سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاه چه تفاوتی با سئو سایت های دیگر دارد؟

اموزش سئوسایت فروشگاهی تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وب سایت ها این است که در سایت فروشگاهی هدف شما جلب رضایت وب سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از آنها دارای ویژگی های مشابه هستند. وجود محصولات مشابه با رتبه های بالا در دسته بندی های مختلف، گوگل را شبیه به دو محصول می کند و بسیاری از این محصولات و صفحات در فرآیند نمایه سازی سایت گوگل با چالش هایی روبرو هستند.

از سوی دیگر، تعداد بالای صفحات در وب سایت های فروشگاهی توجه به مسائل فنی سئو را جلب می کند. کاربران وب سایت های فروشگاهی برای خرید مجبور به بررسی و مشاهده بسیاری از محصولات و بازدید از صفحات زیادی هستند، بنابراین افزایش سرعت سایت در این سایت ها بسیار مهم است.

بهبود سرعت وب سایت یکی از جنبه های سئو فنی است. یکی دیگر از اهداف سئو فنی برای وب سایت های فروشگاهی، مدیریت و بهینه سازی بودجه خزیدن به دلیل تعداد زیاد محصولات است. بنابراین سئو سایت فروشگاهی با سئو سایر سایت ها بسیار متفاوت تر و سخت تر میباشد و نیازمند زمان بیشتری است .

سئو سایت فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

  • یک وب سایت خوب طراحی شده و بهینه شده  با محتوای باکیفیت در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری کسب می کند و باعث افزایش دید فروشگاه شما و افزایش ترافیک می شود.
  • به عبارت دیگر، سئو برای تجارت الکترونیکی بر بهینه سازی سایت شما تمرکز می کند و به دست آوردن سرنخ و تبدیل بازدکنندگان به مشتری آسان تر می شود.
  • با این حال، بر خلاف SEO برای وب سایت های محتوا محور، بهینه سازی فروشگاه آنلاین شما چیزی بیش از افزودن کلمات کلیدی، نوشتن پست های وبلاگ و به دست آوردن لینک است. شما باید بدانید که موتورهای جستجوگوگل به چه شکل کار می کنند و برایشان چه چیزی مهم است و از طریق آن سایت شمارا تشویق میکنند.
  • این بدان معناست که دانش کاری سئو برای بهینه سازی سایت فروشگاهی مهم است و همچنین  در نظر گرفتن دستورالعمل های گوگل ، تجزیه و تحلیل قصد خریدار و اجرای استراتژیک آن اهمیت دارد.

اهمیت سئو برای سایت فروشگاهی چیست ؟

بر اساس بررسی تاثیر سئو و بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۳ ، ۸۲ درصد از بازاریابان معتقدند سئو به طور مثبت بر عملکرد و اهداف بازاریابی آنها تأثیر می گذارد و پیش‌بینی میشود که در سال‌های آینده به دلیل تأثیر بلندمدت سئو و مقرون‌به‌صرفه بودن آن در مقایسه با تبلیغات جستجوی پولی، که نتایج فوری ارائه می‌کند سئو بهترین گزینه برای سایت ها و کسب کارها میباشد.

مراحل سئو سایت فروشگاهی چیست ؟

تحقیق کلمات کلیدی 

را به روش صحیح انجام دهید (دو نوع کلمه کلیدی در بهینه سازی وب سایت وجود دارد) و مهمتر از همه، دسته اول کلیدواژه ای است که قصد تبلیغ آن را دارید. و نوع دوم کلمه کلیدی اطلاعاتی که موضوعات اطلاعاتی میباشد. هدف از این کلمات کلیدی پاسخ به سوال کاربر یا درک دقیق موضوع است.

هدف کلمه کلیدی را مشخص کنید. یک چالش مهم انتخاب کلمات کلیدی است، اما شما باید کلمات کلیدی مناسب را به روش درست انجام دهید، به عنوان مثال با استفاده از داده های موجود و تقسیم بندی.

استفاده از داده‌های SERP : کلمات کلیدی Google Ads در نتایج جستجو و کلمات کلیدی منتخب رقبا و غیره. بررسی.

بررسی تبلیغات گوگل برای اهداف بازاریابی کمک بزرگی به شما خواهد کرد: قیمت های پیشنهادی بالا برای کلمات کلیدی نشان دهنده رقابتی بودن کلمات کلیدی است.

کلمه کلیدی بلند یک عبارت جستجوی طولانی تر و خاص تر است که معمولاً حداقل دارای سه کلمه است. مطمئنا، آنها ممکن است حجم زیادی از ترافیک را وارد نکنند، اما برای فروشگاه ها مهم هستند. این عبارات خاص به نرخ تبدیل بالاتری منجر شوند و با وجود ترافیک کمتر، تعداد بیشتر فروش را به ارمغان می‌آورند.

 

استفاده از ابزارهای سئو و گوگل برای بهینه سازی سایت

اگر بودجه ای برای تحقیق کلمات کلیدی با ابزارهای پولی ندارید جای نگرانی نیست! می توانید ازسرچ کنسول گوگل برای تحقیق در مورد ریز کلمات مناسب سایت استفاده کنید.

ابزارهایی مانند ahrefs، semrush، moz، Ubersuggest و kwfinder به شما کمک زیادی خواهند کرد.

پس از انتخاب بهترین کلمات کلیدی، استراتژی سئو باید انجام شود

  1. بهینه سازی اصولی پیج های محصول برای ارتقاء رتبه
  2. ظاهر وب سایت و تجربه کاربری خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را بهبود بخشید
  3. کلمات کلیدی lsi و long tail را فراموش نکنید
  4. فرمت صحیح آدرس و urlمهم است
  5. محتوای تکراری از استفاده نکنید
  6. سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد