در ارتودنسی ثابت، بیمار توانایی خارج کردن دستگاه ارتودنسی از دهان خود را ندارد، به همین جهت به این نام معروف شده است.متخصص لمینت دندان رشت در این روش، متخصص ارتودنسی دستگاه ارتودنسی را به شکل نگین هایی به نام براکت بر روی دندان می چسباند. طول درمان این روش ارتودنسی حدود ۲ سال می باشد که با توجه به شدت ناهنجاری بیمار متغیر است و می تواند بیشتر شود. از جمله مواردی که برای این درمان مورد توجه افراد و متخصص ارتودنسی قرار می گیرد، نوع ارتودنسی ثابت و به کارگیری آن برای دو فک می باشد. ارتودنسی ثابت توانایی بالایی در درمان فاصله بین دندان ها و ناهماهنگی شدید دندان ها دارد. ارتودنسی ثابت از جمله روش های درمانی و زیبایی دندان است که تا به امروز تغییرات بسیار خوبی داشته است.
تمام افراد در هر سنی قادر به استفاده از ارتودنسی ثابت می باشند، زیرا این روش قادر به رفع ناهنجاری های شدید دندانی بدون محدودیت سنی می باشد. اگر درمان ارتودنسی در سنین پایین تر شروع شود، دوره درمان راحت تر و سریع تر سپری خواهد شد.
درمان ارتودنسی ثابت حدود ۲ سال زمان می برد، اما با توجه به شدت ناهنجاری افراد، این زمان ممکن است کمتر و یا بیشتر شود.
عوامل بسیاری بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیر می گذارند، شدت ناهنجاری دندان ها، نوع درمان، موقعیت جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی، سن، مدت زمان درمان، بیمه، انتظار بیمار و هزینه های جانبی همگی بر هزینه نهایی ارتودنسی تاثیر دارند. ارتودنسی ثابت کامل ترین و رایج ترین درمان ارتودنسی می باشد که از ابزاری مانند سیم، نوار و براکت ها استفاده می شود. هزینه ارتودنسی در این روش برای یک فک تقریبا بین ۴ الی ۵ میلیون تومان می باشد.
در این قسمت قصد داریم تا شما را با مزایای این روش آشنا نماییم. فواید و مزایای ارتودنسی ثابت عبارتند از:
هدف از ارتودنسی ثابت دندان، رفع ناهماهنگی دندان ها، حرکت دندان ها در جهت مناسب، اصلاح وضعیت فک ها، تنظیم دندان های شلوغ و دست یافتن به بهترین جایگاه دندانی می باشد. در طی درمان ارتودنسی ثابت، متخصص ارتودنسی براکت ها را بر روی دندان می چسباند و یک سیم را به کمک کش های ظریفی از درون آن ها عبور می دهد. کش ها در هر جلسه ویزیت عوض می شوند ولی در رابطه با سیم ها این امکان وجود دارد که نیازی به تعویض آن ها در هر جلسه نباشد. همچنین وجود براکت ها بر روی دندان ها تا انتهای درمان ثابت می باشد.
ارتودنسی ثابت به چند روش انجام می گیرد که عبارتند از :
روش دیمون، یکی از جدیدترین روش های درمان ارتودنسی می باشد. در ارتودنسی ثابت سیم به کمک کش های ظریفی به براکت ها وصل می شود، اما در ارتودنسی دیمون براکت ها دارای قابلیت باز و بسته شدن کشویی می باشند. به دلیل اینکه در این روش نیازی به وجود کش های کوچک نیست، تمیز کردن اطراف سیم و براکت ها برای بیمار راحت تر است که به همین جهت احتمال بروز بیماری ها کاهش می یابد.
استفاده از براکت های فلزی از بهترین روش های درمانی ارتودنسی می باشد که حتی امروزه بسیار کاربرد دارد. جنس براکت ها فولاد ضد زنگ و یا همان فلز است که متخصص ارتودنسی با ابزار های مخصوص، آن ها را روی دندان ها می چسباند.
این نوع براکت ها شبیه به بریس های فلزی هستند، اما در این روش به جای براکت و سیم های فلزی، سیم و براکت های شفاف استفاده می گردد. به دلیل اینکه بسیاری از افراد تمایل به مورد توجه قرار گرفتن درمان ارتودنسی خود ندارند، این روش بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
برای افرادی که دوست ندارند دیگران متوجه درمان ارتودنسی آن ها شوند، این روش انتخاب مناسبی می باشد و در واقع نوعی ارتودنسی پنهان می باشد. در این روش براکت ها در سطح پشتی دندان ها نصب می شوند، برخلاف ارتودنسی معمولی که براکت ها بر سطح جلویی دندان ها قرار می گیرند. به همین خاطر بسیاری از بزرگسالان که قصد انجام ارتودنسی دارند، به دلیل اینکه تمایل دارند اطرافیان متوجه درمان آن ها نشوند، ارتودنسی لینگوال درونی را انتخاب می کنند.
آشنایی با منطقه ی سلفچگان:
سلفچگان یکی از شهرهای استان قم است که با سفر محمود احمدی نژاد،ثبت شرکت مسئولیت محدود رییس جمهور وقت به قم به شهر تبدیل و بعنوان شهر سلفچگان شناخته شد.این شهر با داشتن مساحت 2000 هکتار و 707 نفر جمعیت دارای اهمیت ارتباطی بسیاری است به طوریکه آزاد راه های تهران-ساوه-اصفهان و تهران-اراک همگی از درون این شهر عبور می کنند.منطقه سلفچگان، به عنوان قلب اقتصاد ایران،پل ارتباطی کشورهای آسیایی و آسیایی-اروپایی است که به همین جهت از موقعیت کم نظیر و ممتازی برخوردار است.
به نقل از روزنامه ی عصر اقتصاد،منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان،در سال های 89،90و 91 رتبه اول در تعداد و تنوع محصولات تولیدی در کلیه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری-صنعتی را کسب نموده است و طی سال های مذکور رتبه های پنجم و چهارم در درآمدهای واریزی به خزانه داری کل را در بین گمرکات کشور به دست آورده است.همچنین،منطقه ویژه ی سلفچگان قم در سال 1391 به عنوان بندر خشک در لیست سازمان بین المللی اسکاپ به ثبت رسیده است. از جمله شاخص ترین فعالیت های تجاری در این منطقه می توان به تولیدات لوازم آرایشی و صنایع شیمیایی و عملیات ترخیص خودرو به عنوان بالاترین رتبه گمرکات کشور اشاره کرد.
اهداف کلی در بخش تجاری منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان
به موجب قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مصوب 5/9/1384 و آیین نامه اجرایی آن اهداف کلی منطقه بشرح ذیل می باشد:
مزایای سرمایه گذاری در بخش تجاری منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان
همان طور که گفته شد،منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به لحاظ جغرافیایی در موقعیت منحصر به فردی قرار گرفته است.به طوریکه در چهارراه تجاری کشور بوده و محل گذر تمامی استان ها می باشد.این منطقه به عنوان پل ارتباطی کشورهای همسایه جنوب-شمال و شرق-غرب جایگاه مناسبی جهت واردات،تولید و یا پردازش کالا و صادرات دارد.عبور خطوط لوله های اصلی گاز،فیبر نوری علاوه بر خطوط اصلی مبادلاتی زمینی و ریلی کشور پتانسیل های فراوانی را برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم نموده است.
مناطق ویژه بر اساس قانون محدوده های مصوب،خارج از قلمرو گمرکی سرزمین اصلی بوده لذا ورود ماشین آلات،مواد اولیه و قطعات واحدهای تولیدی مستقر و همچنین ورود کلیه کالاهای مجاز بدون نیاز به ثبت سفارش و پرداخت حقوق ورودی گمرکی امکان پذیر می باشد.محدوده مصوب این مناطق خارج از ضوابط قانون کالای متروکه بوده لذا با هماهنگی فعالین اقتصادی با مدیریت مناطق محدودیت زمانی قانون فوق در توقف اقلام وارداتی وجود ندارد.
تجار و وارد کنندگان کالاهای ساخته شده مصرفی،مواد اولیه و قطعات مورد نیاز صنایع امکان خروج اقلام وارداتی را به صورت تدریجی از طریق اخذ قبض انبار تفکیکی و با انتقال تمامی و یا بخشی از کالا را به اشخاص ثالث از طریق اخذ قبض انبار قابل معامله خواهد داشت.تولیدکنندگان کالا در کاربری های مختلف صنعتی علاوه بر امکان ورود ماشین آلات خطوط تولید و مواد اولیه بر اساس رویه فوق (بدون ثبت سفارش،بدون متروکه شدن و بدون پرداخت گمرکی) نسبت به تولید اقدام و در زمان خروج تدریجی کالاهای تولید شده حقوق و عوارض گمرکی مواد اولیه را پس از کسر معافیت گمرکی معادل ارزش افزوده محاسبه شده پرداخت می نماید.
به موجب قانون،به کلیه ی سرمایه گذاران فعال در قسمت های مختلف که اقدام به انبوه سازی یا استفاده از طرق برتر نمایند تسهیلات و امکانات ویژه ای در پرداخت اقساط اراضی و خدمات دیگر اعطا خواهد شد.
از سایر مزایای حائز اهمیت در منطقه عبارت است از:
ضوابط اقدام به سرمایه گذاری در منطقه ویژه ی سلفچگان
کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی می توانند حسب صلاح دید خود اقدام به سرمایه گذاری،خرید زمین و شروع فعالیت در منطقه ویژه سلفچگان نمایند.ضمناَ،کلیه اتباع خارجی(اشخاص حقیقی و حقوقی) می توانند حسب صلاحدید خود اقدام به اجاره زمین یا اعیانی احداث شده نموده و با رعایت مقررات داخلی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و همچنین رعایت مقررات قوانین جمهوری اسلامی ایران و انجام تعهدات مندرج در قراردادهای منعقده با سازمان به فعالیت بپردازند.
از جمله شرایط و مقررات اقدام به سرمایه گذاری در منطقه به شرح ذیل می باشد:
بموجب دسته بندی اداره مواد غذایی و آشامیدنی،ثبت شرکت سهامی خاص محصولات غذایی به شرح ذیل تقسیم می گردد:
_گروه مواد اولیه،بسته بندی،نمک و افزودنی ها
_گروه روغن،فراورده های آردی،شیرینی و شکلات،غلات
_گروه لبنیات،کنسروهای گوشتی،فرآورده های گوشتی
_گروه آبمیوه(انواع آبمیوه،نکتار،پوره،کنسانتره،نوشابه و نوشیدنی ها)
_گروه خشکبار،ادویه،کنسروهای غیر گوشتی و محصولات و فرآورده های کشاورزی،چای
_گروه ثبت و ورود
چنانچه درصدد ثبت شرکت مواد غذایی هستید اخذ مجوز بهداشتی در این رابطه ضروری خواهد بود.در ذیل، ضمن توضیح مفصل در رابطه با اخذ مجوزو پروانه های لازم،به شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مواد غذایی می پردازیم.لازم به یادآوری است ،شما سروران ارجمند، در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.کارشناسان ما با ارائه ی خدمات حرفه ای و کارآمد،شما را در تمامی مراحل ثبت شرکت یاری و مساعدت می نمایند.
مجوز بهداشتی
مجوز بهداشتی به پروانه ای اطلاق میشود که جهت تاسیس ، بهره برداری ، مسئول فنی وساخت محصولات مشمول قانون مواد خوراکی ، آشامیدنی آرایشی وبهداشتی صادرمیگردد.
پروانه تاسیس :
به مجوزی اطلاق میگردد که پس از صدور پروانه بهره برداری صنایع یا جهاد سازندگی وبراساس اصول ضوابط مربوطه که قبلاً هماهنگ شده است توسط اداره کل نظارت برمواد غذایی وبهداشتی صادر میشود. پروانه بهره برداری:
پروانه بهره برداری درصورت داشتن شرایط وضوابط از نظر تجهیزات وامکانات وپس ازصدورپروانه تاسیس صادر میگردد.
پروانه ساخت :
پروانه ساخت به مجوزی اطلاق میگردد که فرمول ساخت تائید شده از طرف اداره کل نظارت برمواد غذایی وبهداشتی درآن درج شده وزمانی صادر میشود که موسسه آمادگی تولید داشته وازنظر فنی وبهداشتی مورد تایید باشد.
پروانه مسئول فنی :
مسئول فنی به فردی اطلاق میشود که دارای شرایط لازم جهت کنترل ونظارت تولید درکارگاهها و کارخانجات بامدرک تحصیلی حداقل کارشناسی بوده ونیز به تائید کمیته فنی قانونی رسیده باشد.
اصولاً موسسات مشمول قانون درزمان اخذ پروانه ساخت بایستی دارای مسئول فنی تائید شده ازطرف اداره کل نظارت برمواد غذایی وبهداشتی باشند وپروانه مسئولیت فنی را اخذ نموده باشند.
مجوز ورود کالا :
مجوزی است که برطبق مقررات واردات وصادرات بازرگانی ودرصورت تکمیل مدارک مربوطه توسط اداره نظارت برمواد غذایی وبهداشتی ویا ادارات تابعه برحسب مورد پس ازطی مراحل قانونی وبررسیهای لازم صادر میگردد ودرواقع موافقت اولیه برای ورود کالای مورد نظر به کشور میباشد.
مجوز ترخیص کالا:
مجوزی است که پس از ورود کالا به گمرکات کشور جهت عرضه و پس از تائید قابلیت مصرف وطی مراحل قانونی برابر مقررات مربوطه صادر می گردد.
● نحوه صدور پروانه های بهداشتی
۱-پروانه تاسیس :
پروانه تاسیس موسسات مشمول قانون یادشده براساس پروانه های بهره برداری یا کارت شناسایی که از طرف وزارت صنایع ویا جهاد سازندگی صادر گردیده و تصویر برابر اصل شده آن همراه با سایر مدارک ( برابر دستورالعملهای صادره از طرف کل نظارت برمواد غذایی وبهداشتی ) به این اداره کل ارسال میشود و پس از بررسی وتائید صادر میگردد. _درموارد استثناء وبه تشخیص اداره کل مدارک پس از بررسی وطرح درکمیته فنی قانونی وتائید نهایی صادرمیگردد._
۲- پروانه بهره برداری :
پروانه بهره برداری پس از صدور پروانه تاسیس ودرصورت داشتن شرایط وضوابط مربوطه ازنظر امکانات وتجهیزات وارسال فرم بهره برداری ونیز تائید فنی و بهداشتی موسسه دراداره کل نظارت برمواد غذایی وبهداشتی صادر میشود.
۳- پروانه مسئول فنی :
پروانه مسئول فنی پس از تطبیق مدارک تحصیلی با ضوابط تصویب شده توسط کمیته فنی قانونی و پس از صدور پروانه های تاسیس وبهره برداری صادر میشود . درمواردیکه اداره کل صلاح بداند پروانه پس ازتائید کمیته فنی وقانونی صادر خواهد شد.
توضیح : سه پروانه یادشده دربندهای فوق الذکر دارای یک شماره مشترک بوده وفقط شماره صادره باهم تفاوت دارند .
۴- پروانه ساخت :
پروانه ساخت موسسات مشمول قانون پس از اخذ پروانه های تاسیس ، بهره برداری ومسئول فنی صادر میگردد. برای صدور پروانه ساخت موسسه بایستی از نظر فنی وبهداشتی مورد تائید بوده ، فرمول ساخت با استانداردهای وضوابط مربوطه مطابقت داشته باشد ونمونه محصول مورد تائید آزمایشگاه قرار گرفته باشد.
اعتبار پروانه های ساخت درحال حاضر ۵ سال ازتاریخ صدور میباشد. درپروانه های ساخت نام محصول (ارائه موافقت باثبت نام نهایی محصول الزامی است)، مشخصات بسته بندی ، وزن خالص ، مواد متشکله وسایر موارد قید میگردد.
۴-۱ تمدید پروانه ساخت :
کلیه مراحل تمدید پروانه ساخت همانند صدور پروانه ساخت است که دربند (۴) به آن اشاره شده است و برای تمدید پروانه ساخت درصورتیکه فرمول مندرج درآن تفاوتی با فرمول قید شده درپروانه ساخت قبلی نداشته باشد دانشگاهها میتوانند راساً اقدام نمایند و چنانچه فرمول محصول تغییر نماید، ازطریق اداره کل نظارت برمواد غذایی وبهداشتی اقدام میشود .
۴-۲ تغییر فرمول مندرج در پروانه ساخت :
در مورد محصولاتیکه تغییر فرمول داشته باشند کلیه مراحل مندرج در بند (۴) لازم الاجرا است.
چنانچه مؤسسه ای بخواهد برای محصولی که قبلاً پروانه ساخت دریافت نموده ، فرمول جدیدی ارائه نماید و با نام دیگری تولید و عرضه کند ، در صورت تأئید فرمولاسیون جدید توسط اداره کل نظارت و پس از طی مراحل صدور پروانه ساخت(بند ۴) پذیرفته خواهد بود.
۴-۳تغییر اوزان و تغییر نام محصول
متقاضیانی که قصد تغییر در اوزان یک محصول و یا تغییر نام مندرج در پروانه ساخت را دارند بایستی مراتب را به اداره کل نظارت و یا دارات نظارت بر مواد غذائی و بهداشتی استانها اعلام و در صورت تأئید و با ارائه مدارک لازم مجوز دریافت نمایند.
۴-۴ نحوه ارسال مدارک:
بمنظور تسریع در امر صدور پروانه های یاد شده و در صورت آمادگی ، مؤسسه مربوطه میتواند مدارک مربوط به تأسیس ، بهره برداری ، مسئول فنی و ساخت را همزمان تکمیل و از طریق اداره نظارت مربوطه به اداره کل نظارت برمواد غذائی وبهداشتی ارسال دارند و در غیر اینصورت پس از آمادگی در هر مرحله درخواست صدور همان پروانه را بنمایند.
۵- نحوه صدور مجوز چاپ برچسب:
مجوز چاپ برچسب برای محصولات مشمول قانون که دارای پروانه ساخت معتبر بوده و از نظر فنی و بهداشتی نیز مورد تأیید باشند صادر میگردد.
برابر ماده ۱۱ قانون مواد خوراکی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی برچسب های محصولات مشمول قانون مذکور بایستی دارای مشخصات زیر به زبان فارسی و خوانا باشند:
۱( نام و آدرس مؤسسه سازنده
۲)نام محصول
۳( مواد متشکله
۴)شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت
۵)سری ساخت
۶( تاریخ ساخت و تاریخ انقضاء مصرف
۷)جمله ساخت ایران روی برچسب درج شده باشد
۸( وزن خالص
بدیهی است در مواردیکه مجوز برچسب صادراتی داده میشود این مطالب می تواند به زبان غیر فارسی نیز روی محصول درج شود مشروط به آنکه منحصراً برای صادرات باشد.
● مدارک مورد نیاز برای صدور مجوزهای بهداشتی
▪ مدارک مربوط به صدور مجوز ترخیص
ـ مدارک شامل :
۱( تقاضا نامه رسمی به تاریخ روز دارای آدرس و شماره تلفن
۲( فاکتور محموله (۱ نسخه)
۳)اصل نسخه دوم پرفرمای گشایش
۴)اصل گواهی بهداشت معتبر با مهر سفارت جمهوری اسلامی ایران و کپی
۵( اصل آنالیز و اصل گواهی آنالیز به تاریخ جدید و تصاویر
۶( برگه تعهد عدم مصرف کالا تا حصول نتیجه آزمایش بامهر رسمی و امضاء مدیر عامل و مسئول فنی
ضمناً درخصوص ارسال نمونه از گمرکات ویا مراکز تابعه این اداره کل ، رعایت نکات ذیل الزامیست :
کلیه نمونه ها می بایستی داخل شیشه ، همراه با لاک و مهر و نامه رسمی از سوی مراجع ذیربط به این اداره کل ارسال گردد
● مدارک لازم برای صدور پروانه تاسیس
▪ مدارک لازم شامل :
۱)نامه از طرف دانشگاه مربوطه
۲( درخواست موسسه
۳)تصویر پشت وروی برابر اصل شده پروانه بهره برداری ازوزارت صنایع یا جهاد
۴( پرسشنامه تاسیس
۵( نقشه ساختمانی
۶( کروکی آدرس
۷)فیش بانکی مربوط به پرداخت هزینه صدور پروانه تاسیس
۸)روزنامه رسمی مربوط به آگهی تاسیس وتغییرات شرکت
درصورت هرگونه تغییرات از جمله تغییر نام کارخانه وآدرس وافزایش خطوط تولید ارسال مدارک فوق الذکر الزامی میباشد.
▪ مدارک لازم برای صدور پروانه بهره برداری مدارک لازم شامل :
۱)نامه از طرف دانشگاه مربوطه ،
۲( فرمهای سه برگی بهره برداری تکلمیل شده که به تایید دانشگاه مربوطه رسیده باشد .
درصورت هرگونه تغییرات از جمله تغییر نام کارخانه وآدرس وافزایش خطوط تولید ارسال مدارک فوق الذکر الزامی میباشد.
● مدارک لازم برای صدور پروانه مسئول فنی
▪ مدارک لازم شامل :
۱( نامه از طرف دانشگاه مربوط
۲( تاییدیه ارزش تحصیلی
۳( معرفی نامه از طرف موسسه
۴)برگ تعهد مسئول فنی
۵( برگ تعهد موسس
۶)عکس
۷( تصویر صفحات شناسنامه
۸( قرارداد استخدامی
۹)تسویه حساب باصندوقهای رفاه دانشجویان
۱۰( پایان طرح
۱۱( برگ پایان خدمت یا معافیت دائم
۱۲)برگ عدم اعتیاد
۱۳(برگ عدم سوء پیشینه
۱۴( درصورتیکه مسئول فنی قبلی استعفاء داده باشد ارائه برگ استعفاء نامه واصل پروانه مسئول فنی قبلی الزامی میباشد.
۱۵)فیش بانکی مربوط به پرداخت هزینه صدور پروانه مسئول فن
● مدارک لازم جهت صدور پروانه های المثنی تاسیس وبهره برداری مسئول فنی وساخت
▪ مدارک لازم شامل :
۱) درخواست صدور المثنی پروانه مربوطه
۲) ارسال فیش بانکی مربوطه به صدور پروانه مربوطه
۳) ارسال آگهی مبنی بر مفقود شدن پروانه مربوطه دریکی از روزنامه های کثیر الانتشار
● مدارک لازم برای صدور پروانه ساخت
▪ مدارک لازم شامل :
۱)نامه از طرف دانشگاه مربوط
۲)فرم سه برگی تکمیل شده پرسشنامه ساخت
۳( برگ تصدیق ثبت نام تجارتی محصول
۴( فیش بانکی مربوط به پرداخت هزینه صدور پروانه ساخت
۵( دوبرگ طرح اتیکت محصول
۶( چنانچه ازرنگ درمحصول استفاده میشود ارسال مشخصات کامل رنگهای مصرفی الزامی است وارسال مشخصات اسانس مصرفی درموارد لزوم
● مدارک لازم جهت تغییر نام محصول ، تغییر وزن بسته بندی و جنس بسته بند
▪ مدارک لازم شامل :
۱( نامه از طرف دانشگاه مربوط
۲( درخواست کتبی موسسه
۳( درمورد تغییر نام محصول علاوه بر بند۱ و۲ ارسال اصل پروانه ساخت قبلی
۴( ارائه ثبت نام نهایی از ثبت شرکتها
۵)ارائه فیش مربوط به پرداخت هزینه اصلاح پروانه ساخت
● مدارک لازم جهت تغییر فرمول ساخت
▪ مدارک لازم شامل :
۱( نامه از طرف دانشگاه مربوط
۲( درخواست کتبی موسسه
۳( تصویر پروانه ساخت قبلی
۴( درصورتی که تغییر فرمول کلی باشد ارائه فرم سه برگی تکمیل شده پرسشنامه ساخت
۵( درصورت لزوم وتغییرات کلی فرمول ساخت ارائه اصل پروانه ساخت قبلی الزامی است
۶( ارائه فیش مربوط به هزینه صدور اصلاح پروانه ساخت(لازم بذکراست درصورت تغییراندک فرمول مجوز جهت تغییر فرمول محصول صادر میگردد.)
● مدارک لازم برای تمدید پروانه ساخت
▪ مدارک لازم شامل :
۱( نامه از طرف دانشگاه مربوط
۲( فرم سه برگی تکمیل شده پرسشنامه ساخت
۳)برگ تصدیق ثبت نام تجارتی محصول
۴( فیش بانکی مربوط به پرداخت هزینه صدور تمدید پروانه ساخت
۵( دوبرگ طرح اتیکت محصول
۶)اصل پروانه ساخت قبلی (درصورت مفقود شدن ارائه آگهی روزنامه رسمی مبنی بر مفقود شدن الزامی میباشد.)
۷) مشخصات رنگهای مصرفی چنانچه درمحصول ازرنگ استفاده میشود وارسال مشخصات اسانس مصرفی درموارد لزوم).
علاوه بر اخذ مجوز و همچنین کسب پروانه های لازم،برای ثبت شرکت مواد غذایی شرایط و مدارکی لازم است که در ذیل به این موارد می پردازیم.
شرایط ثبت شرکت مواد غذایی سهامی خاص:
-حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
-حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
-حداقل سرمایه 1000000ریال
شرایط ثبت شرکت مواد غذایی بامسئولیت محدود:
-وجود حداقل 2 نفر عضو
-حداقل سرمایه 10.0000 ریال
-تعهد با پرداخت کل سرمایه
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مواد غذایی سهامی خاص :
-کپی مدارک شناسایی کلیه اعضا (کارت ملی و شناسنامه)
-امضای اقرارنامه
-اصل گواهی عدم سوپیشینه
-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
-(تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت غذایی با مسئولیت محدود :
-کپی مدارک شناسایی(کپی شناسنامه و کارت ملی)
-اصل گواهی عدم سوء پیشینه
-امضای اقرارنامه
آزمایشگاه یکی از فضاهای مهم و خطرناکی است که همواره باید برای جلوگیری از خطرات احتمالی به بهترین شکل ممکن مدیریت شوند.هود لامینار به همین جهت مدیران آزمایشگاه لازم است تا ضمن مدیریت کارکنان و گردش کار خود، همواره در نگهداری اصولی از تجهیزات در آزمایشگاه نیز در تلاش باشند، چرا که از کار افتادن دستگاه های آزمایشگاهی، ضمن پردازش های نادرست و اصطکاک بالا، می تواند باعث هدر دادن وقت و بی کاری کارمندان بسیاری شود.
به همین منظور در این مقاله سعی داریم تا هفت نکته کلیدی برای نگهداری اصولی از تجهیزات در آزمایشگاه که متخصصان در طول زمان و در آزمایشگاه های مختلف به آن دست یافته اند را مطرح نماییم.
از آنجایی که ممکن است بسیاری از مصرف کنندگان تجهیزات ازمایشگاهی با فناوری های دستگاه های آزمایشگاهی آشنا نباشند، لازم است که کمی از وقت خود را صرف خواندن کتابچه راهنما کنند.
باید توجه شود که بیشتر کتابچه های راهنما بدلیل فنی و تخصصی نبودن، امکان استفاده را برای تمامی کاربران فراهم می کند. همچنین بخش عیب یابی هر کتابچه نیز بسیار ارزشمند است و کاربران می توانند از آن برای شناسایی مشکلات ساده ای که توسط خودشان قابل حل می باشد، استفاده نمایند.
البته ممکن است در برخی از مواقع کتابچه راهنمای مناسبی در دسترس نباشد، که در این صورت افراد می توانید با یک جستجوی ساده در Google آن را بصورت آنلاین پیدا کنید. در غیر اینصورت بهتر است تا با سازنده دستگاه، تماس تلفی برقرار کنید و یا از شرکت خدماتی که تجهیزات را نگهداری می کنند، راهنمایی بگیرید.
بطور کلی اگرلوازم ازمایشگاهی از دفترچه راهنمای مناسب برخوردار نیستند، توصیه می شود یک کتابخانه از کتابچه راهنمای تمامی تجهیزات موجود در آزمایشگاه ایجاد نمایید.
بسته به اندازه آزمایشگاه و تعداد افرادی که در این محیط مشغول به فعالیت هستند، لازم است که یک یا چند کارمند در زمان خرید تجهیزات، آموزش کارخانه را دریافت نمایند.
چرا که یادگیری این آموزش ها به افراد، کمک می کند تا ضمن نگهداری اصولی از دستگاه ها، در صورت بروز مشکل، عیب یابی و از ابزارهای مناسب استفاده نمایند.
اگر می خواهید تجهیزات و دستگاه ها همواره از عملکرد خوبی برخوردار باشند، بهتر است بصورت روزانه تمیز و استریل شوند. بهتر است تمیز کردن و نگهداری هر یک از وسایل را بر اساس یک برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه انجام دهید.
همچنین نگهداری مناسب باید شامل تهیه یک دفترچه برای هر یک از تجهیزات در آزمایشگاه باشد. (چرا که با یاد داشت کردن هر مشکلی که ممکن است با اتفاق افتادنش به دستگاه آسیب برساند (مواردی چون: دما، تغییرات سیال، دفع زباله و خطا.) دیگر کاربران را آگاه کرده اید.
این دفترچه در هنگام بروز مشکلات به سازنده یا پرسنل خدمات، کمک می کند تا براحتی عیب یابی کنند.
با وجود اینکه فروشندگان افراد بسیار خوبی هستند، اما بیشتر آنها از موارد فنی هر یک تجهیزات مطلع نیستند. به همین منظور در صورت شک و مواجه شدن با سوالات تخصصی و مشکلات فنی، بهتر است با سازنده دستگاه تماس بگیرید.
همه سازندگان و شرکت های تولید کننده حداقل از یک متخصص فنی جهت راهنمایی و کمک به مشتریان برخوردارند. (البته اگر مشکل شما شامل سرویس می شود، بهتر است با فناوری سرویس تماس برقرار نمایید.)
در صورت بروز اتفاق و علائم هشدار دهنده، باید بدون تعلل عمل کنید. این به معنای ترسیدن نیست بلکه باید مراقب باشید، زیرا که گاهی اوقات این علائم هشدار دهنده بصورت سرنخ هایی ظریف (اما بسیار مفید) خود را نشان می دهند.
همانطور که پیشتر نیز در بخش تعمیر و نگهداری روزانه تجهیزات ذکر شد، بهتر است اتفاقات کوچک را نیز نادیده نگیرید و در ابتدا کمی کاوش و به دفترچه راهنما مراجعه نمایید و یا برای دریافت اطلاعات و کمک، با فناوری اطلاعات و ارائه دهندگان خدمات تماس بگیرید.
در برخی مواقع نیز رفع مشکل ایجاد شده در دستگاه فقط پنج دقیقه طول می کشد و توجه و پرداختن سریع به آن می تواند مانع از هدر رفتن زمان بیشتری شود.
همچنین تماس با فناوری اطلاعات، کاربران را از طریق پشتیبانی تلفنی راهنمایی می کنند تا به سرعت و بدون مراجعه به سایت، مشکل برطرف شود. به همین جهت ورود به سیستم تجهیزات و آشنایی با دستگاه ها بسیار مفید است.
پس بهتر است مراقب تغییرات جزئی باشید.
از آنجایی که دستگاه ها از تجهیزات گران قیمت آزمایشگاهی به شمار می روند، بهتر است در نگهداری از آن ها تلاش کنید.
بازرسی کامل بصورت سالانه و تمیز کردن روزانه تجهیزات، از روش های مناسب برای افزایش عمر دستگاه های آزمایشگاه می باشد، چراکه تعویض قطعات دستگاه در صورت نیاز می تواند از خرابی پرهزینه تجهیزات، جلوگیری کند.
در برخی مواقع، مشکلات رخ داده در دستگاه آنقدر ساده و ابتدایی است که می توانید با کمک ابزار آلات مناسب، آن را برطرف نمایید.
همچنین می توانید با فناوری یا خدمات نصب تماس بگیرید. آنها به شما اطمینان می دهند، که دستگاه فقط به تعمیر ساده ای نیاز دارد و شما را برای کاری که لازم است انجام دهید راهنمایی می کنند.
در صورت نداشتن ابزار مناسب در محیط آزمایشگاهی، ممکن است خرابی های غیر ضروری و ساده، ساعت ها و حتی یا یک روز کامل، از شما زمان ببرد تا اینکه فناوری و تعمیرکاران به محل کار برسند.
جعبه ابزار مجهز در آزمایشگاه شامل یک جعبه سازمان یافته از ابزارهای اساسی دستی می باشد که باید با چگونگی و نحوه کار هر یک آشنا باشید، به گونه ای که اگر از ابزارهای با کیفیت مناسب به درستی استفاده کنید، تجهیزات آزمایشگاه مدت زمان طولانی تری کار خواهند کرد.
با توجه به این نکات، می توانید ضمن نگه داری تجهیزات در آزمایشگاه، زمان کمتری را هدر دهید و حتی در هزینه خود صرفه جویی کنید.