سئوی محتوا چه بخش‌هایی دارد؟

بهینه سازی محتوا را می‌توان به دو رویکرد کلی تقسیم کرد:

1. رعایت نکات سئوی درون صفحه‌ای (on-page seo) و سئو تکنیکال

تکنیک‌های رایج سئو برای بهینه‌سازی محتوا شامل مواردی چون انتخاب درست لینک‌های داخلی و خارجی در متن، سفارش تولید محتوامتنی  تنظیم درست عنوان صفحه و توضیحات متا، انتخاب صحیح هدینگ‌ها و ساختن بک‌لینک است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

این تکنیک‌ها نهایتا در محل قرار گرفتن محتوای شما در بین نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار هستند. اما معمولا روی کیفیت محتوایی که به کاربر ارائه می‌شود تاثیر آنچنانی ندارند. ارائه محتوای با کیفیت و در نظر گرفتن نیازهای کاربر جنبه دیگر سئوی محتوا است. فرض کنید قصد دارید برای کلمه کلیدی «کاهش وزن سریع» تولید محتوای متنی کنید. اگر هدفتان تنها رعایت نکات سئو باشد محتوای شما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد شد و به اصطلاح محتوای رباتی نامیده می‌شود. محتوای رباتی صرفا برای ربات گوگل نوشته شده است.

2. ارائه محتوای با کیفیت و کسب رضایت کاربر

این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار می‌دهد. این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است. هر محتوایی می‌تواند از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار بگیرد و در نهایت، این کاربر است که تصمیم می‌گیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده می‌کند. در صورتی که تنها هدف شما تولید محتوا برای کاربران باشد و به نکات سئو بی‌توجه باشید محتوای تولید شده توسط شما به شکل زیر خواهد بود.

طول محتوا چقدر باید باشد؟

برخی عوامل و فاکتورهای ذکر شده مرزهای گاها نامشخصی دارند. مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان می‌دهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند. اما اگر بخواهیم صرفا با قصد افزایش طول مقاله و جلب نظر موتورهای جستجو، مطالب بی‌کیفیت و نامرتبط به محتوا اضافه کنیم، در نهایت بازخوردهای منفی کاربران منجر به از دست دادن رتبه خواهد شد. الزاما همیشه تولید مقاله طولانی‌تر باعث کسب رتبه نمی‌شود چون ممکن است کاربران به دنبال مقالات کوتاه و اصطلاحا فست فودی (fastfood style content) باشند.

در نهایت هدف شما باید جلب نظر کاربران و گوگل به صورت همزمان باشد.هدف اصلی سئوی محتوا، تولید محتوای سئو شده، مرتبط و با کیفیت است به نحوی که هم پاسخگوی نیازهای کاربران باشد و هم به الگوریتم‌های گوگل و اصول سئوی داخلی (On Page SEP) پایبند باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد