یکی از موضوعات جانبی در آموزش سئو که گوگل و کاربران میتوانند از طریق آن به پلتفرم شما اعتماد کنند، Topical authority است. تاپیکال آتوریتی به این مسئله اشاره میکند که سایت شما قصد دارد در یک حوزه خاص به یک مرجع تبدیل شود. چگونه سایت خود را سئو کنیم همچنین این پارامتر به سطح تخصص و اعتبار محتوا در یک موضوع یا حوزه خاص نیز اشاره دارد. این کار با تولید محتوا پیرامون یک حوزه خاص و استفاده از کلمات کلیدی آن قابل انجام است.
مثلا اگر عبارتی مانند “دوچرخه کوهستانی” یا “گوشی سامسونگ a24” را سرچ کنید، ممکن است سایتهایی از برندهای کمتر شناخته شده را مشاهده کنید که به صورت اختصاصی روی این حوزه کار کردهاند. این سایتها معمولا روی یک حوزه خاص مثلا دوچرخه یا گوشی متمرکز شده و توانستهاند در پارامتر Topical authority نسبت به برندهای بزرگ مانند ویوا یا سامسونگ دست بالاتر را بگیرند؛ در نتیجه موتور جستجو آنها را در اولویت بالاتری در نتایج سرپ نشان میدهد.
دستیابی به تاپیکال آتوریتی میتواند:
یکی از برآیندهای خوب مزایای مذکور، جذب ترافیک هدفمند و افزایش نرخ تبدیل خواهد بود.
اگر میخواهید روشهای دستیابی به این پارامتر را در تاپیکال آتوریتی بدانید، بهتر است چند ترفند که در ادامه محتوای آموزش سئو این صفحه بیان میکنیم را مطالعه کنید:
واضح است که اگر میخواهید خود را متخصص یک حوزه به دیگران معرفی کنید، میبایست مطالب مختلفی را پیرامون آن موضوع بیان نمایید. هرچقدر جنبههای بیشتری در حوزه مدنظر شما پوشش داده شوند، قادر خواهید بود تا درک بهتری را از تسلط و تخصص خود به یک موضوع اثبات کنید. از همین رو شما میتوانید این کار را با تولید محتوای مرتبط انجام دهید.
یک روش دیگر که میتوان در این بخش به آن اشاره کرد، کیورد تارگتینگ کلمات تخصصی در حوزه مدنظر شما است. در این حالت میتوانید از این طریق، ارتباط محتوایی خود را به حوزه مدنظر خود اثبات کنید. همچنین این موضوع به شما کمک میکند تا بتوانید در درک گوگل از محتوای خود گام موثری بردارید.
یکی دیگر از کارهایی که میتوانید برای بهبود Topical Authority انجام دهید، لینکسازی بین موضوعات مرتبط است. این موضوع به گوگل نشان میدهد شما تسلط کافی روی بخشهای مختلف حوزه کاری خود دارید و برای قسمتهای مختلف نیز رفرنسهایی را ایجاد کردهاید که مرتبط با یکدیگر هستند. در نتیجه اعتماد موتور جستجو به شما راحتتر و بیشتر خواهد شد.
چنین پارامترها و مطالب مرتبط آن در مقالات سایت SEOEDU به طور کاملتر شرح داده شدهاند و کاربران میتوانند آموزش سئو خود را با این محتواها تکمیل نمایند.
یکی از مفاهیم مهم در آموزش سئو، رتبه یا اعتبار دامنه یا سایت است که کیفیت و قدرت کلی سایت شما را تعیین میکند. فاکتورهای مختلفی برای تعیین و بهبود این پارامتر درنظر گرفته میشوند که در ادامه راجع به آنها صحبت میکنیم.
افزایش اعتبار دامنه یا DR مزیتهای بسیاری دارد که در آموزش سئو این صفحه کمی راجع به آن اشاراتی داشتیم. مثلا میتوان به افزایش ارزش سایت برای تبلیغات و بک لینک سازی، جذب اعتبار و توجه گوگل در این بخش اشاره کرد.
قبل از اینکه بخواهیم نحوه محاسبه اعتبار دامنه را بیان کنیم باید بدانید گوگل چیزی به نام DA را محاسبه نمیکند. همچنین از آن برای رتبه بندی استفاده نکرده است. این پارامتر توسط سایت MOZ و شرکتهای ارائه دهنده خدمات و ابزارهای سئو به کار گرفته میشود. معیار DA به سئوکارها دید خوبی از وضعیت و کیفیت سایت ارائه میکند.
با این حال بد نیست در آموزش سئو با نحوه تعیین این مورد آشنا شوید. در کل فاکتورهای بسیاری برای ارزیابی کیفیت سایت شما درنظر گرفته میشوند. از جمله میتوان به بررسی و نظارت بر بک لینکها، تولید و به روزرسانی محتواها، معیارهایی در تعامل کاربران، عملکرد وبسایت نظیر سرعت، تجربه، پاسخگویی، نرخ بانس ریت و مدت زمان ماندگاری اشاره کرد.
دغدغه بسیار بزرگی که برای کاربران و کسانی که دوست دارند به حوزه سئو وارد شوند این است که سئو را باید از کجا آغاز کنند و مسیر یادگیری سئو به چه صورت است؟ چه مباحث و مطالبی را باید در سئو مقدماتی یاد بگیرند تا به سطح پیشرفته دست پیدا کنند.
ما در موضوع آموزش سئو از پایه میخواهیم این سرفصلها را برای شما آماده کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید نتیجه بهتری درمورد بحث یادگیری سئو سایت داشته باشید.
نکته: منظور از کیورد ریسرچ به فرآیندی گفته میشود که برای تجزیه و تحلیل کلمات و عبارات مختلف انجام میشوند. انجام این کار برای شناساندن یک صفحه به یک عبارت خاص و جذب ترافیک هدفمند صورت میگیرد.
در بحث یادگیری سئو از پایه باید گفت این 4 مورد جزو اساسیترین و مهمترین سرفصلهای یادگیری سئو هستند که شما باید آنها را یاد بگیرید تا بتوانید به دنیای سئو و بهینه سازی سایت قدم بگذارید.