۳ دلیل برای اهمیت محتوای سبز

آیا به این فکر کرده‌اید که اصلاً چرا محتوای سبز مهم است؟ و چرا باید آن را روی وب‌سایت یا وبلاگتان داشته باشید؟ اموزش تولید محتوا متنی رایگان  به ۳ نکته از موارد اهمیت محتوای سبز توجه کنید:

۱. با محتوای سبز، همیشه شانس به‌دست آوردن کاربران جدید را خواهید داشت.


محتوای همیشه سبز روی وب‌سایت شما می‌تواند در طول سالیان، باعث جذب کاربران جدید بشود. شما نیازی ندارید که مرتب این محتوا را به‌روز کنید یا در آن دست ببرید. بودن محتوای سبز روی وبلاگتان، همواره آن را فعال و در تعامل با کاربر نگه می‌دارد. البته باید دقت کنید که محتوای سبز باید محتوای جذاب و ارزشمندی باشد.

۲. می‌توانید درباره‌ی موضوعی خاص، در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید.

اگر برای تولید محتوای سبز در سایتتان زمان کافی بگذارید، کاربر همیشه شما را انتخاب می‌کند؛ گوگل هم این داستان را متوجه می‌شود و کم کم به شما اعتماد می‌کند و رتبه شما را افزایش می‌دهد. چون هر روز کاربران بیشتری به محتوای سبز شما مراجعه و آن را مطالعه می‌کنند. این نوع محتوا برای وب‌سایت شما بازدید‌های دائمی و ماندگار به‌همراه دارد. حتی می‌تواند تا سال‌ها بازدیدتان را بالا نگه دارد و لینک وب‌سایتتان را به صفحه اول گوگل بیاورد.

۳. احتمال لینک دادن به مطلب محتوای سبز بسیار بالاست.

از آنجایی که محتوای همیشه سبز، عمر طولانی دارد و در طول زمان ارزش آن کم نمی‌شود، احتمال اینکه سایت‌های دیگر و سایر وبلاگ‌نویسان به شما لینک بدهند، بسیار زیاد می‌شود. ممکن است مطلب سبزتان آن‌قدر از نظر محتوایی ارزشمند باشد که به‌صورت یک مرجع در لینک‌دهی سایر مطالب در دیگر وب‌لاگ‌ها و وب‌سایت‌ها مورد توجه قرار بگیرد. این خاصیت یک محتوای سبز است. به این ترتیب بازدیدهای بیشتری دریافت خواهید کرد.

از آن سبزهای خوشرنگ باشید!

محتواهای شما قرار است همیشه خوانده شود و سالیان سال استفاده شود، بنابراین برای تولید آن‌ها باید وقت و انرژی کافی بگذارید تا از جذابیت لازم برخوردار باشد و از نظر سئو و اصول نگارشی در کیفیت بالایی قرار بگیرد. اگر موضوع و محتوایتان سبز است، همان ابتدای کار طوری بنویسید که نخواهد دوباره برگردید و کیفیتش را تغییر دهید؛ بگذارید برای خودش ریشه کند و ثمره بدهد و نیاز به هرس کردن و اصلاح متنی نداشته باشد!

ایده‌هایی برای تولید محتوای سبز

خب رسیدیم به اینکه حالا چه محتوایی تولید کنیم که همیشه سبز باشد؟

تا اینجا کلی راجه به سرسبزی محتوا صحبت کردیم و کلی مثال زدیم؛ فکر کنم دیگر دستتان آمده که چه بنویسید تا همیشه سبز و خواندنی باشد؛ اما چند ایده هم به شما می‌دهیم که راهنمای کارتان باشد و از این‌ها هم استفاده کنید.

چند تا از ایده‌هایی که در خصوص تولید محتوای سبز می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، عبارتند از:

  •  راهنمای استفاده از یک وسیله‌ی خاص (مانند جاروبرقی یا آبمیوه‌گیری یا یک دستگاه دیجیتال)

یکی از ایده‌های تولید محتوای سبز می‌تواند راهنمای کار با یک وسیله‌ی خاص باشد. راهنماها یا manuals محتواهای همیشه سبزی هستند که همواره به وجودشان نیاز است. هر وسیله‌ای که داشته باشید و کار با آن را ندانید، نمی‌تواند چندان برایتان مفید واقع شود. شما نیاز دارید که روش کار با وسیله را بدانید و با کمک راهنمای استفاده می‌توانید از تمام مزایای وسیله مورد نظرتان و همینطور تمام قسمت‌های آن آگاه شوید.

  •  پست‌های آموزشی

هرگونه آموزش در مورد مطلب خاصی که به کسب‌وکارتان مرتبط باشد، محتوای سبز محسوب می‌شود. این‌گونه محتواها همواره مورد نیاز مخاطبین هستند.

  • مقاله‌های تاریخی

تاریخ آن چیزی است که در گذشته رخ داده و تمام شده و تغییری نخواهد کرد. بنابراین هرگونه محتوایی که درباره‌ی گذشته و وقایع مربوط به آن تهیه می‌شود، محتوای همیشه سبز است.

  •  سؤالات رایج یا راه حل‌ها

حتماً درباره‌ی کسب‌وکارتان از سوی مشتریان سؤالاتی پرسیده می‌شود که این سؤالات در طول زمان بارها تکرار می‌شوند. شما می‌توانید با کمک این سؤالات و در پاسخ به آن‌ها محتوای سبز تولید و در وب‌سایتتان منتشر کنید.

فارغ از اینکه نوع کسب‌وکار شما چیست، می‌توانید با تولید محتوا پیرامون کلمه‌های کلیدی پراهمیت در کسب‌وکارتان به محتوای سبز دست پیدا کنید و از آن برای بازدید و تعاملی پایدار با کاربران وب‌سایتتان استفاده کنید. محتوای سبز همان‌طور که از اسمش پیداست، هیچ‌گاه بی‌اهمیت و بی‌استفاده نمی‌شود و در طول زمان به افزایش رتبه سایت شما در گوگل کمک می‌کند. همچنین اعتماد مخاطبانتان را جلب می‌کند و می‌تواند مشتریان وفادار برایتان بسازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد