنوع خوراکی جویدنی مثل انواع تخمه، آجیل ها یا مواد غذایی سفتی مانند ته دیگ و ... ممنوع است.

• خوردن چای و قهوه ممنوع است زیرا موجب تغییر رنگ کامپوزیت ها خواهد شد.

• مصرف دخانیات ممنوع است زیرا تاثیر بسیار بدی بر کامپوزیت ها دارد.

• انجام برنامه های سالیانه برای بررسی کامپوزیت ها برای ماندگاری بیشتر این روکش ها.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

معایب انجام کامپوزیت دندان چیست؟

• عمر و دوام کوتاه: در صورت عدم رسیدگی به کامپوزیت ها عمر آن ها بسیار کوتاه شده و حتی ممکن است در زیر دوسال از بین بروند.

• ایجاد مشکلات و بیماری های مربوط به لثه: بی توجهی به نوع مارک کامپوزیت و یا ایجاد روکش ها نامتناسب برای دندان ها می تواند موجب بروز بیماری ها و مشکلات مهمی مانند پوسیدگی های عمیق شود.

• هزینه های نسبتا بالا: کامپوزیت یکی از روش های گران قیمت دندان پزشکی برای زیبایی و درمان مشکلات سطحی دندان ها است.

اعتراض به رد و به تقاضای ثبت و اقامه دعوای ابطال گواهی نامه اختراع

حق اختراع عبارت است از حق انحصاری که مخترع برای مدت محدودی برای استفاده انحصاری از اختراع خود دارد تا تشویقی باشد برای مخترعین. ثبت تغییرات شرکت ورقه اختراع نیز سند این حق می باشد.برای استفاده از این حق بهره برداری انحصاری،اختراع باید مطابق مقررات به ثبت برسد.هر اختراعی 2 حق را برای مخترع به وجود می آورد:یکی حق اخلاقی که همیشه باقی می ماند و دیگری حق مادی آن،که محدود است و در قانون ما بر حسب تقاضای مخترع5،10،15،20 سال می باشد.ثبت اختراع قابل اعتراض،از جانب ذینفع در دادگاه عمومی تهران قابل اقامه می باشد.همچنین،متقاضی ثبت اختراع می تواند نسبت به رد ثبت اعتراض نماید.

با عنایت به ماده ی 58 آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، اعتراض باید در دو نسخه به صورت کتبی و همراه با دلایل و مستندات مربوط و رسید مربوط به پرداخت هزینه رسیدگی به رد ثبت،ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ تصمیم،از طریق مرجع ثبت به کمیسیون موضوع ماده 170 این آیین نامه،تسلیم شود.پس از ثبت اعتراض نامه،نسخه دوم آن با قید تاریخ و شماره وصول به معترض مسترد می گردد.مهلت مذکور برای متقاضی مقیم خارج از کشور 60 روز می باشد.قابل ذکر است در صورت رد اعتراض در کمیسیون،هزینه رسیدگی به رد ثبت قابل استرداد نخواهد بود.
هر شخصی که نسبت به تقاضای ثبت اختراع اعتراض داشته باشد باید اعتراض خود را در دو نسخه به مرجع ثبت تسلیم نماید.پس از ثبت اعتراض نامه،نسخه دوم آن با قید تاریخ و شماره وصول به معترض مسترد می گردد.اعتراض نامه باید همرا ه با دلایل و مدارک استنادی و رسید مربوط به پرداخت هزینه رسیدگی به اعتراض باشد.
چنانچه پس از بررسی اعتراض نامه و مدارک استنادی،تکمیل مدارک منضم به اعتراض نامه ضرورت داشته باشد،مرجع ثبت با تعیین موارد،کتباَ از متقاضی می خواهد که ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ نسبت به رفع نواقص اقدام نماید.در غیر این صورت،اعتراض نامه کان لم یکن تلقی خواهد شد.مهلت مذکور برای اشخاص مقیم خارج از کشور 60 روز می باشد.(ماده 59)
به موجب ماده ی 60،هر گاه اعتراض معترض مبنی بر ادعای حق مالکیت نسبت به اختراعی باشد که اظهارنامه ثبت آن تسلیم مرجع ثبت شده است،در صورتی که اختراع قبلاَ به نام او ثبت نشده است،باید همزمان با اعتراض،برای اختراع خود مطابق قانون تقاضای ثبت کرده و حق ثبت اظهارنامه و حق ثبت اختراع و تمام مخارج مربوط به آن را تادیه نماید.
مرجع ثبت با رعایت ماده 59 این آیین نامه موظف است ظرف 10 روز از وصول اعتراض،نسخه ای از اعتراض نامه را به انضمام رونوشت مدارک و دلایل استنادی به متقاضی ثبت ابلاغ نماید.متقاضی مکلف است از تاریخ ابلاغ اعتراض نامه پاسخ مکتوب خود را ظرف 20 روز نسبت به اعتراض وارده به مرجع ثبت تسلیم نماید.عدم پاسخ متقاضی به ابلاغ در مهلت مقرر به منزله تمکین وی خواهد بود.هر گاه متقاضی کتباَ به اعتراض تمکین نماید درخواست او برای ثبت اختراع مسترد شده تلقی می گردد و مراتب کتباَ به معترض ابلاغ می شود تا در صورتی که اختراع وی به ثبت نرسیده است،بر طبق اظهارنامه ای که همزمان با اعتراض تسلیم کرده است نسبت به ثبت آن اقدام کند.در صورت عدم تمکین متقاضی،مرجع ثبت مراتب را ظرف 10 روز به معترض ابلاغ کرده و وی از این تاریخ 20 روز مهلت دارد که اعتراض خود را از طریق مرجع ثبت تسلیم کمیسیون موضوع ماده 170 این آیین نامه نماید.همین ترتیب در موردی نیز باید رعایت شود که اعتراض معترض مبنی بر داشتن برخی حقوق،غیر از حق مالکیت،نسبت به اختراعی باشد که اظهارنامه ثبت آن تسلیم مرجع ثبت شده ولی هنوز در ایران به ثبت نرسیده است،مگر اینکه اختراع قانوناَ قابل ثبت نباشد.در این فرض نیازی به تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع به مرجع ثبت نخواهد بود.تصمیم کمیسیون قابل اعتراض در دادگاه صالح است.چنانچه،اظهارنامه تسلیمی به هر دلیلی منتهی به ثبت اختراع نشود مبالغ پرداختی از این بابت،قابل استرداد نخواهد بود.همچنین در صورت رد اعتراض در کمیسیون،هزینه رسیدگی به اعتراض قابل استرداد نخواهد بود.
قابل توجه است در صورتی که معترض مقیم ایران نباشد،مهلت های مذکور در این ماده به دو برابر افزایش می یابد.(تبصره ی ماده ی 59)
وفق ماده ی 61،در صورت درخواست ابطال گواهی نامه اختراع،ذی نفع می تواند با توجه به قانون دادخواست خود را تسلیم دادگاه صالح نماید.دادخواست ابطال باید همراه با مدارک ذیل باشد:
1-اصل یا رونوشت مصدق کلیه اسناد و مدارک مثبت ادعای ابطال؛
2-رسید مربوط به پرداخت ودیعه تسلیم دادخواست ابطال به دادگاه،به شرح مذکور در جدول هزینه ها؛
3-وکالت نامه،در صورتی که دادخواست توسط وکیل تسلیم شود.

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


هر گاه ثبت اختراع باطل شود،از تاریخ ثبت باطل تلقی می شود.رای نهایی دادگاه به مرجع ثبت ابلاغ می گردد و مرجع مذکور آن را ثبت و به هزینه محکوم له،آگهی مربوط به آن را در اولین فرصت ممکن در روزنامه رسمی منتشر می کند.محکوم له می تواند مخارج مزبور را در جزء خسارت از محکوم علیه مطالبه کند.آگهی مذکور شامل عنوان اختراع و ذکر خلاصه ای از مفاد رای نهایی دادگاه در این خصوص خواهد بود.