کلمات کلیدی Long Tail چه تاثیری بر سئو دارد؟

وقتی از کلمات کلیدی طولانی استفاده می‌کنید، همزمان در کلمات کلیدی اصلی هم رتبه بهتری به دست می‌آورید.کلمات کلیدی طولانی چیست  مثلاً وقتی با عبارت بازی‌های کارتی آموزشی برای بچه ها در گوگل جستجو می‌کنید، ضن این که کاربران هدفمندتری را به سایت خود دعوت می‌کنید، از عبارتی استفاده کرده‌اید که حاوی کلمه کلیدی اصلی بازی‌های کارتی هم هست. پس با یک تیر دو نشان زده‌اید.

چگونه از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنیم؟

اما از کلمات کلیدی طولانی چطور باید استفاده کرد؟ درست است که هدف اصلی ما تولید محتوا است، اما جایگاه‌های استراتژیک دیگری هم وجود دارند که با قرار دادن کلمات کلیدی طولانی در آنها، می‌توانید به بهتر شدن رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک کنید.

عنوان سئو

عنوان سئو باید حداکثر 60 کاراکتر باشد، پس کلمات کلیدی طولانی شما ممکن است کل عنوان سئو را اشغال کند. در صورتی که کلمه کلیدی از عنوان سئو طولانی‌تر است، سعی کنید با حذف کردن ایست واژه‌ها، فصای بیشتری برای کلمات مهم‌تر ایجاد کنید. اگر می خواهید درباره تگ عنوان بیشتر بدانید مقاله تگ تایتل چیست؟ چطور تگ عنوان (Title) سئو شده بنویسیم؟ جت سئو را مطالعه کنید.

توضیحات سئو

یکی دیگر از جایگاه‌های استراتژیکی که هم برای کاربر و هم برای گوگل اهمیت دارد، توضیحات سئو است. با استفاده از کلمه کلیدی طولانی در توضیحات سئو، مخاطبان از موضوع محتوای شما مطلع می‌شوند.

آدرس صفحه URL

طبق یک قاعده کلی ادرس صفحه باید شامل کلمه کلیدی شما باشد. در مورد کلمات کلیدی طولانی هم این اصل صادق است. با این تفاوت که باید حروف ربط و است واژه‌های دیگر را از آدرس حذف کنید چون بر سئوی سایت شما تاثیر منفی می‌گذارند.

محتوای صفحه

از کلمات کلیدی طولانی باید در متن صفحه استفاده کنید، اما این کار اصول و قواعدی هم دارد. به عنوان مثال کلمه کلیدی باید در پاراگراف اول متن وجود داشته باشد و در متن هم (بسته به تعداد کلمات) به تعداد کافی تکرار شود.

کلمات کلیدی Long Tail و بالا رفتن ترافیک سایت

همانطور که گفتیم، کلمات کلیدی طولانی تعداد ورودی کمتری نسبت به کلیدواژه‌های اصلی دریافت می‌کنند. اما آنچه بیشتر اهمیت دارد، کیفیت است. بهتر است بازدیدکنندگان سایت شما کمتر ولی واقعی باشند. اگرچه استفاده کردن از کلیدواژه‌های اصلی ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما روانه می‌کند، اما افرادی که با کلمات کلیدی اصلی به سایت شما می‌رسند، معمولاً به دنبال چیز دیگری می گردند و زمان زیادی را در سایت شما سپری نمی‌کنند. موضوع مهم این است که برای استفاده از Long Tail Keyword باید یک استراتژی منسجم داشته باشید تا بتوانید در طولانی مدت حجم ترافیک ورودی را بالا ببرید و از مزایای حجم و کیفیت ورودی‌ها در کنار هم بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد