اسفالریت ترکیبی نیز وجود دارد.امیرنکویی با این حال اسفالریت طبیعی در دسترس است.
ویژگی های گوهرشناسی اسفالریت
فرمول شیمیایی: (Zn, Fe) S زینک سولفید
شکل بلور: مکعبی، چهاروجهی
رنگ: زرد، نارنجی، قرمز، سبز، بی رنگ
سختی: 3.5 تا 4 بر روی مقیاس Mohs
شاخص انکسار: 2.368 تا 2.371
چگالی: 3.90 تا 4.10
شفافیت: شفاف، نیمه شفاف
انکسار دوگانه یا شکست نور دوسویه: ندارد
درخشندگی: روغنی، غیرفلزی
شب نمایی: زرد- نارنجی، قرمز
اسفالریت: سنگ های جواهر مشابه یا مرتبط
اسفالریت گاهی به جای بریل زرد، کاسی تریت، شیلیت، سینهالیت، توپاز، تورمالین، ایدوکراز، زرگون و الماس بی رنگ اشتباه گرفته می شود.
اسفالریت به دلیل وجود مواد معدنی وورتزیت و ماتارایت سه وجهی است.
این یعنی تمام این سه ماده ترکیب شیمیایی مشابهی دارند اما شکل بلورهایشان با هم فرق می کند.
اطلاعات زیادی در مورد ویژگی های متافیزیکی اسفالریت در دست نیست.
به طور کلی اسفالریت را سنگ انرژی بخش و شور و نشاط برای صاحبش می دانند.
گفته می شود که به بهبود بیماری کمک می کند، انرژی باروری و قدرت جنسی را افزایش می دهد در مقابل عفونت، خستگی و درماندگی از فرد مراقبت می کند.
اسفالریت سنگ سنتی ماه تولد خاصی نیست اما برای متولدین برج جوزا استفاده می شود و با زمین در ارتباط است.
از نظر پزشکی گفته می شود که اسفالریت به درمان بیماری های چشمی کمک می کند.
اسفالریت سنگ جواهر کمیابی است بنابراین در جواهرات زیاد آنرا نمی بینیم.
همچنین به دلیل سختی کمی که دارد برای جواهرات با مصرف روزانه توصیه نمی شود.
با این حال درخشش فوق العاده اش آنرا در جواهرات زیبا می کند و اگر با مواد سفید یا زرد ترکیب شود، نتیجه بسیار زیبا خواهد بود.
اسفارلیت بیشتر برای گوشواره و آویز مناسب است زیرا احتمال رسیدن به آنها کمتر است.
اگر در حلقه یا گردنبند استفاده می شود بهتر است که قاب نگهدارنده داشته باشد.
نکته: سنگ های جواهر رنگی را بنابر اندازه شان خریداری کنید نه وزن قیراط.
سنگ های رنگی نسبت اندازه به وزن شان فرق می کند.
بعضی سنگ ها بزرگتر و بعضی نسبت به وزن الماس کوچکتر
در حراج علم و طبیعت Heritage در اکتبر 2013، نمونه 5 اینچی اسفالریت بنفش با بلور های کلسیت به ارزش 125 هزار دلار فروش رفت.
جوئل آرتور روزنتال جواهراتی با ظرافت بسیار به شکل گل طراحی کرده که در آن از اسفالریت در کنار سایر سنگ ها استفاده شده است.
اسفالریت سنگ جواهر نسبتا نرمی است، پس باید بسیار مراقب بود که اسیب نبیند.
از آنجا که گردوغبار خانگی حاوی کوارتز با میزان سختی 7 روی مقیاس Mohs است این گردو غبار خیلی راحت روی جواهر خراش ایجاد می کنند.
بهترین روش برای تمیز کردن سنگ جواهر اسفالریت استفاده از اب و صابون و یک پارچه نرم است.
به خوبی باقیمانده صابون را پاک کنید.
هوش مصنوعی شاخه ای گسترده از علوم کامپیوتر است که ماشین های هوشمندی می سازد که از رفتارهای انسانی تقلید می کنند. ثبت تغییرات شرکت در واقع، این ماشین ها تصمیماتی می گیرند که معمولاً نیازمند سطحی از تجربه انسانی است و به انسان ها کمک می کند تا مشکلات احتمالی را پیش بینی کنند و بر آنها فائق آیند. از آنجایی که هوش مصنوعی به یک نیروی رو به رشد در تجارت تبدیل شده است، شرکت های هوش مصنوعی برتر امروزی رهبر این فناوری در حال ظهور هستند.
شرکت های هوش مصنوعی از فناوری های بی شماری استفاده می کنند تا انتظارات را در خانه، محل کار و جامعه بزرگ تر برآورده کنند. یادگیری ماشینی در این حوزه پیشرو است و نمونه های شرکت هوش مصنوعی پیشرو امروزی در حال گسترش دامنه فناوری خود از طریق یادگیری ماشینی و دیگر دسته بندی های فناوری هستند.
هوش مصنوعی با خودکارسازی رویه ها و عملیاتی که قبلاً به مداخله انسان نیاز داشت، کارایی و بهره وری کسب و کار را افزایش می دهد. هوش مصنوعی همچنین می تواند داده ها را در سطحی درک کند که هیچ انسانی تاکنون قادر به درک آن نبوده است. این مهارت پتانسیل ارائۀ مزایای تجاری قابل توجهی را دارد.
در کشور ما نیز شرکت های زیادی وارد این حوزه شده و با پذیرش ریسک حضور در این زمینه، تلاش دارند تا به هوشمند سازی کسب و کارهای داخلی کمک کنند. با توجه به گستردگی حوزه های مختلف در زمینه های هوش مصنوعی و پتانسیل بالای موجود در داخل، آینده بسیار روشنی پیش رو است.
کاربردهای هوش مصنوعی در حال افزایش است و هم اکنون شرکت های زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. هوش مصنوعی، زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری است، بسیاری از شرکت های بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی در هوش مصنوعی کرده اند. البته شرکت های بسیاری هم وجود دارند که به ارزش هوش مصنوعی پی برده اند و به این سمت پیش رفته اند و از مزایایی یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و دیگر فناوری های هوش مصنوعی بهره مند هستند.
طبق تحقیقات عملی انجام شده ارسال ایمیل های اختصاصی و همچنین ارسال پیام آنلاین که توسط هوش مصنوعی انجام می گردد، باعث شده در بعضی از کسب و کارهای آنلاین %65 مشتریان بالقوه سایت، خرید داشته باشند.
این روزها کسب و کارها به شدت به دنبال جلب رضایت مشتریان خود با ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی فروش هستند. آنها این امر را از طرق مختلف از جمله بهبود فرهنگ سازمانی، افزایش خدمات مشتریان و باشگاه مشتریان انجام می دهند. بررسی های عملی نشان می دهد که خدمات مشتریان باعث افزایش تکرار خرید مشتریان می گردد. اما برای تکرار فرایندهای کسب و کار در مقیاس بزرگتر چالش های زیادی وجود دارد که با کمک هوش مصنوعی می توان به آن فائق آمد.
هوش مصنوعی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا با تجزیه و تحلیل داده ها و رفتار مشتریان، درک بهتری از آنان به دست آورند. این بینش بهبود یافته امکان طراحی و اجرای استراتژی های بازاریابی شخصی سازی شده تر و مؤثرتر را فراهم می کند.
در واقع هوش مصنوعی از طریق ارائه بینش های جامع و در زمان واقعی، به کسب و کارها قدرت می دهد تا از داده ها برای تصمیم گیری آگاهانه، شناسایی زمینه های بهبود و حتی پیش بینی فرصت های رشد جدید استفاده کنند. هم چنین با فراهم کردن امکان پیشبینی و برآورده کردن نیازهای مشتریان به صورت مؤثرتر، هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار و خدمات مشتریان به رضایت و وفاداری بیشتر مشتری منجر می شود.
همانطور که بسیاری معتقدند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فقط برای بازی نیست. این فناوری های مجازی می توانند به شرکت های معماری و مبلمان کمک کنند. این فناوری ها به این شرکت ها اجازه می دهند تا به مشتریان نشان دهند که یک تکه مبلمان در اتاق نشیمن یا زیرساخت های سه بعدی آنها چگونه به نظر می رسد.
صنایع آرایشی و زیبایی نیز می توانند از آن استفاده کنند. این شرکت ها می توانند نشان دهند که چگونه این فناوری یک محصول را سفارشی می کند. به عنوان مثال، استفاده از نرم افزار طراحی لوگو می تواند نقش مهمی در سفارشی سازی محصولات ایفا کند و به شرکت ها اجازه می دهد تا پتانسیل این فناوری را به مشتریان خود به شیوه ای جذاب به نمایش بگذارند.
هوش مصنوعی طی فرآیندهای سیستم سازی شده می تواند تا 50% فروش شرکت ها را افزایش دهد. این فناوری می تواند بر اساس الگوهای رفتاری و الگوریتم های یادگیری رفتار مشتریان نیازهای آینده آنها را پیش بینی کند. پیش بینی کردن فرآیند پیچیده ای دارد. اما با استفاده از هوش مصنوعی می توان پارامترهای زیادی را کنار هم قرار داد و آنالیز درست تری نسبت به پیش بینی نیازهای مشتریان به دست آورد.
هوش مصنوعی می تواند منجر به افزایش تعداد سر نخ های فروش و توانایی اولویت بندی آنها شود. با این اولویت بندی و یا تحلیل اطلاعات وارده مشتری و بررسی اطلاعات شبکه های اجتماعی توسط هوش مصنوعی، فروشندگان می توانند بر اساس نیاز مشتریان راهکارهایی را ارائه کنند که باعث افزایش رضایت مشتریان شود.
متخصصان منابع انسانی با محیطی کاملا متفاوت نسبت به قبل از همه گیری کرونا مواجه هستند. زیرا نیروی کار ترکیبی از راه دور همچنان در حال گسترش است و افراد زیادی درخواست دورکاری دارند، برای حفظ مزیت رقابتی به پلتفرم ها و فناوری های جدید نیاز است. هوش مصنوعی در مرکز این مزیت های کلیدی قرار دارد.
بسیاری از کسب و کار ها و شرکت ها برای کمک به فرایند استخدام روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده اند. با استفاده از هوش مصنوعی، مدیران منابع انسانی می توانند تجربیات و علایق کاری فرد متقاضی را تجزیه و تحلیل کنند و او را در بهترین نقش قرار دهند. همچنین این فرآیند می تواند منجر به طراحی مشاغل جدید در سازمان براساس شخصیت منابع انسانی شود.
برای کمک به پایداری کسب و کار شما، هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل روابط رسمی و غیررسمی در سازمان و تجارت، به توسعه استراتژی های تجاری کمک می کند و باعث افزایش تبادل اطلاعات می گردد.
پیاده سازی حتی ساده ترین برنامه های هوش مصنوعی می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد و شرکت ها را ملزم به کسب مهارت های هوش مصنوعی مناسب می کند. وارد کردن هر نوع هوش مصنوعی به گردش کار مستلزم ادغام دقیق وظایف انسان و ماشین است؛ به طوری که هوش مصنوعی باعث افزایش مهارت های افراد شود.
در نهایت، شرکت ها باید منافع مشتریان را در ذهن داشته باشند. هرچه برنامه های هوش مصنوعی هوشمندتر و یکپارچه تر باشند، نگرانی مشتریان درباره حفظ حریم خصوصی، امنیت و مالکیت داده ها بیشتر می شود. ممکن است مشتریان درباره برنامه هایی که داده های مکان را بدون اطلاع آنها ضبط و به اشتراک می گذارند یا بلندگوهای هوشمندی که ممکن است در حال شنود آنها باشد، تردید کنند. به طور کلی، مصرف کنندگان تمایل مبادله برخی از داده های شخصی و حریم خصوصی را در ازای ارزشی که برنامه های نوآورانه می توانند ارائه دهند، نشان داده اند. به نظر می رسد نگرانی ها درباره برنامه های هوش مصنوعی مانند الکسا با درک مزایای آنها کم شده است. بنابراین کلید موفقیت برای بازاریابان همان طور که هوش و دسترسی به هوش مصنوعی خود را گسترش می دهند، اطمینان از شفافیت در کنترل های حریم خصوصی و امنیت آن است.
برای تضمین پشتیبانی و حفظ اعتماد مشتریان، مدیران ارشد بازاریابی باید هیاتهایی برای ایجاد اصول اخلاقی و حفظ حریم خصوصی متشکل از کارشناسان بازاریابی و حقوقی را برای بررسی پروژههای هوش مصنوعی، به ویژه مواردی که شامل داده های مشتری یا الگوریتم هایی هستند که ممکن است مستعد سوگیری باشند، ایجاد کند.
درحالی که بازاریابی هوش مصنوعی جای پیشرفت دارد، ما از مدیران ارشد بازاریابی میخواهیم که درباره قابلیت های فعلی خود واقع بین باشند. با وجود تبلیغات زیاد، هوش مصنوعی هنوز می تواند وظایف محدودی را انجام دهد، نه اینکه کل عملکرد یا فرآیند بازاریابی را اجرا کند. با این وجود، در حال حاضر مزایای قابل توجهی برای بازاریابان ارائه می دهد و در واقع در برخی از فعالیت های بازاریابی ضروری است و قابلیت های آن به سرعت در حال رشد است. ما معتقدیم که هوش مصنوعی درنهایت بازاریابی را متحول می کند، اما این سفری است که ده ها سال به طول می انجامد. عملکرد بازاریابی و سازمان هایی که از آن پشتیبانی می کنند، به ویژه فناوری اطلاعات، باید به ایجاد قابلیت های هوش مصنوعی و رسیدگی به خطرات احتمالی توجه طولانی مدت داشته باشند.
شرکت های دانش بنیان، یکی از شرکت هایی هستند که در قالب یکی از انواع شرکت های تجاری، تاسیس و تشکیل می شوند و احکام و ضوابط مربوط به تشکیل و تاسیس این قبیل شرکت ها، در قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات بیان شده است. به طور کلی، شرکت های دانش بنیان به نوعی از شرکت ها گفته می شود که در راستای پیوند میان علم و ثروت، تاسیس شده و سبب رشد و گسترش دانش و در نتیجه، ایجاد ارزش افزوده فراوان ناشی از آن خواهند شد.
در اولین گام از مراحل ثبت شرکت دانش بنیان شما بایستی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یک شرکت یا موسسه را به ثبت برسانید. پس از ثبت شرکت شما می توانید آن را به شرکت دانش بنیان تبدیل کنید. از جمله شرکت هایی که می توان برای این کار انتخاب کرد شرکت با مسئولیت محدود است. اما محدودیتی در این انتخاب ندارید و می توانید بسته به نیاز خود شرکت سهامی خاص و یا موسسه غیر تجاری را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که در موضوع فعالیت شرکتی که ثبت می نمایید تولید و مهندسی باید قید شود.
در گام بعدی ثبت شرکت دانش بنیان نیاز به ایده و نوآوری با ارزش افزوده بالاست. در واقع اساس و پایه یک شرکت دانش بنیان تلفیق علم و دانش با اقتصاد است. از این رو در گام اول بحث شکل گیری یک شخصیت تجاری رخ داده است. در قدم بعدی پردازش به ایده و ابداعاتی است که بتواند شاخص های کار گروه ارزیابی دانش بنیان را کسب کند. قانون حمایت از موسسات و شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی ابداعات و اختراعات صرفا محصولات و خدماتی را تحت پوشش خود قرار می دهد که با ارزش افزوده بالا باشد.
یکی از مهمترین اقدامات در راستای دانش بنیان شدن شرکت، مبحث تجاری سازی است. در واقع گام اصلی یک شرکت دانش بنیان هم افزایی علم و ثروت است. برای بیان ساده این موضوع بهتر است به این نکته اشاره کنیم که یک ایده ی عالی در صورت عدم بازاریابی درست و موفق محکوم به شکست خواهد بود. در این مرحله از ثبت شرکت دانش بنیان نیاز به تهیه طرح امکان سنجی تبدیل ایده و اختراع به یک محصول تجاری را داریم. همچنین در این راستا بایستی مجوزهای لازم را از دستگاه ها و سازمان های ذیربط دریافت کنیم. یک مکان نیز برای تجاری سازی ابداع و اختراع خود نیاز خواهیم داشت که در این مورد از تسهیلات و امکانات دولتی نیز استفاده کنیم. و در نهایت تهیه یک طرح جامع جهت بازاریابی و فروش محصول تجاری سازی شده از اقدامات این مرحله می باشد.
با ثبت شرکت دانش بنیان می توانید از مزایای بسیاری مانند معافیت های مالیاتی و… استفاده نمایید.
شرکت های دانش بنیان، مانند سایر شرکت های تجاری مشمول قانون تجار، نیازمند ثبت در مرجع ثبت شرکت ها هستند. به همین منظور برای ثبت شرکت های دانش بنیان ابتدا می بایست از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها درخواست ثبت و تاسیس شرکت را نموده و پس از آن در صورت دارا بودن شرایط شرکت دانش بنیان می توان اقدام به انجام مراحل لازم نموده تا آن شرکت، دانش بنیان تلقی شده و از مزایای مربوطه بهره مند شود .
اما در خصوص اینکه برای ثبت شرکت دانش بنیان ، باید به چه سامانه ای مراجعه نمود، باید گفت که درخواست ثبت شرکت آنلاین، ابتدا از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir انجام می شود و پس از اینکه شرکت مورد نظر در قالب یکی از انواع شرکت های تجاری ثبت گردیدمی بایست برای دانش بنیان نمودن آن اقدام کرد .
دانش بنیان نمودن شرکت ثبت شده نیز از طریق ثبت نام شرکت در سامانه مرکز شرکت های دانش بنیان به نشانی daneshbonyan.isti.ir انجام می گیرد که پس از ثبت درخواست و ارائه مدارک لازم می توان از مزایای ثبت این قبیل شرکت ها بهره مند شد.
شرکت ها و موسسات متقاضی که از طریق سامانه دانش بنیان ثبت نام کرده و در نهایت موفق به دریافت تأییدیه دانش بنیان شوند، به فهرستی که در آدرس اینترنتی pub.daneshbonyan.ir فراهم شده است افزوده می شوند. این آدرس اینترنتی که زیرمجموعه ای از سایت daneshbonyan.ir به حساب می آید، میزبان یک فهرست آنلاین و به روز از شرکت هایی است که در حال حاضر جزو شرکت های دانش بنیان به حساب می آیند.
کهنه شدن و فرسایش لمینت ها : یکی از رایج ترین دلایلی که ممکن است شرایط را برای افتادن و یا شکستن لمینت دندان ها فراهم کند، دندانپزشک زن در رشت گذشتن مدت زمان زیادی از عمر لمینت هاست. البته که لمینت ها معمولا از مواد اولیه ی محکمی در لابراتوارهای دندان پزشکی، و با دقت بسیار بالایی ساخته می شوند و محدوده ی عمری ده ساله برای آن ها تعریف شده است. با این حال ممکن است بعد از گذشت سال های طولانی، چسب نگهدارنده ی لمینت بر روی دندان ها از بین برود و لیمنت ها بیفتند البته که فرسودگی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز می تواند به مراتب، در به وجود آمدن این وضع نقش داشته باشند.
عدم نصب صحیح لمینت روی دندان : استفاده نکردن از مواد اولیه ی باکیفیت برای لمینت دندان ها یا عدم تبحر و تخصص دندانپزشک در نصب لمینت ها، معمولا شرایط را برای افتادن لمینت دندان فراهم می کنند. معمولا هم این اتفاق به گذشتن مدت زمان زیادی بعد از اجرای درمان نیاز ندارد و اگر مواد بی کیفیت باشند و نصب به درستی اجرا نشده باشد، خیلی زود لمینت ها از روی دندان های شما می افتند. به همین منظور معمولا پیشنهاد می شود که برای انجام چنین طرح درمانی به جهت ترمیم دندان تان از یک متخصص ماهر و کاربلد کمک بگیرید تا هزینه و وقت تان تلف نشود.
پوسیدگی های دندانی : مورد بعدی که می تواند باعث افتادن لمینت دندان ها شود، انواع پوسیدگی دندان است. البته به طور نرمال، قبل از اینکه طرح لمینت بر روی دندان ها اجرا شود باید تمام پوسیدگی ها بر طرف شده و دندان های خراب درمان شوند. اما گاهی اوقات کاهلی پزشک مربوطه و یا خوردن قرص های مختلف توسط خود بیمار، باعث می شود که پوسیدگی شدیدی طی زمان در دندان های بیمار ایجاد شود. طبیعتا هر چقدر پوسیدگی بیشتر باشد، سطح سالمی که لمینت بخواهد بر روی آن بماند نیز کم کم از بین می رود و لمینت می افتد. برای جلوگیری از این اتفاق، پزشک متخصص معمولا روش های خوبی را پیشنهاد می کند.
عدم مراقبت صحیح از لمینت ها: رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند تا حد خیلی زیادی از لمینت های شما نیز مراقبت کند. با اینکه لمینت ها معمولا یک درمان بسیار مقاوم در برابر انواع آسیب ها خارجی هستند اما گاهی اوقات، خوردن مواد غذایی خیلی سفت، گاز زدن اجسام محکم و غیره می تواند در یک آن، باعث افتادن و یا شکستن لمینت ها شود. معمولا دندانپزشک شما بعد از اینکه طرح درمان لمینت را برای شما اجرا کرد، شما را از شرایط صحیح نگهداری لمینت نیز آگاه می کند تا بتوانید با مراقبت درست، عمر مفید لمینت ها را بر روی دندان هایتان بالا ببرید.
به هر حال افتادن لمینت نیز یکی از اتفاقاتی است که ممکن است بعد از نصب آن رخ دهد. دقت کنید که اگر لمینت ها از دندان های شما افتادند، آن ها را داخل یک ظرف کوچک قرار دهید و به دندانپزشکتان مراجعه نمایید. اگر لمینت افتاده سالم باشد و آسیبی ندیده باشد، نصب آن با کمترین هزینه برای شما انجام خواهد شد اما اگر این قطعات گران قیمت دچار شکستگی و یا آسیب جدی شوند، طبیعتا هزینه ی بازسازی آن ها به مراتب بالاتر خواهد بود. یادتان باشد که هرگز خودتان برای نصب دوباره ی لمینت اقدام نکنید چون که ممکن است بر اثر عدم آگاهی کافی، صدمات جبران ناپذیری را هم به خودتان و هم به روکش مورد نظر وارد نمایید.
در نهایت اگر تمایل دارید که نتیجه ی ناشی از کاشت لمینت برای دندان هایتان رضایت بخش باشد، سعی کنید که از یک متخصص کاربلد و حرفه ای برای این کار کمک بگیرید. در این صورت، احتمال موفقیت آمیز بودن طرح درمان شما در قالب لمینت، تا حد خیلی زیادی بالا خواهد بود.
سیلیمانیت به ندرت کارشده است زیرا مواد شفاف آن خیلی کمیاب هستند.
سیلیمانیت شفاف معمولا از زرد تا سبز- زرد متغیر است و همیشه تزئین شده دیده می شوند زیرا مورد علاقه مجموعه داران هستند.
امیرنکویی در بیشتر موارد سیلیمانیت با هدف اینکه در جواهرات استفاده شود برش نمی خورد بلکه فقط به نمونه کار برش داده می شود گرچه برای طراحی جواهرات نیز عالی است زیرا دوام بالایی دارد.
سیلیمانیت نیمه شفاف و نزدیک به مات اغلب به رنگ خاکستری تا بنفش- قهوه ای است و آنهایی که ناسرگی های لایه ای موازی دارند برش قدیمی چشم گربه ای داده می شوند.
بیضی ها متداول ترین شکلند زیرا نهایت وزن قیراط را حفظ می کنند و مانند تمام مواد کمیاب وزن بسیار مهم است.
تراش دهندگان باتجربه جواهرات باید خیلی دقت کنند که تاثیر چشم گربه به درستی نمایش داده شود و زیر نور دیده شود.
تقریبا تمام کوژهای سیلیمانیت در بالا و پایین شان برش داده می شود و بدون صیقل دهی رها می شوند یا اینکه کمی صیقل داده می شوند تا زیر آنها بر روی جواهرات مختلف چسبانده شود.
سنگ های جواهر با اشکال منظم بسیار کمیاب هستند به ویژه اگر دوبه دو یا مجموعه ای باشند اما بیضی های استاندارد را می توان پیدا کرد.
سنگ های سیلیمانیت زاویه دار نیز خیلی کم دیده می شوند زیرا فراتر از شکل های معمولی هستند.
آماده سازی سیلیمانیت
روشی برای بهبود یا آماده سازی سیلیمانیت وجود ندارد.
با این حال ممکن است نمونه های مشابه و کم ارزشی از آن ساخته شوند.
سنگ های ساختگی را می توان گرم کرد یا حرارت داد تا به شفافیت مشابه با سیلیمانیت برسند.
سیلیمانیت را به هیچ روشی نمی توان آماده کرد.
در بعضی موارد کمیاب، سیلیمانیت ممکن است خشک شود تا شبیه به سایر سنگ جواهر گرانبنها مانند یاقوت یا زمرد شود.
ویژگی های گوهرشناسی سیلیمانیت چشم گربه ای
فرمول شیمیایی: Al2[O/SiO4] آلمینیوم سیلیکات
شکل بلورها: راست لوزی، شش ضلعی (معمولا لایه ای)
رنگ: سبز روشن، خاکستری- سفید، زرد، قهوه ای، آبی- سبز، آبی، بنفش- قهوه ای. موارد کمیاب صورتی روشن و بی رنگ
سختی: 6.5 تا 7.5 روی مقیاس Mohs
شاخص انکسار: 1.655 تا 1.684
چگالی: 3.23 تا 3.27
شکست پذیری: عالی
شفافیت: شفاف تا نیمه شفاف به ندرت مات
انکسار دوگانه یا شکست نور دوسویه: 0.014 تا 0.021
شفافیت: شیشه ای
رنگ شعاع نور: سفید
به عنوان گونه ای از کیانیت و آندالوزیت، سیلیمانیت ارتباط نزدیکی با انواع مختلف سنگ های جواهرات دارد.
این سه سنگ اعضای مجموعه آلمینیوم- سیلیکات مواد معدنی هستند.
کیانیت گونه آبی بنفشی است که با بلورهای سه شیبی ساخته شده است.
هر دو آندالوزیت و سیلیمانیت توسط بلورهای راست لوزی شکل گرفته اند اما سیلیمانیت بیشتر لایه ای و منشوری است.
فیبرولیت نام تجاری است که برای نمونه لایه دار سیلیمانیت استفاده می شود.
شکل های مختلف بلورها برای هر کدام از سیلیکات های مختلف آلمینیوم به دلیل شرایط زمین شناسی متفاوتی است که در زمان تشکیل سنگ پیش آمده است.
کیانیت در دما و فشار کمتر از سیلیمانیت تشکیل می شود و سیلیمانیت چندرنگی زیادی مانند آندالوزیت و کیانیت ندارد.
اسکاپولیت را معمولا به جای سیلیمانیت شناسایی می کنند زیرا ویژگی هایشان بسیار شبیه به هم است و هر دوی آنها درخشش چشم گربه ای دارند.
با این حال اسکاپولیت میزان سختی Mohs کمتری نسبت به سیلیمانیت دارد.
یکی نوع از سیلیمانیت وجود دارد که دارای خاصیت درخشندگی چشم گربه ای است، ویژگی بسیار نادری که در بعضی انواع سنگ های جواهر وجود دارد.
تورمالین، بریل زرد، یاقوت، کوارتز و انواع مختلف لعل را می توان به رنگ های مشابهی با سیلیمانیت مشاهده کرد.
کوارتز چشم گربه ای را به جای سیلیمانیت اشتباه می گیرند، گرچه سیلیمانیت معمولا بیشتر دارای رنگ بنفش است و کوارتز چشم گربه ای قهوه ای است
سیلیمانیت سنگ جواهر بسیار کمیابی است و وقتی صحبت از جواهرات مطرح می شود، کمیاب تر نیز می شود.
سیلیمانیت نیمه شفاف و کارشده بسیار کمیاب است اما مقاومت بالایش باعث شده که برای طراحی های جواهرات مناسب باشد.
به دلیل اینکه کمتر در دسترس است، نمی توان آنرا در جواهرفروشی های اطراف پیدا کرد.
خریدارانی که به دنبال سیلیمانیت هستند باید از طریق فروشندگان آنلاین و متخصص سنگ های رنگی اقدام کنند.
سنگ های جواهر سیلیمانیت می توانند جواهرات فوق العاده ای را بسازند مانند سیلیمانیت چشم گربه ای که انتخاب مناسبی برای حلقه و طرح های دیگر است.
حلقه ها بهتر از گوشواره تغییر رنگ و درخشش را نشان میدهند در حالیکه گردنبند و آویزها جواهر زیر لباس مخفی می کنند.
با این حال سیلیمانیت درخشندگی فوق العاده ای حتی زیر نور غیر مستقیم دارد.
سیلیمانیت را می توان با هر سنگ یا فلز گرانبهای دیگری ترکیب کرد تا بهتر خود را نشان دهد، درخشندگی خاص این سنگ بریل زرد طلایی و یاقوت را به چالش می کشد.
نکته: سنگ های جواهر رنگی را بنابر اندازه میلی متری بخرید نه وزن قیراط.
سنگ های رنگی نسبت اندازه به وزن شان بسیار متغیر است.
به موجب قانون، کلیه شرکت ها و یا موسساتی که در ادارات ثبت به ثبت می رسند، مکلف اند اقدام به گرفتن دفتر پلمپ شده نمایند به همین دلیل مدارک اخذ پلمپ دفاتر را در این مقاله بیان می کنیم.تغییرآدرس شرکت این دفاتر به این دلیل به دفاتر پلمپ معروف هستند که صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شوند. لذا، پلمپ و شماره گذاری دفاتر تجاری که معمولاَ اساس حسابداری موسسات را تشکیل می دهند از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
از آن جا که معاملات تجار مشمول عملیات تجاری است و علاوه بر خود آن ها، با توجه به مراودات و داد و ستدهای مختلف، افراد متعددی را درگیر و مرتبط می سازد لازم است به منظور انضباط امور و پیش بینی وقایع مترتب، تمهیدات لازم نسبت به ثبت و ضبط فعالیت ها و فعل و انفعالات مربوط به کلیه امور تاجر و تجارتخانه اندیشیده شود تا در مواقع مقتضی از طریق مراجعه به آن ها بهره برداری لازم، له یا علیه تاجر در جهت اثبات ادعا و دعوی احتمالی و احقاق حق صورت پذیرد.
در گذشته نیز استفاده از دفاتر تجاری در اشکال و انواع مختلف بین تجار و کسبه متداول بوده است و بسته به نوع و گستره فعالیت و میزان آشنایی و تسلط تاجر با دانش و قواعد مرسوم محیط های کسب و کار از اسناد و دفاتر مختلف در فعالیت های روزمره بهره مند بوده اند تا به مرور زمان و شکل گیری قوانین و مقررات و پیدایش قانون تجارت و اعمال ضوابط قانونی، تجار مکلف به رعایت و محترم شمردن تکالیف مقرر در قانون مربوطه گردیده اند.بطوری که امروزه تقریباَ در تمامی کشورها تجار موظف به تهیه و تنظیم دفاتر تجاری می باشند.
طبق ماده 6 قانون تجارت ایران، هر تاجری به استثنای کسبه جزء مکلف است دفاتر ذیل یا دفاتر دیگری را که وزارت عدلیه به موجب نظامنامه قائم مقام این دفاتر قرار می دهد داشته باشد:
1-کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل و مهر شرکت
2-تکمیل فرم اظهارنامه دریافتی از اینترنت
3-کپی روزنامه تاسیس شرکت
4-کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی (در صورت وجود تغییرات)
1-تکمیل فرم اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت
2-کپی کارت ملی متقاضی
3-کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی
4.وکالتنامه یا معرفی نامه برای نماینده در صورتی که وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشند.